Ik ben echt even inspiratieloos voor ons weekmenu voor komende week. Vind het nog wel lastig soms om rekening te houden met het eten voor de kleine meid (12,5 maanden). Ze heeft maar twee tandjes en kan dus nog niet alles weg krijgen. Te pittig is geen goed idee, weinig zout gebruiken (ik gebruik zelf al weinig zout, maar wel vaak bouillon, daar gebruiken we nu zoutloze van), ik wil haar veel variatie aanbieden en verschillende structuren. Pfft, misschien maak ik het mezelf ook gewoon te moeilijk.
Anyway, er is volgens mij al wel ergens een topic over "wat eten we vandaag". Maar ik dacht, misschien een idee om specifiek in deze groep dreumes-proof recepten te delen. 😁
Onze dochter begint af en toe opeens hele maaltijden te weigeren (1x per 1-2 weken denk ik). Waarschijnlijk omdat ze dan 1 ding in het gerecht niet lekker vindt, maar het is lastig te ontdekken wat dan. En het is totaal niet te voorspellen vooraf wat er dan wel of niet in gaat. Het opvoeden en consequent blijven is uitdagend 😅.
Spruitjes eerst gekookt en daarna gebakken in olijfolie met knof en ui. Kipfilet gebakken in knof en ui met verse tomaatjes en kruiden. Beetje water erbij en de gekookte rijst erbij.
Linzen-broccoli curry met rijst vandaag. Kleine meid houd niet van rijst, maar ik heb geen zin in 7 dagen per week pasta eten, haha. Aardappels is ze ook niet gecharmeerd van. 😓 Van groente lust ze dan gelukkig wel weer bijna alles.
Linzen-broccoli curry met rijst vandaag. Kleine meid houd niet van rijst, m ...
Hier hadden we gisteren net zoiets, rijst met linzen, wortel, pastinaak en beetje curry pasta en kokosmelk. Kleine is juist dol op rijst (en pasta, brood en aardappel:p, een echt caloriemonstertje). Wortel vond ze gisteren wel. Acceptabel geloof ik, van de pastinaak moest ze huilen🤷♀️
Spruitjes eerst gekookt en daarna gebakken in olijfolie met knof en ui. Kip ...
Mag ik vragen hoe je kindje het op eet? Hier wil ze heel graag alles zelf met d'r handjes pakken en opeten namelijk.. alleen bij bepaalde gerechten is dat lastig, alleen voeren met een lepel dat vindt ze al niks meer en zelf eten is nog lastig met een lepel..
Mag ik vragen hoe je kindje het op eet? Hier wil ze heel graag alles zelf m ...
In het begin geef ik hem snel met een lepel, want afgekoeld eten wilt hij niet. Als hij over de helft is, eet hij zelf met z'n handjes. En z'n hoofd, oren, neus en de vloer ook.
Vandaag paprikasoep met orzo (pasta wat veel weg heeft van rijst). Prima als volledige maaltijd. Dochter heeft er van gesmuld, ze hapte het zo weg. Ik kende het zelf niet maar we vonden het zelf ook lekker (wel peper en zout toegevoegd) en makkelijk om te maken!
Vandaag: bloemkool met broccoli en zalm.
Morgen: spitskool, zoete aardappel en kip.
Zelfgemaakte hapjes. Eet soms niet met ons mee maar eet onze maaltijd een dag later, zeg maar. 😊
Vandaag even lekker makkelijk een traybake gemaakt met paprika, courgette, wortel en zoete aardappel. En we hebben nog zat groente over om morgen nog een keer een plaat in de oven te mikken, haha.
Vandaag paprikasoep met orzo (pasta wat veel weg heeft van rijst). Prima al ...
Klinkt echt super lekker!
Mijn dochtertje eet al best goed met een lepeltje, maar wordt vaak ongeduldig en gaat dan met de handen verder. Lijkt me bij soep niet zo'n goed idee 🙈😂. En gevoerd worden wil ze helaas niet altijd meer. Echt jammer want ik maakte vroeger echt wel minstens één keer per week een lekkere pan soep.