22 Reacties

3 jaar geleden

Misschien met een goede vriendin praten of toch aangeven bij de dokter precies zoals je het hier nu verteld.. niet wachten tot “je punt aanbreekt” want daar heeft niemand wat aan. Bij de dokter hebben ze vaak ook iemand om mee te praten of ed.. sterkte!!

3 jaar geleden

Je kan lang de huisarts gaan en vragen om bloed te prikken. Ik was tijdens mijn zwangerschap en nu nog steeds heel erg moe. Ik gaf het elke keer aan en het was ja het hoort bij de zwangerschap.. Tijdens de bevalling kwamen ze erachter dat mijn ijzergehalte 3 was terwijl dat tussen de 7,5 en 8 moet zitten en vitamine b12 te kort. Vermoeiendheid is lastig uit te leggen maar jij voelt het. Ik zou naar de huisarts gaan , beter teveel dan te weinig.

3 jaar geleden

Langs de dokter gaan kan nooit kwaad die kan ook eventueel bloedprikken voor bij tekort aan Vit D of ijzer.

3 jaar geleden

Heb je je ijzer al laten checken? Sowieso hoorde ik laatst dat als je tegen de 3mnd komt je inderdaad ontzettend moe kan zijn.. ik heb dat hier ook. Geef je nog borstvoeding? Misschien overwegen naar flesvoeding? Of de combi? En idd eventueel de dokter bellen voor advies/hulp als je wacht tot je breekpunt komt ben je wel te laat

3 jaar geleden

Pfff ja ik ben ook echt heel erg moe. Chronisch vermoeid noem ik het ondertussen. En als iemand vraagt hoe ik me voel en ik zeg dat ik moe ben, krijg je de standaard “haha ja dat krijg je met een baby he 😉”. Ja leuk joh, jij vraagt hoe het gaat.. Gisteren heb ik een dutje gedaan. Erna leek ik wel vermoeider dan ervoor. Laatst had mijn vriend een slaapdienst (dat is van 17:00 tot volgende dag 09:00, maar dan vertrekt hij rond 16:00 en is rond 10:00 weer terug) en ik moest zo hard huilen van vermoeidheid. Ik kon gewoon niet stoppen. Ook vervelend voor m’n vriend om me zo achter te laten. Uiteindelijk heb ik mijn ouders gebeld, die hebben tot +-20:30 voor de baby gezorgd terwijl ik lekker even bij kon slapen. Maar ik had heel veel bloedverlies (3L), dus ik geef dat op de kop. Als zal het bij mij tot 10 weken kunnen duren. Mijn baby is vrijdag 10 weken oud. Dus daarna zou het blijkbaar beter moeten gaan.. Ik ga het zien

3 jaar geleden

Hoi Mama.. Ik denk dat je idd even naar de huisarts moet gaan om bloed te prikken en even laten nakijken of je ijzer of andere vitamines te kort hebt. Want door ijzer tekort ben en blijf je erg moe. En life met een newborn en nog 2 meiden is natuurlijk ook niet niks. Maar dan kun je dingen uitsluiten.

3 jaar geleden

Ik zou even bloed laten prikken bij de huisarts. Even checken of er niet iets speelt op de achtergrond qua medische gesteldheid. Komt daar niets uit, dan zal het vast het opgestapelde slaap tekort zijn. Weet dat je ook altijd met een psycholoog kunt praten om te voorkomen dat het je teveel wordt. Het is ook veel en je bent niet alleen 😘 zorg goed voor jezelf, want alleen dan kun je goed voor je meisjes zorgen 😘

3 jaar geleden

Als het om je ijzergehalte zou gaan. Floradix, te koop bij de drogist, helpt om dit te verhogen. Is natuurlijk en kan geen kwaad. Als ik merk dat ik heel moe word neem ik dat weer in.

3 jaar geleden

Ook even schildklier laten prikken, is oom wel eens afwijkend na een bevalling en daar word je ook o.a. heel erg moe van

3 jaar geleden

Reactie op Eef85

Als het om je ijzergehalte zou gaan. Floradix, te koop bij de drogist, help ...
Ik slik davitamon mama en daar zit extra ijzer en vitamine D in

3 jaar geleden

Langs de dokter gaan en inderdaad medisch uitsluiten. Als je zo vermoeid bent en al bijna moet werken zou ik wel overwegen om iets langer thuis te blijven of ziek te melden. Zowel jij als je werkgever hebben er niks aan als je een week werkt en vervolgens omvalt.

3 jaar geleden

Ik heb ook constant ijzer bijgeslikt tijdens en na de zwangerschap je hebt ook van die zakjes met poeder die je zonder water kan innemen dan hoef je niet die pillen te slikken die nogal eens zwaar liggen op de maag(had ook een iets te lage ijzerwaarde al in de zwangerschap) en moet zeggen dat dat echt heeft geholpen. Ook foliumzuur en vitamine b12 zijn belangrijk (ook na je zwangerschap) zou dan dit apart gaan slikken en niet 1 pil. Anders idd even bloedprikken voor de zekerheid.

3 jaar geleden

Zoals iedereen eigenlijk al aan geeft. Langs de dokter. Ze nemen je echt wel sirieus. Hier ook bloed laten prikken. Kwam bij mij niets uit. Maar dan weet je in iedergeval dat het daar niet aan ligt. (Ik heb er maar 1 van nu 11 weken en ben al/ nog steeds kapot)

3 jaar geleden

Ik ben ook onlangs bij de dokter geweest vanwege vermoeidheidsklachten. Al heb ik hier al 6 jaar last van, sinds ik pfeiffer heb gehad. Je krijgt dan een bloedonderzoek (o.a. schildklier, vitamines, ijzer, e.d.). Bij mij helaas niets uitgekomen, maar wel een veel te hoge bloeddruk. Ondanks de bloeddrukverlagers en in principe voldoende slaap (standaard zo'n 7 uur per nacht) nog steeds heel erg moe. De huisarts kan verder niks voor me betekenen, behalve het advies geven om meer te bewegen (alsof ik ooit tijd heb om stil te zitten met 2 kinderen, ben al blij als ik in totaal een halfuur zit op een dag)... Kortom, ik zou je wel aanraden om naar de huisarts te gaan om een en ander uit te sluiten met bloedonderzoek, maar wees niet te erg teleurgesteld als daar niks uitkomt. Op zich is het ook allemaal niet gek als je kijkt wat je lichaam in de afgelopen maanden allemaal heeft doorgemaakt. Probeer voor jezelf in ieder geval een goed werkbaar ritme te vinden met voldoende pauzes, voldoende beweging, gezonde voeding en voldoende slaap en meer kun je eigenlijk niet doen.

3 jaar geleden

Wat iedereen zegt, nooit verkeerd om naar de huisarts te gaan.. maar daarnaast maak ik niet op of er andere factoren zijn? Slaap je wel goed? Kan iemand je evt. helpen met de zorg voor de kindjes dat je af en toe bij kan slapen? Ik lees dat je borstvoeding geeft. Dit heb ik ook gedaan de eerste 10 weken (en geen sec spijt van gehad) maar het enige wat ik deed wat voeden en slapen/op de bank liggen en een serie kijken als de kleine sliep. Dit kon ook want het is mijn eerste kindje, dus geen zorg voor andere kindjes. Ik ben nu gestopt met borstvoeding en heb veel meer energie...

3 jaar geleden

Herkenbaar verhaal! Ons meisje is nu 10 weken en ik heb ook bloed laten prikken omdat ik me zo moe voel. Daar is niks uitgekomen. Van wat ik hoor van mensen om mij heen is het heel herkenbaar bij borstvoedende vrouwen. Het is toch energie rovend! Moet zeggen dat ik me qua energie wel weer wat beter voel maar dat gaat met ups en downs. Zeker niet gek om je bloed te laten nakijken dus, gewoon doen. Goed voor jezelf zorgen! En dingen uit handen geven waar kan.

3 jaar geleden

Lieve mama, Onderschat niet wat vermoeidheid met je stemming en algehele functioneren kan doen... slaaponthouding is niet voor niets een zeer beproefde martelmethode 😣 Wellicht is het verstandig om dit met je werkgever te bespreken. Zoals ik je verhaal lees lijkt het me te veel gevraagd om op dit moment alweer (volledig) te gaan werken. Ik zou je de tijd gunnen om op krachten te komen en niet al te snel teveel van jezelf te eisen... Daarnaast sluit ik me bij de andere dames aan: een bezoekje aan de huisarts kan echt geen kwaad. 🍀💋

3 jaar geleden

Hoi, Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar., wat ik zelf doe, om genoeg slaap te krijgen... Mn zoontje van bijna 4, gaat rond half 7 naar bed, dan vaak m'n jongste zoon van 8 wkn ook. Dan ga ik ook gelijk slapen. Misschien ongezellig voor mijn man, maar dat maakt me niks uit. Als moeders moe is, heeft niemand er wat aan. Op deze manier, blijf ik wel aardig fris, omdat ik zo wel aan m'n aantal slaap uren kom. Groetjes. En succes 😘

3 jaar geleden

Bespreek dit met je huisarts, ik weet niet wat je aan bloedverlies hebt gehad tijdens de bevalling maar misschien ijzer tekort? Even uitgebreid laten prikken kan nooit kwaad, succes lieve moeder♥️

3 jaar geleden

Hoe gaat het met je?