97 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb ditzelfde probleem. Zit er aan te denken om een 1-2-3 speen te halen ...
Wij gebruiken ook Difrax en de 1-2-3 speen werkt bij ons helaas niet... Wat wel werkt is de L speen! :-)
Heb ‘t zelf ook geprobeerd (gewoon met mijn mond aan de speen) en nadat de papfles klaar was kreeg ik het met geen mogelijkheid door de 3 standenspeen maar wel door de L speen 😁
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Wij gebruiken ook Difrax en de 1-2-3 speen werkt bij ons helaas niet... Wat ...
Ik heb vanavond idd de L-speen gebruikt hier maar daar kwam weer te veel door volgens mevrouw 🤣
3 jaar geleden
Ik heb de fijne granen van olvarit. Avent classic fles met speen 3 voor normale voeding. Met rijstebloem ging het met speen 4 prima maar met die fijne granen ging dat niet. Ook de Y-speen is geem succes want dat is een mega groot gat waarbij het er zo uitloopt.
Met rijstebloem deden we 2 van die schepjes van het kunstvoedingschepje. Dit ging prima. Hetzelfde gedaan voor de fijne granen maar het wordt 1 klont en eromheen nog super vloeibaar 🙄🤔. Iemand een tip?
3 jaar geleden
Zit er verschil tussen Olvarit fijne granen pap en pyjamapap? Kan je de Olvarit ook als pyjamapap geven?
Waarom doen jullie ochtend of avond?
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Wij gebruiken ook Difrax en de 1-2-3 speen werkt bij ons helaas niet... Wat ...
Gebruik je ook nutriton? Dit maar weglaten als ik pap maak? Anders wordt het wel heel dik?
3 jaar geleden
Gebruik je ook nutriton? Dit maar weglaten als ik pap maak? Anders wordt he ...
Ik gebruik opvolgmelk nr. 2 van Kruidvat, zoals op de verpakking staat (dus per 30ml water 1 schepje).
Wat ik in het begin heb gedaan om te testen welke speen het beste werkte was door er zelf een keer uit proberen te drinken.
Ik ben begonnen met 1 schepje (wat ook in de verpakking van de melkpoeder zit) en toen opgebouwd naar 4. Hij krijgt dus 180ml + 6 schepjes melkpoeder + 4 schepjes Olvarit fijne granen.
Wel belangrijk om het een minuutje te laten indikken en dan nog een keer schudden. Anders heb je inderdaad een dikke brij ik de fles
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Op CB zeiden ze dat pyjamapapje toegevoegd suiker bevat.
Ik geef alleen maa ...
Echt? 😕 Blij dat ik die niet gekocht heb.
Ga ik ik hier vandaag met de laatste fles mee beginnen. Dan kunnen zijn darmen alvast wennen aan granen.
Ik geef nog geen brood. Slikken en verstikken en daarop handelen vind ik nog veel te eng. Eerst maar de controle van het ziekenhuis afwachten. Kijken of de boel goed genezen is.
Bedankt voor je uitleg. 🙂 Ik heb vanwege de Nutriton een L en een XL speen in huis. Gebruik nu een M speen geloof ik...
3 jaar geleden
Reactie op momox
Welke dames gebruiken de difrax fles en de fijne granen pap? Ik heb de 123 ...
Bij M ging het er niet doorheen bij ons. De pap was daarvoor te “grof”.
Tip: maak een flesje klaar en probeer er zelf uit te drinken. Als het jou niet lukt, lukt het die kleine al helemaal niet 🙈
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Bij M ging het er niet doorheen bij ons. De pap was daarvoor te “grof”.
Tip ...
Ik heb zojuist geprobeerd om uit de 123 speen te drinken maar dat ging dus niet haha! Ik ga de L maar bestellen dan.. hopelijk gaat ie niet te snel voor haar, ze drinkt heel gulzig altijd!
3 jaar geleden
Vonden jullie kindjes het in één keer lekker? Hier was de 1e keer nog geen succes.
3 jaar geleden
Vonden jullie kindjes het in één keer lekker? Hier was de 1e keer nog geen ...
Hier ook zeker niet 🤣
3 jaar geleden
Vonden jullie kindjes het in één keer lekker? Hier was de 1e keer nog geen ...
Ja, maar die van mij is dan ook echt een vreetzak.
Op een dag krijgt meneer:
2 papflessen van 180ml melk en 4 schepjes pap
2 flessen melk van 150ml
200 gram fruit (soms minder)
200 gram groente met rijst/pasta (en als het uit een potje komt ook met vlees)
1 boterham met margarine
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Ja, maar die van mij is dan ook echt een vreetzak.
Op een dag krijgt menee ...
😊 Dat krijgt mijn boeffie nog niet op. 😁
3 jaar geleden
Hier ook zeker niet 🤣
Ga het nu op advies van de logopedist met een lepel en een bordje proberen.
3 jaar geleden
Ga het nu op advies van de logopedist met een lepel en een bordje proberen. ...
Ga ik morgen ook proberen! Ben benieuwd!!