204 Reacties

2 jaar geleden

Meer moeders met kleine hongerlapjes?😅 Vanmorgen gaf ik havermout pap (nadat hij al 120 ml melk op had). Hij gilde het uit toen het op was😳. Vanavond weer hetzelfde toen de lasagne op was dus toen heb ik daarna nog wat hapjes yoghurt gegeven. Hij krijgt naar mijn idee best flinke porties. Groeispurt ofzo?

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Meer moeders met kleine hongerlapjes?😅 Vanmorgen gaf ik havermout pap (nad ...
Ja hoor hier zit ze inmiddels op 2 boterhammen bij ontbijt en ze drinkt er ook nog melk bij haha. Maar wel gewone halfvolle koe melk dus dat zie ik dan echt alleen als drinken en niet meer als eten. Tussendoor een stuk fruit en dan weer 2 boterhammen bij lunch 😅

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

🙋🏼‍♀️ yep. 2 sneetjes + beker melk bij ontbijt, heel stuk fruit + beker thee, 2 sneetjes + beker melk bij lunch, crackotje oid met water erbij , vast wat groente, vol bord avondeten met beker water en nog soms blijven zeuren om honger. Alleen deze is hangry dan 🤣 wij liggen in een deuk als de ander appt of we nog snickers hebben…

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Yes, hier ook. Omdat we laat waren door werk eerst een potje gegeven (voor 15 maanden en hij is 13 maanden). Daarna van ons meegegeten: salade met pasta en kip, en ook nog een halve pizza slice .

2 jaar geleden

Reactie op LMR

🙋🏼‍♀️ yep. 2 sneetjes + beker melk bij ontbijt, heel stuk fruit + beker t ...
Hahaha nou dat hangry herken ik wel

2 jaar geleden

Yes, hier ook. Omdat we laat waren door werk eerst een potje gegeven (voor ...
Haha zou de mijne ook doen. Bodemloze put😅

2 jaar geleden

Stamppot met spinazie en ei

2 jaar geleden

Ons kleine meisje is nog steeds ziekjes :-( Ga kijken of ze vanavond wat gekookte worteltjes wil, hoop het, dan krijgt ze weer een beetje wat binnen. Wij eten spinazie lasagne.

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Ons kleine meisje is nog steeds ziekjes :-( Ga kijken of ze vanavond wat ge ...
Paar hapjes van jullie eten kan toch ook?

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Paar hapjes van jullie eten kan toch ook?
Zat room in en ze houd al 3 dagen geen eten binnen. Lijkt me dus geen goed idee. Maar ze wou sowieso de worteltjes ook al niet, terwijl ze dat normaal heerlijk vind. Uiteindelijk heeft ze een paar hapjes pap gehad. 😔

2 jaar geleden

Pasta, pompoen en ricotta (beetje kaneel) Broccoli of bloemkool, kabeljauw, (zoete) aardappel, olijfolie Zalm, zoete aardappel, pompoen Spinazie, ricotta, pasta, olijfolie Omelet met gepureerde venkel en lenteui en parmezaanse kaas Selderij, wortel, rijst, lamsboutje Selderij, wortel, tomaat, pasta en gehakt Doperwten, wortels en rijst. Voor tussendoor of lunch Advocado, beetje citroen en olijfolie op geroosterd brood. Brood met olijfolie, even roosteren. Brood met pindakaas of biologische amandelpasta of hazelnootpasta. Rijstwafels Ik stoom altijd alles bij elkaar in een pannetje (groente, vlees en aardappel) en pureer het dan. Behalve de pasta die pureer ik niet. (fusilli of penne is veilig voor kinderen desnoods halveren). Omelet geef ik aan stukjes en brood ook uiteraard. Het wordt allemaal lekker opgegeten Heb verder altijd wat groente, vis en vlees in diepvries en koelkast. Verder altijd (zoete) aardappelen, rijst of pasta, olijfolie en ricotta of parmezaanse kaas. Zo kan je eindeloos variëren.

2 jaar geleden

Reactie op Carolien78

Pasta, pompoen en ricotta (beetje kaneel) Broccoli of bloemkool, kabeljau ...
Wow! Copy paste, copy paste, copy paste 😬 Top dit!

2 jaar geleden

Ochtend pap en water Middag 1 snee brood met appelstroop en ernaast 1 avocado in blokjes en wat snoeptomaatjes (gesneden in 4) en water Tussendoortje 1: 1 appel gesneden in lange partjes en water Tussendoortje 2: 1 dadel (ongesuikerd de grote medjoul dadel en 1 gedroogde vijg) Witte rijst met erin doperwten/rode paprika en mais (groenten uit een blikje) en platte gekruide kipvleugels uit de oven (zelf gekruid) en rode en groene paprika gegrilld in de oven en water.

2 jaar geleden

Erg jaloers op wat jullie er allemaal in krijgen qua groenten. Mn kind houdt van eten maar groenten spuugt ze uit of gooit ze weg. Ook als je het beetje verstopt in een lekker hapje vlees ofzo weet ze het nog uit te spugen. Rijst en couscous spuugt ze ook uit. Pasta soms wel soms niet. Ze lust qua avondeten ongeveer alleen komkommer, tomaat en vis en vlees en soms wat aardappel 😓 oh en 1 uitzondering voor pasta met spinazie dan wordt ze heel blij. Terwijl als baby was ze dol op al die groente hapjes. Deze week wel weer wat nieuws ontdekt dat ze bonen uit blik wel oke vindt. Echt ingewikkeld dit.

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Erg jaloers op wat jullie er allemaal in krijgen qua groenten. Mn kind houd ...
Hier precies hetzelfde. Echt om te huilen. Heel drama als ze maar iets ziet van groente of ook maar een beetje proeft 😭

2 jaar geleden

Reactie op Yas1234

Hier precies hetzelfde. Echt om te huilen. Heel drama als ze maar iets ziet ...
Hier ook hetzelfde!! Dramaaaaa en weet niet meer wat ik moet doen. Ik blijf wel de hele tijd aanbieden maar het schiet niet echt op heb ik het idee..

2 jaar geleden

Voor ons zelf hartige taart dus voor dochter wat anders vandaag: Broccoli'rijst', sperziebonen, kip en klein beetje heksenkaas om t smeuig te maken

2 jaar geleden

Ik probeer haar gewoon mee te laten eten met ons. Dat gaat best wel goed. Ook een periode gehad dat dit even zoeken was, maar hier is de oplossing: zelf laten eten! Dan werkt ze eigenlijk alles naar binnen ☺️ soms als ze wat minder goed heeft gegeten pureer ik stiekem een banaan door de yoghurt die ze altijd als toetje krijgt. Maar vbebe ik zou het jezelf niet te moeilijk maken qua variatie en structuren enzo. Nu denk je er heel erg over na maar zoals mijn vriend heel simpel zegt: straks gaat ze toch normaal eten. En ja zo is t eigenlijk ook. Nu eten wij niet pittig of zout, maar als we ooit iets minder geschikts eten krijgt zij wat anders.

2 jaar geleden

Vandaag hachee gegeten met zijn 3e.

2 jaar geleden

Voor de lunch wat Tarhana soep met brood en als avondeten gehaktballen soep plus bulgur en een paar partjes aardappels uit de oven.