97 Reacties
3 jaar geleden
Ons zoontje is net 6 maanden, en ik ben nog niet begonnen met rijstebloem of andere pap. Zouden jullie eerst met rijstebloem beginnen of toch al met fijne granen voor 6+ maanden. Hij heeft vrij snel last van zn darmen. Dus vraag me af wat handig is. Kan je ook de gewone speme van dr brown gebruiken voor rijstebloem bijv? Of beter om een papspeen te halen. Hij drinkt nu uit speen 2 de afgekolfde melk en flesvoeding
3 jaar geleden
Reactie op Es84VH
Ons zoontje is net 6 maanden, en ik ben nog niet begonnen met rijstebloem o ...
Wij gebruiken de Y speen voor pap fles met fijne granen. Met rijstebloem gebruikte wij speen 3. Je zou eerst met rijstebloem kunnen beginnen en kijken hoe hij erop reageert. Als dat goed gaat doe je na een tijdje fijne granen proberen
3 jaar geleden
Reactie op Larissavm
Je hebt een Y speen die is speciaal voor pap
Wij gebruiken ook de Y speen voor de fijne granen maar doen 2 eetlepels en halen de filter eruit anders komt het er niet goed door
3 jaar geleden
Reactie op Es84VH
Ik kan je niet met de fles helpen maar als jullie zoontje al wel wat gewend is aan vezels door andere hapjes zou ik gaan voor de fijne granen. Wij begonnen met 4.5 maanden met rijstebloem en daar raakte onze dochter helemaal verstopt van (op het CB bevestigden ze dat dat verstoppend werkt). We zijn toen gestopt daarmee. Als ze 6 maanden is proberen we fijne granen in de avondfles in de hoop dat we de late avondfles om 21.30 over kunnen gaan slaan :). Succes!
3 jaar geleden
Reactie op kimster95
Wanneer geven jullie pap/rijstebloem? S ochtends of savonds?
S ochtends!
3 jaar geleden
Reactie op kimster95
Wanneer geven jullie pap/rijstebloem? S ochtends of savonds?
Wij altijd savonds bij onze eerste. Zullen we ook weer bij onze dochter doen denk ik.
3 jaar geleden
Reactie op Es84VH
Wij hebben bij de rijstebloem speen 3 gebruikt (brede hals). Dat was wel met maar 1 tot anderhalf schepje. De gewone pap, 6+ maanden, gaat daar niet doorheen. Dus moet weer een grotere halen.
3 jaar geleden
Misschien een stomme vraag maar waarom moet je je kind pap geven? Wat is hier de reden of meerwaarde van?
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Het moet niet. Ik geef dit af en toe een beetje in plaats van brood. Ik eet ...
Is pap dan een broodvervanger voor baby's?
Eet zelf wel eens havermout of Brinta.
3 jaar geleden
Misschien een stomme vraag maar waarom moet je je kind pap geven? Wat is hi ...
Ik heb er voor gekozen om pap te geven zodat ze wat langer en goed verzadigd is. Ik merkte nl dat na de ochtendfles dat ze graag meer wilde en vaak na 3,5u alweer honger had. Vond dit zelf ook wel logisch want ze heeft 12,5u niet gegeten.
Nu dat ik een bordje of flesje pap maak s ochtends heeft ze dat niet meer. Nu krijgt ze ook wel fruit (1 a 2 stuks) rond 9:30/10:00 maar de papfles is rond 7u en de tweede fles dan pas om 12. Ze drinkt er drie per dag sinds ik pap geef s ochtends.
3 jaar geleden
Misschien een stomme vraag maar waarom moet je je kind pap geven? Wat is hi ...
En volgens mij moet je het niet geven. Ik moest er niets van weten zei mijn moeder! Nog steeds niet haha