15 Reacties

2 jaar geleden

Komkommer reepjes Cracotte met een klein beetje boter of heel dun laagje jam Liga Maispufs zijn hier ook nog steeds populair Volkoren soepstengel Rijstwafeltje Mini krentebol Knijpfruitje (maar ze krijgt ook zeker 1 a 2 stuks vers fruit per dag)

2 jaar geleden

Gezond: Dadels Havermout/banaan muffin Knijp fruit (ja ze krijgt ook 2x per dag vers fruit) Rozijntjes Gedroogd fruit Yogurth met havermout Snack tomaatjes Als we over hebben iets van bananen pannenkoekjes of wortel poffertjes Ongezond(er): Cracotte volkoren Rijstewafel Koekje van bolletje Krentenbolletje Maisvinger Soepstengel volkoren

2 jaar geleden

Snacktomaatjes in kwartjes, komkommer, avocado, soepstengel, cracker met zuivelspread, soepstengel, reepjes paprika

2 jaar geleden

Reactie op vdb1991

Gezond: Dadels Havermout/banaan muffin Knijp fruit (ja ze krijgt ook 2x ...
Hoe maak je wortelpoffertjes?

2 jaar geleden

Vaak nog een keer fruit, ei, bananenbrood, komkommer of (minder gezond) een koekje of kaas

2 jaar geleden

100 gram wortels 40 gram tarwe bloem 1 ei 50 ml melk (amandel/fles/moeder/normaal) Worteltjes laten koken en pureren en dan alles bij elkaar, dan heb je het beslag en dan in de pan bakken of in z’n poffertjes pan/apparaat! Echte hit en ook weer 100 gram groente naar binnen! Maak overigens ook wel is havermout koekjes zelf met pompoen/banaan/aardbei net wat ik in huis heb.

2 jaar geleden

Oow wij doen eigenlijk standaard smiddags tussen 15.00 en 16.00 een koekje. Dat wisseld tussen een Rijstwafel, volkoren cracotte, dreumes koekje of rozijntjes. Daarnaast geef ik hem soms nog wat tomaatjes of paprika ofzo. Een Rijstwafel of cracotte vind ik ook geen ongezonde snack eigenlijk

2 jaar geleden

- Zo'n gevulde apelliga van de ah vind onze lekker - melkliga of gewone - blauwe bessen, aardbeien Meestal wat zoets met wat fris/zuur fruit erbij en water Soms een capri sun in de namiddag

2 jaar geleden

- Zo'n gevulde apelliga van de ah vind onze lekker - melkliga of gewone - b ...
Das toch niet gezond?🙈

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Das toch niet gezond?🙈
🤣🤣🤣... Oeps. M'n dochter is niet op dieet en persoonlijk ik vind dit soort dingen eigenlijk wel prima (met mate) met een actief kind volop in de groei. En ze eet ook genoeg gezonde andere dingen .

2 jaar geleden

🤣🤣🤣... Oeps. M'n dochter is niet op dieet en persoonlijk ik vind dit s ...
Er zitten echt veel suikers in, die ze (naar mijn idee) nog niet nodig hebben. Onze zoon krijgt dit nog niet, in de hoop dat hij niet aan suiker verslaafd raakt en zo een gezonde relatie met eten ontwikkeld. En nee, ik heb niet de illusie dat hij nooit snoep of koek gaat eten, maar hoe langer ik dat uitstel hoe beter (vinden wij)

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Er zitten echt veel suikers in, die ze (naar mijn idee) nog niet nodig hebb ...
Ieder zo zijn eigen manieren idd en dat is natuurlijk helemaal goed. Ik denk persoonlijk dat alles in fases gaat en wij gaan zelf niet te krampachtig om met suiker.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Er zitten echt veel suikers in, die ze (naar mijn idee) nog niet nodig hebb ...
Ik probeer hier ook bewust mee om te gaan. Een gezonde basis en als hij dan een keer wat “ongezonds” krijgt bij een verjaardag oid dan is dat geen probleem.

2 jaar geleden

Olijfjes aan stukjes vindt ze hier heerlijk. Kleine reepjes komkommer. Gebakken ei aan reepjes. Rijstwafel, paprika aan reepjes. Kaasstengel (vers van bakker). Zelf havermoutbanaankoekjes maken https://gezondweekmenu.nl/gezonde-koekjes-bakken/#respond

2 jaar geleden

S'ochtends fruit S'middags stukjes paprika/tomaat/komkommer Als ik ga koken een bakje groente (erwtjes en spercieboontjes zijn topfavoriet) (ik heb een hoop aventbakjes gevuld met gekookte groenten in de vriezer staan, dus die hoeven maar even in de magnetron en meneer kan eten, terwijl ik het avondeten ga koken) Verder krijgt hij bij oma of bij een feestje wel ooit een koekje of chipje, maar heel beperkt