204 Reacties

2 jaar geleden

Hebben jullie tips om goede zoutloze pastasauzen te maken? En weten jullie ...
Verse tomaat koken met uitje en teentje knoflook. Beetje Italiaanse kruiden en smeerkaas voor kids en dan de gekookte pasta er meteen bij.

2 jaar geleden

Hebben jullie tips om goede zoutloze pastasauzen te maken? En weten jullie ...
Een pak gezeefde tomaten en daar wat Italiaanse kruiden aan toevoegen. Lekker simpel 😬. Wij doen er verder alleen groenten doorheen

2 jaar geleden

Onze dochter begint af en toe opeens hele maaltijden te weigeren (1x per 1-2 weken denk ik). Waarschijnlijk omdat ze dan 1 ding in het gerecht niet lekker vindt, maar het is lastig te ontdekken wat dan. En het is totaal niet te voorspellen vooraf wat er dan wel of niet in gaat. Het opvoeden en consequent blijven is uitdagend 😅.

2 jaar geleden

Onze dochter begint af en toe opeens hele maaltijden te weigeren (1x per 1- ...
Erg herkenbaar ja

2 jaar geleden

Spruitjes eerst gekookt en daarna gebakken in olijfolie met knof en ui. Kipfilet gebakken in knof en ui met verse tomaatjes en kruiden. Beetje water erbij en de gekookte rijst erbij.

2 jaar geleden

Reactie op Ishaya

Spruitjes eerst gekookt en daarna gebakken in olijfolie met knof en ui. Kip ...
Ziet er goed uit! Hier hutspot

2 jaar geleden

Linzen-broccoli curry met rijst vandaag. Kleine meid houd niet van rijst, maar ik heb geen zin in 7 dagen per week pasta eten, haha. Aardappels is ze ook niet gecharmeerd van. 😓 Van groente lust ze dan gelukkig wel weer bijna alles.

2 jaar geleden

Reactie op Ishaya

O dat ziet er wel lekker uit zeg!

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Linzen-broccoli curry met rijst vandaag. Kleine meid houd niet van rijst, m ...
Hier hadden we gisteren net zoiets, rijst met linzen, wortel, pastinaak en beetje curry pasta en kokosmelk. Kleine is juist dol op rijst (en pasta, brood en aardappel:p, een echt caloriemonstertje). Wortel vond ze gisteren wel. Acceptabel geloof ik, van de pastinaak moest ze huilen🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Ishaya

Mag ik vragen hoe je kindje het op eet? Hier wil ze heel graag alles zelf met d'r handjes pakken en opeten namelijk.. alleen bij bepaalde gerechten is dat lastig, alleen voeren met een lepel dat vindt ze al niks meer en zelf eten is nog lastig met een lepel..

2 jaar geleden

Mag ik vragen hoe je kindje het op eet? Hier wil ze heel graag alles zelf m ...
In het begin geef ik hem snel met een lepel, want afgekoeld eten wilt hij niet. Als hij over de helft is, eet hij zelf met z'n handjes. En z'n hoofd, oren, neus en de vloer ook.

2 jaar geleden

Vandaag zalm met spinazie en aardappel

2 jaar geleden

Momenteel eet ze geen hap warm eten oid. Enige wat ze eet is fruit en brood....

2 jaar geleden

Andijvie stamppot met tartaar en... Een mandarijn. Ja, meneertje zag het op tafel liggen en was brullen totdat hij het kreeg.

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Momenteel eet ze geen hap warm eten oid. Enige wat ze eet is fruit en brood ...
Ik wil gewoon alleen even zeggen dat je niet de enige bent ;) zelfde hier!

2 jaar geleden

Vandaag paprikasoep met orzo (pasta wat veel weg heeft van rijst). Prima als volledige maaltijd. Dochter heeft er van gesmuld, ze hapte het zo weg. Ik kende het zelf niet maar we vonden het zelf ook lekker (wel peper en zout toegevoegd) en makkelijk om te maken!

2 jaar geleden

Wortelwrap met ijsbergsla en gyros

2 jaar geleden

Vandaag: bloemkool met broccoli en zalm. Morgen: spitskool, zoete aardappel en kip. Zelfgemaakte hapjes. Eet soms niet met ons mee maar eet onze maaltijd een dag later, zeg maar. 😊

2 jaar geleden

Vandaag even lekker makkelijk een traybake gemaakt met paprika, courgette, wortel en zoete aardappel. En we hebben nog zat groente over om morgen nog een keer een plaat in de oven te mikken, haha.

2 jaar geleden

Reactie op -Linn

Vandaag paprikasoep met orzo (pasta wat veel weg heeft van rijst). Prima al ...
Klinkt echt super lekker! Mijn dochtertje eet al best goed met een lepeltje, maar wordt vaak ongeduldig en gaat dan met de handen verder. Lijkt me bij soep niet zo'n goed idee 🙈😂. En gevoerd worden wil ze helaas niet altijd meer. Echt jammer want ik maakte vroeger echt wel minstens één keer per week een lekkere pan soep.