41 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Suzanne86

Mijn zoontje: - Veel lachen met een grote open mond en schateren - Bewegen ...
Oooh het is net alsof dit over mijn dochtertje gaat. Precies hetzelfde 😅 bedoeling was om elke avond voor te lezen, maar dat heeft weinig nut momenteel. Het boek wordt echt gesloopt 😂

3 jaar geleden

Onze kleine man: - echt een ontdekker - nieuwsgierig en wil overal bij zijn - haren grijpen : vast is vast en ik laat lekker niet meer los, geldt ook voor kettinkjes - heerlijk vrolijk mannetje - ongeduldig als het om eten gaat ; van niks naar mega honger in 2 seconden en dan duurt het maken van die fles veeeeeel te lang - de kat is super interessant (de liefde is (nog) niet wederzijds) - met het tijgeren heeft hij een doel voor ogen en daar gaat ie vol gas voor : stoelpoten zijn namelijk lekker, de voerbal van de kat is leuk speelgoed en de drinkbak van de kat glimt zo leuk - telefoons, tablets, oplaadkabels en de playstation: alles wil hij hebben - gaat vooral voor de fysieke ontwikkeling en doet minder qua brabbelen - alles is lekker, fruit, groente, brood, water. Mega jaloers op ons eten, maar dat geven we hem niet.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Onze kleine man: - echt een ontdekker - nieuwsgierig en wil overal bij zijn ...
Precies dit maar dan de hond en af en toe ons eten proeven ;)

3 jaar geleden

Wil graag achter de hond aan. Wil zich op schoot al optrekken in zit houding. Blij ei Kan goed eten alleen brood nog niet. Raakt soms gefrustreerd als eten niet snel genoeg komt. Kirt en krijst de oren van je hoofd. Dus alleen maar blijdschap Speelgoed is heel interessant om in zijn mond te stoppen Moet overzicht over alles hebben. De meeste interesse is ons eten. Kijkt het uit ons mond en wil het er uit trekken.

3 jaar geleden

Mijn zoontje - wil van alles en raakt gefrustreerd als dat niet lukt, maar geeft niet snel op - weet wat hij wil en wijst er dan naar - is een echte knuffelkont, slaat zijn armen stevig om je heen, zegt dan aahhh en geeft je een hele natte lebber 🤣 - wil het liefst de hele dag bij mama zijn, als hij aan het spelen is en ik kom in zijn buurt gooit hij zijn speeltje aan de kant en steekt hij zijn armen naar mij uit en wil dan niet meer verder spelen - houdt van regelmaat en voorspelbaarheid

3 jaar geleden

Hij WIJST al???? 😲 :)

3 jaar geleden

Hij is zeeeer nieuwsgierig. Hij krabt met z’n nageltjes over elk verschillend oppervlak. Doen jullie baby’s dit ook? Hij kan zich goed uiten als iets hem frustreert of als je hem stoort. Hij brengt dan een laag grommend geluid uit. Weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven Ook is hij een doorzetter: Als hij iets wilt pakken en hij komt er net niet bij, dan zie je dat hij half op z’n andere zij gaat liggen en met z’n andere arm er naar probeert te reiken. Soms probeert hij het met z’n voeten te “pakken.” Of hij “schopt” het object omhoog zodat hij het kan pakken. Verder is hij geen softie: Als hij zich een beetje te hard stoot, huilt hij niet. Hij is zowel van het bed als de bank gevallen en hij lachte alweer vrij snel 😅 Het is echt een jongetje jongetje. Hij houdt ervan als je wat ruw met hem omgaat. Je kunt hem niet eventjes vasthouden, knuffelen en kusjes geven (wat ik een beeetje jammer vind 🥺) . Hij uit z’n liefde door naar je gezicht uit te halen en z’n nageltjes in je huid of lippen te zetten. Hij is totaal niet van de knuffeltjes en frunniken.

3 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hij is zeeeer nieuwsgierig. Hij krabt met z’n nageltjes over elk verschille ...
Haha jaa, ik kan wel een krabpaal voor haar neerzetten😅

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn zoontje wil het liefst de hele dag als een koning worden rondgedragen zodat hij alles kan zien 😂 als beloning kust hij me dan met een open mond vol kwijl op mijn mond 😂

3 jaar geleden

Reactie op RomyKc

Mijn zoontje wil het liefst de hele dag als een koning worden rondgedragen ...
Heerlijk he die kusjes 🙄 Hier heeft hij het spelletje erbij ontdekt dat als je dat op mama’s schouder/nek doet en dan blaast maak je scheetjes geluiden. Grootste lol heeft hij dan samen met papa. Iets met mannen en scheetjes humor ofzo 🤷🏼‍♀️😂

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op LMR

Heerlijk he die kusjes 🙄 Hier heeft hij het spelletje erbij ontdekt dat al ...
Ik houd oprecht m'n hart vast voor de poep en scheet humor in de toekomst 😂😂

3 jaar geleden

Aimée.. - Vindt Bumba heel erg leuk - Heeft een strak dagritme en protesteert als dit niet wordt aangehouden - Wil alleen nog maar bij je liggen als ze écht moe is - Heeft een duidelijk eigen willetje en kan dit al (een beetje) doordrammen - Wil alles meemaken, slaapt b.v. niet in de box - Slaapt 's nachts 12-12,5 uur - Dol op groente/avondeten, fruit niet zo - Doekedoek (knuffeldoekje) doet ze altijd over haar gezicht heen bij het in slaap vallen - als ze slaapt ligt het bovenin haar ledikant - Gaat 's ochtends als ze wakker is op haar buik liggen, op de uitkijk waar wij blijven - Kan uit het niks hardop lachen en giechelen - Wordt boos als dingen haar niet lukken - Tijgert alleen dan in z'n achteruit

3 jaar geleden

Onze uk gaat ook al goed voor uit :): - heel tevreden baby, behalve als ze zich verveeld moppert ze de oren van je kop af haha - eet groente, fruit, brood, maïs vingers, en melk is het niet altijd.. sap daarin tegen vind ze heerlijk. - staat op haar knieën en handen om te gaan kruipen. - tijgert zowel voor als achteruit - als wat in haar buurt ligt grijpt ze vast en stopt in haar mond 😅 - kan sinds een paar dagen zelf in slaap vallen - vind haar zus, haren, ogen/neus en mond heel interessant - hele gesprekken houden - draait om van buik, rug naar zij - trekt zich overal aan omhoog 😮 niks is meer veilig hier haha

3 jaar geleden

Onze kleine grote vriend, H-J. ♥️💙 Hij is veel veranderd in een korte tijd, net als wij als ouders zijnde. Wij kennen hem door en door. En dat is fijn. - H-J houdt van structuur. Hij kan in de weekend van de leg zijn als papa en mama opeens spontaan ergens heen willen. - Hij is een zeer tevreden jongen. Alleen wanneer hij honger heeft of over zijn slaap is, dan laat hij zich horen! (Dit proberen wij zoveel mogelijk te verkomen👌🥴) - Hij houdt van Barbapapa (seizoen 1 alleen😅) en Nils Holgerson vind hij ook leuk om naar te kijken. Drukke programma's zoals bumba, jufvrouw Roos? en peppa pig wordt hij onrustig van. - H- J is erg visueel gelegd. Vind alle beelden, geluiden en lichtjes zeer mooi en kan er heel lang naar kijken. Zijn gekleurde rammelaar is zijn favoriete speelgoed. En zijn boxmobiel hebben wij omgeruild voor discolichten. Deze kan in de ritme van het muziek veranderen. Pink floyd op de achtergrond en hij heeft zijn eigen lightshow! - Hij is dol op wortels, pompoen, meloen en blauwe bessen. En alles smaakt heerlijk als er wat pindakaas door heen gaat🤟😅 sperziebonen, pindakaas en zilvervliesrijst... Zelfs mama vind het stiekem lekker. - Het is een ochtendmens. Altijd een grote glimlach op zijn gezicht. En kwispelt bijna als ware als hij hem goedemorgen wensen. - Je kunt hem niet voor de gek houden met 'kiekeboe' spellen. Dan kijkt hij je zo aan alsof wij niet sporen. - Als hij luid aanwezig is, dan is het bijna bedtijd. En er zijn er nog veel meer! :-D

3 jaar geleden

- Alles is lekker en binnen een kwartier op, behalve broccoli want dan gaat ‘ie kokhalzen 🥦 🤢 - Hij wil graag zitten en kruipen en lopen (maar dat kan hij niet) - Hij windt iedereen om zijn kleine vingertjes met zijn stralende lach - Het is een ondeugd - Alles wat niet bedoeld is om in je mond te stoppen, stopt meneer in zijn mond. Vooral de verpakking van de billendoekjes is favoriet en er ligt standaard een lege verpakking in de box 🤭 - Als hij zijn knuffeltje in z’n gezicht legt in bed, dan is hij moe. Trekt hij die knuffel bij zijn gezicht weg, dan is hij nog niet toe aan z’n dutje. - Hij vindt het soms grappig om met zijn speen te gooien als hij geen zin meer heeft in zijn dutje (ik hoor de speen vallen en gelijk daarna hoor ik hem grinniken) - Als hij zijn fles ziet dan wil hij hem NU!!! - Hij is heel sociaal en vrolijk. - Het is nu al een enorme kletskous en hij geniet er ontzettend van als je tegen hem kletst. - Als hij een zeur huiltje heeft en ik zeg tegen hem dat hij moet ophouden of niet moet zeuren dan stopt het zeurhuiltje 🙊

3 jaar geleden

Mijn kleine mannetje is gek op spiegels. Hij houdt niet meer van melk en wil liever met de pot mee eten. Het is een echte charmeur die graag grapjes maakt. Als hij moet slapen dan gaat hij keihard lachen in de hoop dat jij dat ook doet en vergeet dat hij naar bed moet. Hij is super sociaal en lacht met iedereen. Hij is dol op aandacht. Hij is een opgever. Als ik met tummytime zijn speelgoed niet op hand bereik zet, dan denkt hij na 1 minuut proberen: laat maar ik speel wel gewoon met me handen. Hij is dus ook oplossingsgericht🙈😂

3 jaar geleden

- tilt haar armpjes omhoog en valt dan voorover (naar je toe) als ze opgetild wil worden - wordt kribbig als ze een speeltje probeert te pakken maar niet lukt omdat ze naar achter tijgert ipv vooruit - wordt boos als ze geen chippie meer mag - houdt van alles dat geluid maakt en moet dan ook echt in dr mond - doet me na als ik als een konijntje snuf - slaapt 11-12uur - eet meer vast voedsel dan dat ze flessen drinkt - ze lacht met me als ze contact wil maken - ze zoekt haar papa als we s morgens opstaan en ontbijten en hij is bijv nog in de kamer - wil het liefst op schoot zitten maar dan wil ze toch naar dr speelgoed en voor je t weet ligt ze ergens anders, maar als ze dat dan door heeft gaat ze huilen - ze geeft niet op, als ze iets heeft gezien wat ze wil blijft ze doorgaan tot ze het heeft - als ik haar een kusje geef dan knijpt ze mn mond fijn en komt dan met dr open mond op mijne Ze is nu 7,5 maand maar merk dat ze heel veel dingen begrijpt. Zelf doet ze ook echt moeite om te communiceren. Ze is gewoon een heerlijk kind!

3 jaar geleden

Onze kleine nora - houdt van muziek 🎶 ze hoeft maar een deuntje te horen en ze gaat los - is een drammer! -kan al 2 weken zelf gaan zitten - wordt gefrustreerd als dingen niet lukken - houdt niet van dat koetsiekoetsie gebeuren, ze heeft liever een harde BOE of een bal tegen dr hoofd dan ligt ze helemaal dubbel van het lachen - is verliefd op dr buurjongen ( van 8)

3 jaar geleden

Leuk topic! Ik lees gelukkig veel over vrolijke baby's. Onze baby is ook super vrolijk en lacht vrijwel altijd. Naar iedereen. Daar worden we heel blij van, maar vind het ook wel eens een uitdaging. Hij heeft namelijk een koemelkallergie, eczeem en pufjes voor zijn longen. Maar de huisarts heeft ons vaak weggestuurd voor die tijd, want "hij lacht toch".. Wat ik dus heb geleerd over onze zoon is dat ik extra goed voor zijn belangen op kom omdat hij ook blijft lachen terwijl hij zich eigenlijk niet lekker voelt. Hij laat dan makkelijk over zijn grenzen heen gaan. En dan kan ik dat soms maar moeilijk aan mensen duidelijk maken, en vinden mensen me soms een zeurpiet. Als hij heel soms even huilt ben ik blij dat hij even zijn grenzen aangeeft. Verder is het natuurlijk volop genieten met een baby die vrijwel altijd lacht of in een deuk ligt van je gekke bekken.

3 jaar geleden

Reactie op Georgette84

Leuk topic! Ik lees gelukkig veel over vrolijke baby's. Onze baby is ook su ...
Heel herkenbaar het niet serieus genomen worden, want hij lacht toch...