204 Reacties

2 jaar geleden

Woknoodles met paksoi, spinazie, en taugé in een zelfgemaakte saus van pindakaas en tamarinde... Meneer vond het heerlijk. Eerst een beetje onzeker over de taugé, maar denk dat hij het gewoon vet interessant vond om met stokjes gevoerd te worden :)

2 jaar geleden

Reactie op Anoukstolemyname

Het avondeten eet mijn dochter met de pot mee. 13 maanden is ze nu. Ik vi ...
Gewoon restje warm eten?

2 jaar geleden

Wij houden weinig rekening met wat de kleine kan eten hoor.. wij eten zelf zoiezo zoutloos. Hier ziet het menu er ongeveer zo uit: Ochtend brood met bekertje melk Stukjes fruit met water Middag brood met bekertje melk S'middags rond een uur of 15/16 groenten (omdat we vrij laat avond eten) Savonds met de pot mee Voor het slapen een stukje fruit en een flesje gewone melk

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hoeveel gram avondeten krijgt jullie kindje? Die van ons eet meestal 300 g ...
Hier 200g.. 70g koolhydraten, 100g groente en 30g vis of vlees.. 1.5u later ook de borst

2 jaar geleden

Vandaag broccoli, gebakken aardappelblokjes en kipfilet. Als eerst werd natuurlijk kipfilet gegeten 🙄, toen de gebakken aardappeltjes… De broccoli als laatst 🤨 maar deze werd voornamelijk door de lucht gegooid, erop geslagen en verdween uiteindelijk onder de kinderstoel 😓. Als ik er wat van zeg maakt ze er al helemaal een spelletje van door het op dr tong te leggen en te gaan zingen 😓. Ze is net 1 jaar… What to do!?!? 🤣

2 jaar geleden

Vandaag broccoli, gebakken aardappelblokjes en kipfilet. Als eerst werd n ...
Haha herkenbaar alleen wij geven het vlees dus pas later als ze al een deel van de groente en aardappel op heeft, bewaren we het lekkerst voor het laatst (sorry voor de vegetariërs onder ons ze is echt een vleesliefhebber)

2 jaar geleden

Haha herkenbaar alleen wij geven het vlees dus pas later als ze al een deel ...
Dit doen wij ook zo! Ook fruit geven we pas als toetje bij het ontbijt, want anders valt het broodje op de grond.

2 jaar geleden

Vandaag uit lunchen geweest en ramen gehaald. Meneer heeft dumplings geprobeerd, en vooral heel veel ramen op geslobberd. Oh en taugé :)

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hoeveel gram avondeten krijgt jullie kindje? Die van ons eet meestal 300 g ...
Echt geen idee, schep gewoon op en kijk wat ie er van eet. Heb nog steeds het idee dat ie het zelf wel aangeeft en als het een moeilijkere maaltijd was waardoor minder gegeten, kan hij het nog inhalen met melk of een toetje (yoghurt oid)

2 jaar geleden

Vandaag broccoli, gebakken aardappelblokjes en kipfilet. Als eerst werd n ...
Alles door elkaar gemengd aanbieden?

2 jaar geleden

Het wordt bij ons echt een kliederboel als we zo’n bordje voor hem zetten, maar ik neem het voor lief! Hij eet goed zolang die honger heeft. Pakt eerst zalm, dan wat groente, een krieltje en dan weer zalm. Als hij vol zit, kiept hij het bordje om op de grond 😮‍💨😮‍💨 Leggen jullie iets neer op de grond voor als ze gaan eten?

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Het wordt bij ons echt een kliederboel als we zo’n bordje voor hem zetten, ...
Hier niet! Soms is het hier ook echt een bende, lang leven de tegelvloer in onze keuken 🥳 Elke avond even stofzuigen en soms met een natte doek na als t ernstig is.

2 jaar geleden

Alles door elkaar gemengd aanbieden?
Ja doen we ook wel hoor, alleen wil ook wel eens dat ze de smaken afzonderlijk proeft maar daar denkt zij anders over 😅

2 jaar geleden

Poke bowl met rijst, mango, sojaboontjes, kip en avocado. Voor ons wat pepers en sojasaus, voor haar puur. Ik was een beetje bang dat ze alleen mango en rijst zou eten, maar de rest ging er ook goed in! Wel dure ingredient en, luxepaardje die ze is🤭

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Poke bowl met rijst, mango, sojaboontjes, kip en avocado. Voor ons wat pepe ...
Dat hebben wij morgen! Alleen dan vegetarisch. Ben benieuwd wat de kleine meid er van vind. Vandaag snijbonen en sperziebonen gestoofd in zelfgemaakte tomatensaus, met gemengde volkoren pasta. De tomatensaus zat tot in haar mouwen, maar ze heeft er enorm van zitten smullen. ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Dat hebben wij morgen! Alleen dan vegetarisch. Ben benieuwd wat de kleine m ...
Klinkt heerlijk

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

We deden een tijdje zon grote hydrofiel, nu hebben we zon plastic mat die je onder je bureaustoel kan leggen

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Nee. Wij hebben pvc en ik maar het daarna gewoon met een doekje schoon. Was misschien anders geweest als wij lichte tegels hadden of een hard houten vloer.

2 jaar geleden

Hebben jullie tips om goede zoutloze pastasauzen te maken? En weten jullie of een kleintje al pesto mag?

2 jaar geleden

Hebben jullie tips om goede zoutloze pastasauzen te maken? En weten jullie ...
Ik weet niet of je dit lekker vind, maar dit is hoe wij het hier vaak maken (Ghanese stijl van mijn vriend): tomaten (stuk of 7, zonder de zaadjes), klein teentje knoflook, kleine ui en stukje gember, in de (sterke) blender en klaar. Laten koken tot het niet zurig meer smaakt. Soms doe ik er dan nog wat Italiaanse kruiden of paprika poeder bij. Toen de kleine nog niet mee at ging er vaak ook nog een scherpe peper door, haha.