7 Reacties

2 jaar geleden

https://www.gids.tv/video/309115/keuringsdienst-van-waarde-over-flesvoeding-gemist-bekijk-hier-de-hele-uitzending Ik raad je aan deze terug te kijken :) Wij gebruiken nogsteeds nr 2, de standaard voeding van kruidvat

2 jaar geleden

Ongeacht wat je geeft, moedermelk, kv of gewone melk is de richtlijn 300 ml. Met bv heb je er enkel niet echt zicht op. Mijn zoontje krijgt daarom maar heel af en toe een toetje. Als je kv wilt gebruiken dan kan je gewoon de standaard gebruiken. De opvolgmelk bevat meen ik vooral meer onnodige suikers.

2 jaar geleden

Ik ben altijd nr1 blijven gebruiken omdat die aan bepaalde eisen moet voldoen. Merk maakt niet uit. Ben nu naar volle koemelk aan het overstappen.

2 jaar geleden

Hier gebruiken we nog #2 van Kruidvat. De #2 verzadigde hem op den duur beter dan #1. Als je kind echter genoeg vast voedsel eet en verzadigd is na de fles, kun je de #1 ook gewoon gebruiken. Alles boven #2 is volgens mij nutteloos. Gewone melk vult trouwens wel meer dan flesvoeding, dus misschien valt het mee hoeveel hij daarvan wil drinken. Je kunt het eventueel ook aanlengen met water, zodat hij per fles ook minder melk binnenkrijgt.

2 jaar geleden

Je zou even de verpakkingen kunnen vergelijken in de winkel en dan kiezen waar je je goed bij voelt? De opmerking over toegevoegde suikers gaat over het verschil tussen kv en gewone melk. De ingrediënten vanaf kv nr 2 en verder is grotendeels hetzelfde. De maatschepjes veranderen van formaat, waardoor je andere voedingswaardes krijgt per fles. Althans, dat is wat in de uitzending van kvw wordt gezegd. Zelf heb ik bij de oudste langer kv gebruikt, omdat ze slecht at. In kv zitten meer voedingsstoffen toegevoegd dan aan gewone melk, dus heb ik het als een soort voedingssuplement gebruikt. Qua hoeveelheid zuivel, maakt het niet uit of je kv of gewone melk gebruikt. De richtlijn is 300ml zuivel per dag. Bij de jongste geef ik 's avonds in de fles nog kv (ik heb nog pakken nr 3 staan, dus die maken we eerst op) en overdag bij het eten krijgt ze gewone halfvolle melk in een beker. De oudste lust geen zuivel, alleen 's avonds warme melk voor het slapen, dus dan krijgt ze dat. En suikers zijn niet per definitie slecht he? Een mens heeft ook suiker nodig. Dus het hangt ook van de rest van de voedingen af wat je het beste kunt geven.

2 jaar geleden

Heel erg bedankt voor de info!