41 Reacties
3 jaar geleden
Wat een grappig topic. Er is al zoveel wat we over ons zoontje geleerd hebben, maar dit zijn denk ik de meest opvallende:
- hij huilt nu eigenlijk alleen als hij moe is (in basis heel vrolijk en tevreden. Vanaf 5 weken ongeveer had hij door als wij hadden begrepen dat hij honger had en stopte dan met huilen)
- hij is heel empathisch (begint ook te huilen als een baby buddy huilt, heel beduusd als we boos zijn, enz)
- hij is heel nieuwsgierig, waardoor als hij ergens nieuw is of als er bezoek is hij niet wil gaan slapen
- beweegt vrijwel continu, zoals in de buik ook al het geval was🤣
- kan zich heel erg ergeren als iets hem niet lukt (ongeduld van papa geërfd haha)
- als hij overstuur is of zijn dag niet heeft is alleen mama goed genoeg. En papa is er om vooral veel mee te lachen🙈
- lachen naar andere mensen is heel erg leuk
- schrikt heel snel van harde en/of plotselinge geluiden
En nog wel honderden dingen! 🤭 Hij is ook gewoon heel makkelijk of we hebben gewoon door wat voor hem werkt🙈.
3 jaar geleden
- Huilt alleen als ze moe is
- Vindt wandelen fantastisch
- Heeft een enorm karaktertje
- Is gek op onze kleine hond Binky
- Slaapt nergens liever dan in haar eigen bed of in de maxicosi
- Wil aan tafel zitten bij ons als we aan het eten zijn
- ‘in de maneschijn’ is haar favoriet
- Voelt perfect aan als iemand niet lekker in haar vel zit, want dan gaat ze daar op schoot huilen
- Is geen kroelbaby, is het al gauw zat
3 jaar geleden
Leuk toppic! Wat wij nu weten van onze zoon is
- elke ochtend vrolijk beginnen is belangrijk, het bepaald het humeur voor de rest van de dag
- huilen is er met een reden, honger, boertje, moe of een vieze luier, als er echt iets mis is, geeft hij dit gelukkig ook aan
- wil erg graag overal bij zijn. Als er visite is of we zijn op visite, gaat meneer dus niet slapen
- drinken en poepen gaan niet samen (of is dit bij elke baby zo?)
- kopieert gedrag heel snel
- Mega sterke benen, in mijn buik al (gekneusde rib aan over gehouden)
- erg ongeduldig, wil hij eten dan wil hij het nu anders gaat ie in 2 seconden van nul naar luchtalarm
- vindt alles dat licht geeft erg interessant
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Leuk toppic! Wat wij nu weten van onze zoon is
- elke ochtend vrolijk begin ...
Net alsof je het over mijn zoon hebt ahaha
3 jaar geleden
Heel leuk topic!
Onze dochter:
❣️Is een vrolijk, open, sociale baby. Vind iedereen prima en is erg vriendelijk. Ze strooit dan ook de hele dag lachjes naar iedereen.
❣️Huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft of moe is. Lekker makkelijk voor ons🙈
❣️ Is erg ondernemend en heel nieuwsgierig.
❣️Ze ligt niet graag meer. Ze wil alles zien en overal bij zijn. (Dat is dan weer niet altijd handig..)
❣️ Friemelt graag. Haar handjes zijn vrijwel nooit ontspannen. Alles wil ze voelen en is nu lekker steeds op haar knuistje aan het kauwen, zo schattig!
❣️Pakt graag speeltjes vast of ramt of schopt tegen de mobiel boven de box
❣️houdt erg van haar happy horse knuffeldoekjes konijnen. Ze eet ze ook graag op, zal wel lekker zijn🤪
❣️Is snel te moe om te slapen. We moeten haar echt een uur na de fles op bed leggen, dan slaapt ze na 15 minuten. Zijn we wat later is het feest en moet ze heel hard huilen, dan duurt het even voor ze weer rustig is en in slaap valt..
❣️Is erg tevreden. Met een pittig karakter.. (weet wat ze wel en niet wilt en maakt dit ook duidelijk..) weet niet van wie ze dat heeft 🙈🥴
3 jaar geleden
Leuk!
- onze zoon zit graag in zn wipper of op schoot om alles in te gaten te houden
- onder de baby gym vermaakt die zich prima maar niet te lang
- vind lapjes en doekjes leuk om mee te frummelen.
- zijn zus is super interessant alleen af en toe wat hardhandig maar dat is die onderhand gewend😅
- in bad gaan werkt het beste 1 of 2 uurtjes na het flesje en niet vlak voor het flesje het is dan even wennen maar na 1 minuut kan hij relaxen
- het liefst lacht hij de hele dag naar gezichten🥰
- wanneer ik na een slaapje zijn kamer in komt gaat die wilt trappelen van enthousiasme
- bij bezoek is die toch vaak overprikkelt en wil die alleen getroost worden door mamma
- wippen in de wipstoel word hij rustig van
Hij ligt niet graag over mijn schouder maar hangt liever in me armen.
- wandelen in de wandelwagen valt die van in slaap en kan die nog uuuuren doorslapen
- avonds heeft die moeite met zelf slapen dat oefenen we nog maar gaat steeds beter😁
- als hij honger heeft heeft hij honger dit is niet te rekken met een speentje of een aaitje nee het moet NUUU😅
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Vergeet ik bijna een belangrijk punt...
- slaapt alleen als er een hydrofie ...
Hahah zo herkenbaar ja ik vind dat altijd wel heel spannend dus ik probeer het wel eens weg te trekken maar wauw wat een kracht hebben ze al😅
3 jaar geleden
Ik was tijdens mijn zwangerschap bang dat ik hem nooit echt zou leren kennen. Wat natuurlijk een stomme gedachte is🙄 en nu ken ik hem onderhand zo wel:
1# als wij samen gaan douchen moet ik muziek opzetten. London Grammar, sting of Miles Davis vind hij prachtig.
2# Hij heeft liever douchen dan badderen. En als hij de douche al hoort gaat hij met zijn grote ogen zijn hoofdje heen en weer bewegen😍 en zijn hoofdje moet toch echt paar x even onder de stralen.
3# Hij is ontzettend sterk!💪 Al vanaf week 1 kon hij zijn hoofdje recht op houden en kijkt graag vanuit onze schouders naar buiten.
4# Hij kijkt ook graag naar onze turquoise muur met de schilderij.
5# Lichtjes vind hij helemaal mooi! In de auto in de avond wordt daardoor vaak wat lastiger om in slaap te vallen.🙈
6# Muziek met Saxofoon en of piano vind hij mooi.
7# blijf van zijn flesje af! Boer tussendoor vind hij echt niet cool🤬 en kan meteen op schreeuwen zetten uit protest! En mama die gemeen lacht, want dat doet hij toch heel schattig. Hij weent dan "neee neee neee" en gaat met zijn hoofdje altijd naar mijn hoofd zoeken om te laten zien dat het echt menens is😅. Eenmaal de fles weer, is hij direct stil en chill.
8# Hij moet gewoon optijd naar bed. Wakkertijd is een serieuse kwestie bij ons.
9# Hij vind het muziek vanuit zijn boxmobiel vreselijk.
10# Lachen als hij wakker wordt gemaakt in de ochtend.
11# Het is een knuffelkontje. Hij probeert zelf nu ook kusjes te geven.😍😍
Ik houdt toch zoveel van hem. 🥰
3 jaar geleden
Ja nu je het zegt...
Ze is al zo wijs.. Ze is heel vrolijk, echt een lachebekje. Ze heeft al regelmatig een schaterlach. Ze volgt mij al heel goed met haar ogen. Ze vind de babygym heel erg leuk, grijp al echt dingen vast.
Reageert heel erg leuk op haar grote zus.
Geeft goed aan wanneer ze iets niet leuk vind of juist wel.
Begint al te reageren als ik haar roep.
Dat echte baby is er nu wel vanaf...🙈
3 jaar geleden
Onze dochter kan super vrolijk zijn na haar flesje, ze kijkt dan graag in de rondte en naar iedereen die voorbij loopt met hele grote kijkers.
Ze kan heel lang staren naar objecten of mensen , dus als ik bezig ben leg ik altijd iets voor haar gezicht voornamelijk haar knuffel. Hou ik haar lekker zoet mee 🤣.
Als ze naar me kijkt en me hoofd is dicht bij haar handjes, pakt ze me gezicht vast. Ze word helemaal blij als ze lekker in me gezicht kan knijpen.
Als ik haar flesje geef moet haar ene armpje onder mijn arm en met haar andere hand pakt ze me hand vast, dat is hoe ze liefst drinkt.
Ze vind haar broer heel erg interessant, soms is hij iets te druk en dan kijkt ze hem echt boos aan alsof ze wilt zeggen “gewoon rustig doen” 😂
Als ik haar naast me zet, wilt ze graag tegen me zij aan trappen en ze word daar ook lekker super druk van.
Als ze begint te jengelen dat ze honger heeft, heeft ze volgens mij door dat als ik haar luier daarvoor verwissel ook daarna haar flesje maak. Want ze blijft daarna stil tot haar flesje er is.
Ze lacht naar iedereen die tegen haar praat.
Ze kan soms heel erg boos worden als ze niet in slaap kan komen.
Ze huilt als ze een poepluier heeft of ze word er wakker van.
Drinken en poepen gaan niet samen, ik moet en zal haar luier verschonen anders drinkt ze gewoon niet verder zelfde geld voor haar boertje
3 jaar geleden
Wat een leuk topic!
- ze is een echt ochtendkind, na haar 1e flesje smorgens is ze op haar best en heel vrolijk
- wakkertijden zijn heel erg belangrijk bij haar, als we haar daar aan houden slaapt ze binnen 5 minuten
- ze vind bad/douche heerlijk, hoe moe of jengelig ze ook is. In bad is ze heel ontspannen
- ze wilt graag vrij bewegen en met rust gelaten worden, niks vast gehouden worden maar gewoon lekker in de box of op het speelkleed. (Niet altijd leuk voor mama😂)
- de wipstoel vind ze maar niks, zal met het vrij bewegen te maken hebben denk ik dan..
- smorgens samen ontbijten en savonds samen eten aan tafel vind ze helemaal gezellig
- heel beweeglijk, ze ligt bijna nooit stil. Daar in tegen wel ook een lief, rustig en tevreden kindje in haar karakter
- dus ook snachts heel beweeglijk, wat vaak zorgt een wakkere moeder (zoals nu) terwijl mevrouw gewoon lekker slaapt...
- ze vind buiten wandelen heerlijk, lekker om haar heen kijken of heerlijk slapen.
3 jaar geleden
* ze is een kroelkippie, vind het heerlijk om bij mensen te hangen
* ze is vrolijk, continu een lach op haar gezicht
* het is alles of niets bij haar. Dat flesje moet NUUUU
* ze drinkt ook supergulzig
* ze is dol op lichtjes en 1 specifieke plant haha
* als ze wordt verschoond lijkt ze al te weten dat er daarna een flesje komt. Van huilen in bed naar lachen op de verschoonmat naarrr een flesje!
* ze is dol op papa en mama
* ze is een gezelligheidsdier, als er bezoek is wil ze erbij zitten ipv in de box liggen
* na een flesje valt ze ofwel in slaap ofwel een soort foodcoma waarin ze in het luchtledige staart
* ze vindt water heerlijk. Bad of douche het maakt haar niet uit
3 jaar geleden
Hier is mijn handleiding:
- om 11 uur de fles, ongeacht hoelaat de vorige fles was..
- knuffelen prima, maar bewegen is nog beter.
- vanaf de geboorte af aan al onwijs nieuwsgierig, d'r nekje is dan ook al heel sterk.
- pas op! Rolt!
- na de fles even rustig aandoen.. Of terwijl... Knuffel tijd!
- grijpt alles wat los en vast zit
-rechts veel sterker en controleerbaar dan links
-slapen, prima. Als 't maar donker is.
-zijn er mensen in de buurt slapen we echt niet.. Tenzij ik ze al ken.
-giechel uit zichzelf, is een echt sociaal dier en glimlacht naar iedereen, tenzij papa en mama de persoon niet zo mogen, dan komt er geen glimlach. 🙈
3 jaar geleden
- iedere ochtend als ze wakker is, kan ze zo nog een uur liggen brabbelen in haar bed
- na ieder slaapje heeft mw. Een mega lach op dr gezicht
- ze vindt het geweldig om te "praten" over wat ze heeft gedroomd
- ze heeft een sensor voor wanneer wij gaan eten, wordt zelfs uit de diepste slaap spontaan wakker...
- is ontzettend tevreden en blij
- muis is haar lievelingsspeeltje
- schaaptutteldoek legt ze over dr hoofd om in slaap te komen als de kamer niet donker is...
- ze wil alles heel graag zien en wil dan ook het liefst hele dag op schoot zitten en rondkijken.
- is verliefd op de televisie 😑
- als scheetjes of poep dwarszitten, dan vindt ze het heerlijk om op haar luier "gemept" te worden.
- ze vindt de hond helemaal geweldig en wil continue aan zn vachtje voelen.
3 jaar geleden
Update:)
-beetje eigenaardig aangezien ik in mn eerste bericht nog zei dat ze tummytime haatte, nu wil ze juist super graag en veel op haar buik, ze kan bijna helemaal draaien van rug naar buik, alleen het laatste zetje niet en gaat dan jammeren
-ze is dol op banaan, altijd een hit
-ze is een friemelaar, wil altijd iets vasthouden om mee te frunniken
-wil overal bij zijn en alles het liefst zelf doen
3 jaar geleden
Leuk! Hier ook een update:
Ik schreef eerder al dat ze een sociaal en lief meisje is, met een pittig karakter. Daar is bij gekomen een sterkte eigen wil. Als ze iets wil, dan doet ze het. Hoe, dat maakt niet uit.
- inmiddels kan ze heel goed en stevig zelf zitten.
- sinds vandaag kan ze ook tijgeren, echt heel erg leuk!!
- ze kan niet stil zitten/liggen. Ze rolde al vrij snel beide kanten op en is dat blijven doen. Toen kwam draaien om haar eigen as er bij en nu dan tijgeren.
- Tijdens een fles moet ze iets in haar handen houden om te friemelen, anders is er geen beginnen aan! Tijdens het verschonen hetzelfde, anders lukt het bijna niet joh..
- speelgoed is te gek, maar papa en mama zijn nog leuker. Ogen, oren, neus, mond.. ze vind het prachtig.
- nagels knippen doen we met jokie en jet op de iPad. Anders is er ook echt geen beginnen aan.. ze blijft maar friemelen en bewegen. Maar jokie en jet vind ze zo leuk dat ze geconcentreerd zit te kijken en ik mooi haar nagels even kan knippen. (Verder kijkt ze geen tv/filmpjes)
- ze komt in de nacht nog minimaal 1 keer voor voeding..
- slaapt overdag vaak in de ochtend 1,5 uur en in de middag 2 uur.
- eten is een feest. Ze vind alles lekker, wil alles proeven en pakt alles af wat je vast hebt (of in je mond wilt stoppen)
- oh en de knuffeldoekjes van happyhorse zijn het nog steeds helemaal. Ze slaapt er zo lief mee 😍
- ze gek op dieren! Opa en oma hebben een puppy, nou die is dus echt te gek! Als ze die ziet, ziet ze niets anders meer.
Ik hou zo van dit mini mensje. En ik ben zo ongelofelijk trots op haar. Ze doet alles op haar eigen manier en is een echte doorzetter.
3 jaar geleden
Mijn zoontje:
- Veel lachen met een grote open mond en schateren
- Bewegen! Rollen, draaien, tijgeren, kan geen seconde rustig blijven liggen (met verschonen moet ik hem ongeveer 7x terugdraaien en ook een flesje kan niet opgedronken worden zonder al zijn ledematen te blijven bewegen)
- Voorlezen is helaas niet aan hem besteed, dat boek moet opgegeten worden. Ook knuffelen is een beetje een eenzijdige actie die zo snel mogelijk afgelopen mag zijn zodat hij weer kan bewegen.
- Eet alles. En veel.
- Veel prikkels nodig, continue entertainment please
- Dol op zijn zus, echt stralen als hij haar ziet.
Zus was een rustige knuffelbaby (en nog steeds) dus het is even wennen. Dat wordt geen tekenen, puzzelen en voorlezen met hem later 😅