420 Reacties
3 jaar geleden
Ik ben vorige week vrijdag bevallen met een keizersnee. De kleine meid is dus bijna 6 dagen oud.
Mijn herstel verloopt goed. Na 48 uur zelf heerlijk gedoucht en dat doe ik nu dagelijks zelf.
Ik vergeet regelmatig mijn paracetamol. Dus qua pijn, gaat het heel goed. Alleen het opstaan vanuit ligpositie vind ik soms nog lastig.
3 jaar geleden
Ja ik heb straks mijn 4 e keizersnede!
En inmiddels ervaren alleen gaat het elke keer weer anders en nu echt de laatste keer ook vanwege de meerdere littekens en kans op meer complicaties
Mijn tip om mee te geven is inderdaad echt je rust te nemen luisteren naar je lichaam en zoveel als nodig is de pijnstilling op peil te houden en (moet tegen wording via een arts voor de verzekering) een hoog laag bed en evt douche stoel aanvragen
Dat is echt een uitkomst!
En zelf aan te vragen blij bv duxxie vegro etc
Succes met de keizersnede!
3 jaar geleden
Inmiddels 6 weken na de keizersnede en helemaal hersteld en goed gekeurd door de gynaecoloog. Mag gewoon weer in bad, zwemmen en skiën. Niet op mijn niveau voor de zwangerschap maar we gaan het rustig opbouwen. Het iu s even volhouden, maar ook na een keizersnede komt het goed. Succes allemaal met herstellen.
3 jaar geleden
Ik had mijn pijnstilling verwaarloosd vanwege maagklachten. Is nu in combi met maagbeschermers weer op orde en voel mij weer stukken beter.
3 jaar geleden
Ik wil meer doen dan dat mij lichaam mij toelaat. Week geleden keizersnede gehad. Kleine tillen is niet fijn vanuit bed of box. Manlief doet al het tillen. Gisteren echt een dip dag. Huilen en stuwing en gewoon niet lekker zijn. Vandaag gaat het beter. Beter geslapen en meer rust gepakt. Ook minder last van de snee
3 jaar geleden
Ik heb op 14-12 een keizersnede gehad. Moet zeggen dat het herstellen mij erg tegenvalt. Nog steeds veel last van de wond. Wanneer nam bij jullie de pijn daarvan af? En hebben meer van jullie last van wat verdikking/vocht boven de wond? Het is mijn 2e kindje en merk ook dat dat wel pittig is, herstellen in combinatie met al een peuter is huis.
3 jaar geleden
Ik baal van mijn hele bevalling van begin tot eind. Maar ik was ergens ook opgelucht dat ik mocht stoppen met persen. Het vorderde voor geen meter en ik was echt kapot. De keizersnede was overweldigend maar ik was ook zo blij dat het einde in zicht was. Het herstel lijkt bij mij best wel goed te gaan. Onze kraamverzorgster staat er nogal van te kijken hoe goed lopen en staan gaat. Opstaan uit bed en onze bank gaat echt nog wel moeizaam. Maar ik heb eigenlijk verder weinig pijn, behalve tegen de tijd dat ik weer paracetamol mag. Ik heb vandaag het badje gedaan. Wel echt alleen het badderen en afdrogen. Het uit en aankleden deed mijn vriend. Maar ik ben zo blij dat dit al lukt😊
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Ik wil meer doen dan dat mij lichaam mij toelaat. Week geleden keizersnede ...
Rot stuwing ja. Heb tennisballen aan opgezette klieren in mijn oksels. 😣
3 jaar geleden
Reactie op Froukjew
Ik heb op 14-12 een keizersnede gehad. Moet zeggen dat het herstellen mij e ...
Is er de optie om een foto naar je vk te sturen? Ik durf jouw situatie niet te beoordelen. Durf nog niet eens naar mijn eigen wond te kijken in de spiegel. 😟
3 jaar geleden
Ik ben 27 november bevallen met een geplande keizersnede en ik moet zeggen dat deze echt tegenviel vergeleken bij de 1e. Heb de eerste week behoorlijk pijn gehad en geen pijnstiller die hielp. Na 2 weken was de pijn eigenlijk vrijwel verdwenen maar ben ik zeker niet de oude. Vandaag een eind gelopen maar krijg s avonds toch weer de rekening (moe,misselijk etc.) Ik kan me echt niet herinneren dat ik dit bij de eerste had.. of ik moet het verbannen hebben 🙈 maar goed we zijn wel aan de betere hand en straks zijn we alles weer vergeten 🙊🙉 op naar een goed herstel 👍
3 jaar geleden
Ik ben onverwachts bevallen met een keizersnede. Aangezien ze er achter kwamen dat ze als sterrekijker lag en de bevalling niet vorderden, ondanks de 10 cm ontsluiting. K vond de keizersnede enorm mee vallen.
Zaterdag avond om 17.51 is ze geboren, zondag ochtend stond k alweer zelfstandig te douchen. Tuurlijk is het rondom de wond soms gevoelig en zeker in t begin met lopen. Maar inmiddels ben ik 6 dagen verder en voel ik mij helemaal super. Af en toe nog wat last met lachen en hoesten.
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Vraagje?
De snede zelf doet geen pijn. Maar mijn huid net onder mijn navel ...
K heb dat even gehad op dag 3 en 4.. Maar nu geen last meer van. T litteken begint te jeuken nu.. Fijn dat t goed geneest haha, maar de jeuk is toch wel vervelend als je er niet aan mag zitten..
3 jaar geleden
Ik heb nu 2 weken geleden mijn keizersnede gehad. Merk dat ik best angstig ben qua de wond. Bij iedere steek of trekkend gevoel ben ik bang dat het ‘mis’ is. Heb er nog steeds best veel pijn aan. Daarnaast zit er een flinke verdikking/vocht net boven de wond, een soort band. Herkend iemand dit? Ook ben ik na een paar dagen gestopt met vloeien en is dat nu opeens weer terug veel erger dan eerst.
3 jaar geleden
Jim geboren op 02 12 2020
Mijn kindje is ook met een keizersnede gehaald. Mijn bevalling begon rust, met 12 uur lang, lichte voorweeën. De verloskundige heeft toen controle gedaan en toen had ik twee cm ontsluiting. Door de controle zijn de weeën in volle heftigheid los gebarsten. Bij een volgende controle had ik 5 cm ontsluiting en ben ik (omdat ik poliklinisch wilde bevallen) naar het ziekenhuis gestuurd. Hier had ik al 10cm ontsluiting en persweeën. Na meer dan twee uren persen (volledig op eigen kracht omdat mijn baarmoeder niet hielp met uitdrijven) konden ze het hoofdje wel zien, maar dit kwam niet ver genoeg in het geboorte kanaal. Dus ook de vacuümpomp was geen optie en was een keizersnede de enige optie.
Ik heb toen nog een half uur persweeën moeten weg puffen, omdat de ok gereed gemaakt moest worden en dit heb ik als zwaarste van alles ervaren.
De ruggenprik was een verlossing en ik mocht mee kijken toen ze mijn zoontje uit mijn buik haalde. (Van de operatie zelf kon ik niks zien.) Dit was om 20:00.
Eigenlijk heb ik op het laatste stukje na bijde bevallingen mee gemaak en mijn voorkeur gaat uit naar de keizersnede.
Mijn herstel verloopt snel en ik heb weinig pijn ervaren, ook heb ik nauwelijks pijn van naweeën gevoeld.Na de bevalling kreeg ik morfine, dit kan je jezelf elke 5 minuten toedienen. Ik deed dit 3 a 4 keer per uur. De volgende dag mocht ik, na de middag, met hulp douchen.
Zittende onder de douche heb ik geen hulp nodig gehad. De morfine is toen gestopt en ik ben begonnen met paracetamol en diclofenac.
De volgende dag ben ik, begin van de middag thuis gekomen.
Ook thuis viel de pijn mij mee.
Mijn operatie was geen spoed keizersnede, dit kan ook mijn herstel hebben bevorderd.
Mijn kindje dronk gelijk aan de borst na de keizersnede. Vaak moet dit bij een keizersnede op gang komen en verloopt borstvoeding wat moeizaam.
Na bloeden is bij mij net als een flinke menstruatie. De baarmoederwand, met stoksels, wordt na de keizersnede redelijk goed schoon gemaakt.
Ik heb nu na dikke 3 weken bijna geen stolsels meer. Ook was het de eerste 2 weken regelmatig en afgelopen week sporadisch.
De wond trekt soms nog wat en er zitten nog wat gezwollen en rode plekjes.
Ik heb de eerste 10 dagen wat vocht in de voeten en benen gehad.
Ook had ik wat een verdikte rand boven de wond, maar dit is heel normaal, bij zo' n, toch wel zware ingreep.
Mijn moeder was bij de bevalling en die gaf aan dat het een heel getrek en gescheur aan de buik was. Dit lag ook aan mijn redelijk sterke buikspieren.
Nu drie weken later smeer (masserenmag pas na 6 weken) ik van biodermal PCLE litteken olie en litteken creme en dit maakt de huid wel soepeler. (Mijn wond is wel goed dicht en niet ontstoken).
Zo
Het is een heel verhaal geworden.
Dus ik verkies de keizersnede boven de bevalling via de natuurlijke weg.
" " een bevalling in het ziekenhuis boven een bevalling thuis.
Ik moet er niet aan denken dat ik nog met zo'n bevalling thuis was geweest en nogg een lange rit naar het ziekenhuis.
Ook al woon je naast het ziekenhuis, elke persweeë die je weg moet puffen is er één te veel
3 jaar geleden
Ik heb op 10 december een keizersnede gehad omdat ons meisje als sterrekijker lag en daardoor de ontsluiting niet verder kwam van 9 cm.
Keizersnede viel me alles mee.
1ste week wel wat pijn gehad maar dit was met paracetamol goed te doen.
Alleen het gaan liggen/zitten en overeind komen was lastig en pijnlijk.
Nu inmiddels 18 dagen verder en eigenlijk nergens geen last meer van en kan en doe eigenlijk alles weer zoals voorheen.
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Vraagje?
Heb ik ook. Het stuk tussen de navel en de wond is erg gevoelig. (bij mij voelt het als een grote schaafplek waar overheen gewreven wordt) Heeft te maken met de zenuwen die doorgesneden zijn. Bij mijn eerste keizersnede voelde het doof, nu dus zo gevoelig. Beide heel normaal is mij verteld. Kan wel een half jaar duren. Nu inmiddels 5 weken verder en het wordt een klein beetje beter.
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Vraagje?
Ja dit heb ik ook. We zijn ook in meerdere lagen gehecht? Huid, buikvlies, spieren, baarmoeder?
3 jaar geleden
Herken je angst helemaal. De verdikking, daar zou ik als ik jou was even de VK voor bellen. Het vloeien komt en gaat bij mij.