420 Reacties

3 jaar geleden

Ja wij hebben 8 dec een keizersnede gehad na 10 uur lang zonder verdoving bleef het hangen op 9cm dus toen gehaald. Ik ben super trots op mezelf en ja had het liever vaginaal afgerond maar ons mannetje is gezond en dat is uiteindelijk wat telt voor mij. Herstel valt me wel zwaar maar dat komt ook omdat ik de dunste niet ben dus de snee heeft wat meer te voorduren. Ik heb sinds gister dat het allemaal wat minder prikt en ik daardoor wat meer kan fus dat is heel fijn. En ik heb nog een kleine opening waar wondvocht uitkomt dus daar verschoon ik 3x daags een wondcompress gaasje van zodat het zo schoonmogelijk blijft

3 jaar geleden

Na 20 uur arbeid ben ik 3 weken geleden uiteindelijk bevallen met een keizersnede. Ons kleintje bleef hoog zitten en daalde niet in. Tijdens de keizersnede voel je wel wat getrek en geduw aan je buik, maar echt pijn zou je niet mogen voelen. Ze blijven er goed bij en zorgen dat je eventueel pijnstilling bij krijgt indien nodig. Toen ze alles aan het toedoen waren voelde ik wel scherpe pijn aan mijn ribben onder mijn borst, maar dan kreeg ik morfine bij. Al bij al is dat in een waas voorbij gegaan. Het herstel verloopt bij mij goed. Het is en blijft een buikoperatie en soms heb ik wel pijn. De eerste 24u mocht ik het bed niet uit en de dagen daarna ging dat natuurlijk moeizaam, maar elke dag iets beter. Ik neem af en toe nog wel een pijnstiller nu, maar doe soms wel teveel waardoor ik soms mss wat meer pijn ervaar dan nodig is 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lilimon

Na 20 uur arbeid ben ik 3 weken geleden uiteindelijk bevallen met een keize ...
En vind het eigenlijk niet erg dat het niet vaginaal is gegaan. Had daar eigenlijk best schrik voor ook, al was dat wel eerst het plan.

3 jaar geleden

Ja ik heb na 16 uur weeën en al die tijd maar blijven hangen op 1 cm, een keizersnede gehad. Mijn 2e. Deze ervaring was veel beter dan de 1e gelukkig. Fijne medewerkers die echt naar mij hebben geluisterd. Ik baalde wel want ik wilde het graag proberen maar is jammer genoeg dus niet gelukt. Mijn herstel gaat eigenlijk heel goed.. Slikte na 3 dagen geen pijnstillers meer en na 2 weken bracht ik met baby, mijn dochter naar school. Ik moet wel echt opletten dat ik niet te veel ga doen.. Dus probeer rustig aan te doen voor de rest 😁 Want je hebt natuurlijk wel een grote buik operatie gehad... Dat is niet niks.

3 jaar geleden

Ik heb ik geplande keizersnede gehad 3 weken geleden, omdat mijn zoontje in stuit lag. Ik baal niet dat ik niet vaginaal ben bevallen. Liever wel maar vind het goed zo. Ik ben medische, zou niet anders hebben gewild in mijn situatie. Ondertussen gaat het al een stuk beter en ben ik nog aan het herstellen.

3 jaar geleden

Ik ben met spoedkeizersnede bevallen van onze zoon. De volgende dag stond ik weer in de douche en zat ik weer op de stoel. Sommige dingen vallen me zwaar omdat ik me zo goed voel lichamelijk. Ik baal ontzettend dat ik niet 'normaal' kon bevallen maar na 36 uur rug weeën en geen vordering van ontsluiting kon ik ook niet meer en was ik maar al te blij dat er een einde aan kwam.

3 jaar geleden

Na een inleiding met al 1 cm ontsluiting, vandaag 6 weken geleden, is na vliezen breken, ruggenprik, op 8 november onze Merel via keizersnede geboren na 37 weken en 1 dag zwangerschap. Ik was enorm gespannen en gestressed door de aankomende gebeurtenissen, dus mn bloeddruk liep op en kreeg ik zelf niet meer omlaag. Ivm dat ze dachten dat ik zwangerschapsvergiftiging zou hebben, waarvan ik overigens wist dat ik het niet was, besloten ze mij in week 37 of 38 zowiezo in te gaan leiden. Ik had niet het idee dat een keizersnede een zware buikoperatie was, maar dat werd mij wel duidelijk in de eerste paar dagen in het ziekenhuis en later in de voorbije 6 weken. Ik ben blij met onze Merel, maar weet niet goed wat ik van de hele ziekenhuis experience moet denken. Ook aangezien de start met borstvoeding verpest is daar, heb ik moeten besluiten om daarmee te stoppen.

3 jaar geleden

Ik heb vorige week vrijdag een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. De operatie zelf vond ik erg meevallen. Ik werd alleen heel naar van de ruggenprik maar dat duurde maar even. De dag na de operatie voelde ik geen pijn meer.. totdat ik op stond! Alsof m’n buik in de fik stond, zo’n brandend en trekkend gevoel. Dat is er nu, 8 dagen later nog steeds maar wel al flink afgenomen. Moet alleen zo oppassen dat ik niet over m’n grens ga. Na 5 min staan ben ik alweer kapot. Geduld geduld geduld...

3 jaar geleden

30 november een geplande keizersnede gehad. Ons dochtertje lag in een stuit en het was helaas niet mogelijk om vaginaal te bevallen. Ik heb hier enorm om gebaald. Maar omdat ik wist dat t gepland was, heb ik wel ‘tijd’ gehad om dit te ‘verwerken’. Ik ben gewoon enorm benieuwd hoe het is om weeen te hebben en vaginaal te bevallen (waarschijnlijk kom ik daar vast ooit op terug haha). Operatie (gentle sectio) viel me heel erg mee. Het ging super relaxed en meteen mn dochter op mn borst gehad. Echt heel fijn! Ik ben nog herstellende. Maar ik verbaas me er over hoe goed t gaat. De eerste dagen kon ik niet goed lopen natuurlijk. Het personeel in ziekenhuis stond er van te kijken dat ik zo gemakkelijk naar de wc ging. Wat me tegen viel was dat je gewoon niet omhoog komt in bed, je kind niet makkelijk in n uit bed kan halen, op je zij kan liggen, makkelijk kan opstaan en niezen/hoesten/lachen doet pijn. Dit is alleen de eerste week/kraamweek geweest (bij mij dan!) in de kraamweek Heel veel in bed gelegen en echt rustig aan gedaan. Inmiddels kan ik prima lopen, wandelen en in huis best veel huishoudelijke klusjes. Ik zorg er wrl voor dat ik overdag voldoende rust of even slaap. ‘Gelukkig’ kan ik door de lockdown toch nergens naar toe, dus neem die tijd ook vooral! Hopelijk kunnen we over een paar weken weer meer!

3 jaar geleden

Ik heb trouwens ook 30 november een spoed keizersnede gehad omdat na een inleiding ivm hoge bloeddruk mijn ontsluiting bleef hangen op 6 cm na 14 uur wee opwekkers op vol vermogen. Helaas een minder fijne ervaring omdat mijn ruggenprik verkeerd ging waardoor mijn longspieren per ongeluk werden verlamd. Bijna dood ervaring dus waarna ik onder volledige narcose ben gebracht. Herstel gaat hier wel super. Ik vond de eerste dagen afschuwelijk. Je kan idd niet omhoog, hoesten ging ik door een hel etc. Heb gegild van de pijn. Gelukkig ging dat in week 2 al beter en kan ik nu na bijna 3 weken weer een half uur wandelen en lekker omdraaien in bed enzo. Baal alleen wel van t litteken. Heelt hier wel mooi maar mn onderbuik blijft gevoelig en pijn doen als er een broekrand op zit

3 jaar geleden

Ik krijg over 1.5 week mijn 3e keizersnee

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik heb trouwens ook 30 november een spoed keizersnede gehad omdat na een in ...
Heb wel dikke pech gehad dat ik een totaal spinaal blok kreeg. Is een ernstige, maar extreem zeldzame complicatie die minder dan 0.02 procent voorkomt. Heb ik weer...

3 jaar geleden

Uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden ondanks eerste teleurstelling dat niet op de natuurlijke manier is gelukt toch erg tevreden , lieve mensen op de OK.

3 jaar geleden

Fijn de ervaringen te lezen. Woensdag ga ik voor een inleiding, maar als de versie niet lukt zal dat een keizersnede worden. Ik ga denk ik (naar aanleiding van wat ik hier lees ook, dus dank jullie wel!) in mijn geboorteplan zetten dat ik wil dat ze een keizersnede doen als blijkt dat de baby niet indaalt of als de ontsluiting niet vordert. Wat zijn jullie sterke vrouwen allemaal! Bijzondere verhalen, echt knap hoe jullie er in staan 👍🏻💪🏻

3 jaar geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad omdat ik 12,5 uur aan de weeënopwekkers heb gezeten en er misschien 1 cm ontsluiting bij was gekomen. De ruggenprik vond ik reuze meevallen. De eerste dag heb ik om morfine gevraagd, en gekregen, want het deed toen best pijn. Maar de dag erna alleen nog maar diclofenac en paracetamol en daarmee was de pijn prima onder controle te houden. Ik slik het nu nog steeds, maar ga de diclofenac nu afbouwen. Zolang ik echt rustig aan doe, dus niet te vaak traplopen en niet te ver buiten loop, dan heb ik eigenlijk relatief weinig last. Het herstel valt mij 100% mee en ik zou het zo weer doen als ik voor de keuze werd gesteld. Heel veel succes!

3 jaar geleden

Hier geplande ks vanwege stuit liggen . Nee ik baalde niet , belangrijkste vind ik dat onze zoon geworden werd . Nu 8 dagen later ben ik al goed herstellende. 2 e dag was ik al voorzichtig uit bed de kleine aan het verschonen. 1 week later liepen we buiten met de hondjes , tot nu toe gaat het super met herstellen :)

3 jaar geleden

Ik vind het gewoon eng om naar mijn buik en litteken te kijken. Hebben jullie dit ook? Ik ben gewoon geen held op het gebied van wonden. Ik zie er ook nog zwanger uit. Helemaal geen plattere buik ondanks dat er een hele baby uit is. Ik weet ik moet mezelf de tijd gunnen maar ben er best onzeker over. Uit bed komen is ook hel. Alles doet nog zo veel pijn. Ik kan mijn vriend met weinig helpen. Ik vind het moeilijk mijn rust te nemen als hij zo in de weer is. Stomme situatie!!

3 jaar geleden

Reactie op bloem1988

Ik heb vorige week vrijdag een geplande keizersnede gehad ivm stuitligging. ...
Is je brandende gevoel nu weg? Ik ervaar een dit nu ook. Verschrikkelijk. Opstaan en gaan liggen is een hel. Ik mis mijn elektrische zkhbed.

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels een week verder. Ik heb na een poging tot normaal bevallen (uuuuuuren) uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad. Zeker de eerste 5-6 dagen waren erg moeilijk. Pijn, veel pijn. Nu dag 7 heb ik kort kunnen lopen en heb ik vandaag kunnen douchen. Al met al ervaar ik mijn herstel als zeer pijnlijk.

3 jaar geleden

Reactie op humilitas

Ik ben inmiddels een week verder. Ik heb na een poging tot normaal bevallen ...
Heel veel sterkte met je herstel. 🍀🤗