204 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op kimster95
Hebben jullie voorbeelden van hoe grof jullie het eten geven? Ik vind het n ...
Ik weeg niet af dus exacte hoeveelheiden heb ik niet. Doe het zelf op gevoel. Mijn dochter geeft zelf aan wanneer ze vol zit. En als ze meer wil geef ik het ook. Ik begrijp niet wat je precies eng vindt? Jij kent je kindje het beste😊
2 jaar geleden
Reactie op kimster95
Hebben jullie voorbeelden van hoe grof jullie het eten geven? Ik vind het n ...
Volgens mij heb ik het verkeerd begrepen. Mijn dochter eet zelf met de hand of vork als ik het aangeef. Dus stukjes brood/groente/appel/peer enz. M.u.v. yoghurt of soep dat geef ik zelf met een lepeltje.
Moet wel zeggen dat ik de rapley methode heb toegepast rond de 7 maanden dus ze is het wel gewend.
2 jaar geleden
Het avondeten eet mijn dochter met de pot mee. 13 maanden is ze nu.
Ik vind ontbijt en lunch veel moeilijker. Je ziet overal boterhammen staan, maar ik eet zelf niet eens zoveel brood. Dus ik zoek juist leuke en lekkere tips (geen brood dus) voor in de ochtend of lunch, iemand tips?
2 jaar geleden
Reactie op Irma89
Meer moeders met kleine hongerlapjes?😅 Vanmorgen gaf ik havermout pap (nad ...
Haha ja hier ook. Mijn dochter moet altijd heel hard huilen als het eten op is😂 echt een bodemloze put
2 jaar geleden
Reactie op Anoukstolemyname
Ik vi ...
Pap?
2 jaar geleden
Reactie op Anoukstolemyname
Ik vi ...
In de ochtend geef ik zelf brood of pap.
Voor de lunch kan je ook soep geven. En dan bedoel ik niet de kant en klare soep of uit blikjes maar zelf maken. Bijvoorbeeld pompoensoep of linzensoep. Gezond en lekker. Helemaal niet moeilijk om te maken!
Je kan ook een omelet maken met of zonder groenten. Omelet met champignons of omelet met spinazie. Omelet met peterselie of dille (uiteraard fijn gesneden)
Avocado in blokjes met een gekookt eitje en wat tomaatjes
2 jaar geleden
Tot nu toe lust onze kleine alles, alleen ei geven we haar niet want daar is ze allergisch voor! We geven haar nu nog apart eten, want ik heb veel maaltijden vers gekookt en ingevroren via smikkels.nl inspiratie opgedaan maar we merken ook dat ze ons eten reuze interessant vindt dus geven daarnaast een paar stukjes van ons eten. Binnenkort willen we haar helemaal met de pot mee laten eten. Haar eerste tandje komt door en van de week heb ik haar voor het eerst druiven laten eten en dat ging super goed! Volg je eigen gevoel en doe waar je je goed bij voelt..
2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Hoeveel gram avondeten krijgt jullie kindje?
Die van ons eet meestal 300 g ...
Wat goed! Die van ons krijgt aangeboden: 3 eetlepels groenten, 3 eetleetlepels koolhydraten, 2 eetlepels eiwit. Maar ik gooi meestal zeker de helft weer weg. 12 maanden potje eet ze ook max de helft