204 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Twin Mom

Maak je de saus voor de lasagne zelf ? Ik ben zelf zo gek op lasagne maar g ...
Ik heb een pasta saus receptje. Misschien is dat wat? Ik gebruik tegenwoordig uit makkelijkheid en gebrek aan tijd een pakje honig en doe er fijn gesneden Italiaanse groente doorheen. Ingrediënten van recept: Voor 3 porties; 2 rode paprika's 1 grote witte ui 500 gr wortel 400 gr rundergehakt 800 gr gepelde tomaat uit blik 100 gr gerapste kaas Groente tip: Courgette en aubergine kun je prima mee vermalen. Snij alles net zo fijn als het gehakt, dan heeft niemand door dat er veel groente inzitten

2 jaar geleden

Vandaag een keertje niet hetzelfde gegeten. Ik had kliekjes en dochter had rode kool met pasta (volkoren penne) en paar stukjes vlees vervanger. Normaal haar favoriet maar we hadden vandaag even bezoek van het sprong-8-spookje. 🤭 Driftbui omdat het te lang duurde voor ze een hap kreeg, vervolgens een nog hardere driftbui toen ze wel een hap kreeg en toen mama dan maar zelf een hap nam waren de rapen gaar. 😅

2 jaar geleden

Vandaag ook met hutspot succes geboekt. Ui even in boter gegaard, aardappel wortel gewoon in alleen water gekookt. Alles door elkaar gestampd, portie voor de kleine op zijn bordje met wat stukjes rookworst en voor ons gekruid met peper, zout en allerlei winterse kruiden. Heeeerlijk gegeten alle 3 :)

2 jaar geleden

Wat je ook kan geven is met name soep. Makkelijk te bereiden, gezond en geschikt voor kindjes met weinig tanden. Denk aan linzensoep/pompoensoep/broccolisoep/vermicellisoep enz.

2 jaar geleden

Reactie op Sara56

Wat je ook kan geven is met name soep. Makkelijk te bereiden, gezond en ges ...
Wat voor bouillon gebruik je dan?

2 jaar geleden

Reactie op Sara56

Wat je ook kan geven is met name soep. Makkelijk te bereiden, gezond en ges ...
Mijn kind heeft maar 2 tanden maar krijgt complete korsten brood weg. Ga echt niet naar soep terug wanneer hij zijn kaakspieren prima kan trainen met vast voedsel. 🙂

2 jaar geleden

Soep heb ik nog niet eens geprobeerd, maar is wel een goede tip inderdaad, alleen het is vaak al snel te zout.. Mijn dochtertje had vandaag doperwtjes, worteltjes, aardappel en gehakt wat grof gepureerd en wij bladspinazie, krieltjes en zalm, ook heeft m'n dochter nog 3 stukjes zalm en 2 krieltjes, zonder tandjes gaat het toch ook al heel goed

2 jaar geleden

Mijn kind heeft maar 2 tanden maar krijgt complete korsten brood weg. Ga ec ...
Een kind zonder tanden kan natuurlijk ook prima brood eten. Het was meer als tip bedoeld ter variatie van het menu voor de kleine🤗 Ik geef bijna iedere dag soep. Soms in de middag als lunch of soms als avondeten. Met het avondeten krijgt ze natuurlijk ook groente of vlees etc erbij. Variatie is altijd goed en zo leert de kleine ook verschillen structuren kennen.

2 jaar geleden

Soep heb ik nog niet eens geprobeerd, maar is wel een goede tip inderdaad, ...
Je kan het proberen. Ik maak het altijd zelf. Kruiden voeg ik toe, maar geen zout. Dus het kan zoutloos. Om soep te maken hoef je ook echt geen chefkok te zijn, dus dat scheelt. Recepten kan je online wel vinden🤗

2 jaar geleden

Reactie op Prana

😨 krijgt je kindje dat weg? Ik heb al een paar keer gedacht om zelf pizza ...
Turkse pizza eet mijn dochter ook zo op🤣 Geldt ook voor pizza. Beide maak ik zelf. In kant en klare zit te veel zout

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Wat voor bouillon gebruik je dan?
Ik gebruik geen bouillon.

2 jaar geleden

Reactie op Sara56

Ik gebruik geen bouillon.
Ok. Is dat ook lekker om zelf te eten of geef je dat dan alleen aan je kind?

2 jaar geleden

Reactie op Sara56

Een kind zonder tanden kan natuurlijk ook prima brood eten. Het was meer a ...
Hij heeft al 2 keer erwtensoep gehad. Dat is zo vullend dat het avondeten is. Gemaakt zonder bouillonblokjes maar met varkenskrabbetjes. 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Ok. Is dat ook lekker om zelf te eten of geef je dat dan alleen aan je kind ...
Het is heerlijk! Ik gebruik uiteraard wel kruiden. Ook voor mijn kind. Ze heeft geleerd om gekruid mee te eten. Zij krijgt dan geen zout toegevoegd in haar soep en in die van ons voeg ik dat nog wel toe.

2 jaar geleden

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185402/ratatouille-met-couscous-10-12-mnd Vandaag staat deze op het menu. Ben benieuwd.

2 jaar geleden

Reactie op Prana

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1185402/ratatouille-met-couscous-10- ...
Maak je dan één aparte portie? Top hoor!! 😀💪Ik maak als ik iets maak meteen 7 porties ofzo om in te vriezen. En als ik voor het gezin kook en het is kindvriendelijk dan krijgt hij een portie daarvan. Een aparte maaltijd voor één keer naast de pot koken is mij te veel. 😬🙈😬🙈

2 jaar geleden

Maak je dan één aparte portie? Top hoor!! 😀💪Ik maak als ik iets maak mete ...
Nee, dit heb ik voor ons samen gekookt. 😂 Wel wat meer groente gebruikt en extra wat Italiaanse kruiden paprika poeder toegevoegd en een uitje gefruit. En was een succes!

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Nee, dit heb ik voor ons samen gekookt. 😂 Wel wat meer groente gebruikt en ...
Ah duidelijk! En met die kruiden erbij klinkt het beter en is het minder een kinderhap. 😄

2 jaar geleden

Kip in Surinaamse kerrie en tomaat, pompoen, rijst. Met een uitje en knoflook. Potjes zijn geen optie meer hier. Hij wilt echt gekruid eten en dan doe ik er maar een snufje in. Ik hou zelf van pittig en gekruid eten. Ik ben hindoestaanse. Mijn man is niet hindoestaans, maar houdt er ook van. Rustig opbouwen dan maar..

2 jaar geleden

Alle drie pasta vandaag, haar saus iets aangepast door onze saus (pittig) te verdunnen met gezeefde tomaten, nog wat verse basilicum erbij en ze heeft het heerlijk zitten eten.