204 Reacties

2 jaar geleden

Vandaag boerenkool met jus, spekjes en rookworst

2 jaar geleden

Puree, worteltjes en vissticks uit de oven vandaag 😬

2 jaar geleden

Ik zie dat jullie kindjes al echt vaak met de pot mee-eten! Dat durf ik nog niet, te bang voor zout, suikers, verkeerde vetten etc.. Ik kook nog steeds apart en pureer het vaak. Hij eet tot nu toe wel gewoon alles. 300 gram avondeten.

2 jaar geleden

Vandaag dolma op het menu (paprikas gevuld met een mengsel van gehakt/rijst/peterselie/ui en verse kruiden) en linzensoep.

2 jaar geleden

Hebben jullie voorbeelden van hoe grof jullie het eten geven? Ik vind het nog steeds een beetje eng 🙈

2 jaar geleden

Reactie op kimster95

Hebben jullie voorbeelden van hoe grof jullie het eten geven? Ik vind het n ...
Ik weeg niet af dus exacte hoeveelheiden heb ik niet. Doe het zelf op gevoel. Mijn dochter geeft zelf aan wanneer ze vol zit. En als ze meer wil geef ik het ook. Ik begrijp niet wat je precies eng vindt? Jij kent je kindje het beste😊

2 jaar geleden

Reactie op kimster95

In mijn geval is een rijstkorrel ongeveer het grootste wat hij eet. En brood incl korstjes, stukjes zacht fruit, etc.

2 jaar geleden

Reactie op kimster95

Ter grootte van max een postzegel. Behalve druiven en snoep tomaatjes dat vind ik eng dus die snijd ik zeker in 4e en soms in 6e.

2 jaar geleden

Reactie op kimster95

Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen. Mijn dochter eet zelf met de hand of vork als ik het aangeef. Dus stukjes brood/groente/appel/peer enz. M.u.v. yoghurt of soep dat geef ik zelf met een lepeltje. Moet wel zeggen dat ik de rapley methode heb toegepast rond de 7 maanden dus ze is het wel gewend.

2 jaar geleden

Spinazie met gekookte aardappelen en vis voor haar, voor ons tartaar.

2 jaar geleden

Het avondeten eet mijn dochter met de pot mee. 13 maanden is ze nu. Ik vind ontbijt en lunch veel moeilijker. Je ziet overal boterhammen staan, maar ik eet zelf niet eens zoveel brood. Dus ik zoek juist leuke en lekkere tips (geen brood dus) voor in de ochtend of lunch, iemand tips?

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Meer moeders met kleine hongerlapjes?😅 Vanmorgen gaf ik havermout pap (nad ...
Haha ja hier ook. Mijn dochter moet altijd heel hard huilen als het eten op is😂 echt een bodemloze put

2 jaar geleden

Reactie op Anoukstolemyname

Het avondeten eet mijn dochter met de pot mee. 13 maanden is ze nu. Ik vi ...
Pap?

2 jaar geleden

In de ochtend geef ik zelf brood of pap. Voor de lunch kan je ook soep geven. En dan bedoel ik niet de kant en klare soep of uit blikjes maar zelf maken. Bijvoorbeeld pompoensoep of linzensoep. Gezond en lekker. Helemaal niet moeilijk om te maken! Je kan ook een omelet maken met of zonder groenten. Omelet met champignons of omelet met spinazie. Omelet met peterselie of dille (uiteraard fijn gesneden) Avocado in blokjes met een gekookt eitje en wat tomaatjes

2 jaar geleden

Tot nu toe lust onze kleine alles, alleen ei geven we haar niet want daar is ze allergisch voor! We geven haar nu nog apart eten, want ik heb veel maaltijden vers gekookt en ingevroren via smikkels.nl inspiratie opgedaan maar we merken ook dat ze ons eten reuze interessant vindt dus geven daarnaast een paar stukjes van ons eten. Binnenkort willen we haar helemaal met de pot mee laten eten. Haar eerste tandje komt door en van de week heb ik haar voor het eerst druiven laten eten en dat ging super goed! Volg je eigen gevoel en doe waar je je goed bij voelt..

2 jaar geleden

Pannenkoeken (kan ook gezond met fruit of groente), omelet, yoghurt met muesli, pap Alles wat je als avondeten geeft kun je ook als lunch geven

2 jaar geleden

Hoeveel gram avondeten krijgt jullie kindje? Die van ons eet meestal 300 gram en krijgt een uur later nog de borst.

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hoeveel gram avondeten krijgt jullie kindje? Die van ons eet meestal 300 g ...
Wat goed! Die van ons krijgt aangeboden: 3 eetlepels groenten, 3 eetleetlepels koolhydraten, 2 eetlepels eiwit. Maar ik gooi meestal zeker de helft weer weg. 12 maanden potje eet ze ook max de helft

2 jaar geleden

Gestoomde broccoli en wortel En zelfgemaakte vermicelli soep.

2 jaar geleden

Kabeljauw, wortel, champignons, paprika, tomatenblokjes met couscous (de groenten zijn een mengelmoesje met wat ik nog in huis had) en ze vond het heerlijk😄