19 Reacties

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt nog 2x melk (180 waarvan ze niet alles opdrinkt) daarnaast drinkt ze water uit de rietjesbeker van Munchkin. Doet ze prima. Ik heb tot nu toe bewust geen ander drinken aangeboden. Dus dan drinkt ze wel als ze dorst heeft. Baby's hebben anders altijd de voorkeur voor zoete smaken en wil dat niet aanleren.

3 jaar geleden

Tip van mij is dan ook geen ranka aanbieden. En vaak water aanbieden. Tijdens en na het eten en tussendoor uiteraard. Ze drinken echt als ze dorst hebben.

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt 14 december 1, maar is ook niet echt een dorstig kind 😅 ze drinkt in de ochtend en avond een flesje 150+5 en tussen de middag halfvolle melk uit een 360graden beker (denk zo’n 120ml). Daar omheen probeer ik haar water te laten drinken, soms slaat ze het telkens weg en soms begint ze ineens volop te drinken. Vaker het eerste overigens. Ze krijgt water in een 360 beker of rietjesbeker. Open beker doe ik nog weinig mee, eerst eens zien dat er uberhaupt wat in gaat 😅

3 jaar geleden

Hier snapt hij niks van een rietjes beker

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Mijn dochter wordt 14 december 1, maar is ook niet echt een dorstig kind 😅 ...
Wat leuk! Mijn dochter is ook van de 14e ☺️

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt 2x melk (180cc) en verder bied ik haar een rietjes beker aan. Ze drinkt goed, maar zou niet weten hoeveel precies. Ze heeft in ieder geval goede plasluiers. Ze krijgt lauwe thee, water en water met een beetje roosvicee of iets dergelijks.

3 jaar geleden

Wij geven overdag onze dochter de rietjes beker, met variërend water, thee, aangelengde siroop. En smorgens en avond de fles. Tussendoor proberen we haar sinds uit een normale beker te laten drinken.

2 jaar geleden

In de ochtend en avond een fles en overdag water, ga binnenkort beginnen met een glaasje melk 🥛

2 jaar geleden

Een vraagje is dit dan ook met bv? Ik geef nog steeds om de 4u bv, mevrouwtje drinkt wel uit een rietjes beker, normale beker, water thee etc. Nog geen melk gegeven..

2 jaar geleden

Reactie op Mini e

Een vraagje is dit dan ook met bv? Ik geef nog steeds om de 4u bv, mevrouwt ...
Ik geef bv en die van mij krijgt nu 3x bv en verder drinkt hij een beetje uit een open beker en ongeveer 60 tot 100 ml thee uit een rietjesbeker. Hij krijgt binnenkort in de middag geen bv meer.

2 jaar geleden

Onze dochter van 11,5mnd drinkt sinds 9 maanden volgens mij, overdag uit de 360graden beker en dat had ze heel snel door. Ze drinkt echt graag water. Bij de fruithap, lunch en avondeten krijgt ze de beker. Die drinkt ze dan max half leeg. Daarna zetten we hem op de grond bij haar speelgoed en dan drinkt ze steeds tussendoor slokjes. Af en toe krijgt ze lauwe rooibos- of kinderthee, maar daar lijkt ze niet echt een voorkeur voor te hebben. Verder 's ochtends en voor bedtijd nog een fles pap of opvolgmelk van 180+6. Die gaat bijna altijd wel op.

2 jaar geleden

Hier nog borstvoeding 5x per dag (waarvan nog 1x snachts), maar de middagvoeding lijkt hij zelf al af te bouwen en is slechts paar minuten. Water wil hij nog niet veel drinken alleen paar slokjes uit open beker na zn hapjes. Rietjes beker en 360 beker snapt hij niet echt en thee vindt hij ook niet zo lekker.

2 jaar geleden

Thee met melk is hier een succes in tegenstelling tot alleen thee! 🎉

2 jaar geleden

240 uit de fles in de avond. Verder de hele dag door uit een 360 beker, water, thee en 1x lichte dixap.. Hij drinkt 3 volle bekers per dag leeg

2 jaar geleden

Onze kleine drinkt al sinds ze iets van een half jaar is, uit de 360 graden beker. Heel blij dat we dit gelijk hebben aangeleerd, pikte ze ook snel op! Ze drinkt water of het sap waarin ik bijvoorbeeld een appel of peer heb gekookt om het wat zachter te maken. Daarnaast drinkt ze nog 3 flessen, iets teveel denk ik? 😅 210+7 - 120+4 - 210+7 Al kan de middagfles (120) er geloof ik wel definitief af. Af en toe niet gegeven en ze werd er niet anders van.

2 jaar geleden

In de ochtend een fles van 180+6 en in de avond een fles van 150+5 dit is meer een pap fles. En tussendoor krijgt ze water uit een rietjesbeker maar ik denk dat zij max een driekwart van de rietjesbeker leegdrinkt, een echte drinker is ze nog niet zo. 10 december word ze 1 jaar.

2 jaar geleden

Reactie op DecemberGirl92

In de ochtend een fles van 180+6 en in de avond een fles van 150+5 dit is m ...
Mooi kindje heb jij 😍

2 jaar geleden

Wij zijn meteen begonnen met een normale kleine beker en dat gaat prima! Verder drinkt hij ook uit een 360 graden beker.

2 jaar geleden

's Ochtends warme melk bij ontbijt in rietjesbeker. Meestal drinkt ze dan een halve beker en de rest drinkt ze bij de lunch op. Bij de tussendoortjes krijgt ze water uit een normaal glas. Bij het avondeten een rietjesbeker met water. In totaal drinkt ze dan gedurende de dag ongeveer een rietjesbeker leeg. 's Avonds voor het slapen drinkt ze nog een fles opvolgmelk. De hoeveelheid wisselt tussen de 60-180ml.