420 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben 18e bevallen dmv geplande sectio. Doordat Fien zo hoog nog zat, ik voelde haar nog onder mijn ribben terwijl de ze vliezen scheurde, en ze haar niet naar beneden geduwd kregen, is ze met de kiwi uit mijn baarmoeder gehaald. De sectio is mij als zeer prettig ervaren. De 1e was spoed en ik heb daar ondanks de ruggenprik, die ik al had, weinig van meegekregen. Dat was nu totaal anders. Echt ook heerlijk huid op huid contact gehad met de buideldoek, relaxte sfeer, goede begeleiding op de afdeling. We zijn na 2 nachten naar huis gegaan omdat er meerdere in isolatie op de kraamafdeling lagen voelde we ons toch thuis beter. De start met bv was weer een drama maar gelukkig keerde dat al na 1 dag bijvoeden en power pompen. De kleine meid zat op dag 9 weer op haar geboortegewicht. Ze was 12% afgevallen. Gister op dag 10 was de kraamzorg voor het laatst dus we kunnen nu beetje bij beetje kraamvisite ontvangen en gaan genieten van ons gezin 🥰

3 jaar geleden

Morgen mijn 3e keizersnee

3 jaar geleden

Ik ben 25 november bevallen dmv een spoedkeizersnede. Ik heb het als heel heftig ervaren. Je denkt natuurlijk te bevallen en ineens kom je in een film scenario terecht. De kleine was tijdens vliezen breken terug omhoog geschoven waardoor de navelstreng in een lus voor haar hoofd kwam te liggen en er al gedeeltelijk uitkwam. De stress heeft zeker nog 2wk aangehouden vanwege meerdere zkh opnames en dat we een aantal x met spoed terug moesten omdat ze te geel was en omdat ze vanuit de hielprik aanwijzingen hadden dat ze een zeldzame stofwisselingsziekte zou hebben (gelukkig niet het geval). Herstel gaat wel sneller dan verwacht

3 jaar geleden

Hier ook een spoedkeizersnede afgelopen donderdag.. Had bij de eerste al een ongeplande keizersnede gehad, dus had nu enorm gehoopt op een vaginale bevalling.. Merk dat ik het nog wel een plekje moet geven.. 😓 Ontsluiting ging heel langzaam, maar uiteindelijk met weeënopwekkers 9 cm gehaald in 12 uur tijd.. Alleen de kleine zat nog hoog in het bekken en hartslag ging dippen.. Omdat ik eerdere keizersnede heb gehad, namen ze geen risico en lag ik ineens met 10 min op operatietafel.. Gelukkig ook maar, want daar bleek dat mijn litteken dunner aan het worden was.. Je moet er niet aan denken als het was gescheurd! 😳 Herstel verloopt wel goed.. Doe alleen veel te veel en rust te weinig, dus kom mezelf geregeld tegen..

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Hier ook een spoedkeizersnede afgelopen donderdag.. Had bij de eerste al ee ...
Uhmmmm vorige week maandag bevallen, haha! Hormonen....

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Hier ook een spoedkeizersnede afgelopen donderdag.. Had bij de eerste al ee ...
Wow wat eng van dat dunner wordende litteken! 😧

3 jaar geleden

Morgen ben ik aan de beurt. Wish me luck ladies 🙏 Super nerveus, hoop zo erg dat het allemaal mee gaat vallen. Ben positief getest op corona dus alles gaat sowieso anders zijn 😒

3 jaar geleden

Reactie op Farah84

Morgen ben ik aan de beurt. Wish me luck ladies 🙏 Super nerveus, hoop zo ...
Rustig aan .. komt allemaal goed :) hoe rustiger je er in gaat hoe beter je herstel verloopt

3 jaar geleden

Wow wat eng van dat dunner wordende litteken! 😧
Ja he 😓 Ze zeggen vooraf dat de kans zo klein is dat ie echt scheurt, maar ben blij dat ze hebben ingegrepen. Moet je toch niet aan denken 😢

3 jaar geleden

Reactie op Farah84

Morgen ben ik aan de beurt. Wish me luck ladies 🙏 Super nerveus, hoop zo ...
Rot corona. 😔 🍀🍀🍀🍀Heel veel sterkte!!!

3 jaar geleden

Reactie op Mommy3

Morgen mijn 3e keizersnee
Succes!!!!

3 jaar geleden

Ik heb bijna drie weken geleden een geplande keizersnede gehad vanwege stuitligging. De operatie zelf vond ik echt prima (gentle sectio), heerlijk om mijn baby zo snel te ontmoeten en op mijn borst te hebben. Heb absoluut geen spijt dat ik niet vaginaal ben bevallen, zou niet weten waarom ik dat erg moet vinden. Vind het soms wel moeilijk dat ik onze baby niet zelf uit bed kon/kan pakken e.d., maar ik kan elke dag steeds meer. Herstel gaat ook over het algemeen goed, liep in het ziekenhuis al zelf vaak rond of naar de badkamer en binnen een week een rondje buiten. Wel heel veel liggen en rusten, maar heb me daar op kunnen voorbereiden. Helaas is bij twee weken door een simpele beweging (baby van borst optillen en naast me op bed leggen) een hechting los gekomen.. Ik hoorde een soort knak en boven mijn wond voelde ik opeens een nieuwe soort stekende pijn en een zwelling, eerst een bolletje en daarna de vorm van een worstje boven mijn hele litteken. Vooral als ik ging staan voelde ik het. Naar ziekenhuis gegaan en arts gaf aan dat dergelijke symptomen wijzen op dat een hechting is losgekomen bij de tweede wond (peesplaat o.i.d.). Ik vond dit heel vreemd maar blijkbaar kan dit nadat de hechtingen na bijna 2 weken bijna oplossen en een simpele beweging is voldoende om het los te krijgen. Dit zou uit zichzelf moeten weggaan binnen een paar weken en zo niet, dan is een (volgens hen simpele) operatie een oplossing om het weer dicht te maken. Best spannend, maar ik voel al steeds minder pijn en de zwelling neemt af dus hopelijk hoef ik niet meer naar het ziekenhuis!

3 jaar geleden

Ik heb bijna drie weken geleden een geplande keizersnede gehad vanwege stui ...
Wat eng!! 😧 Voel je veel pijn? Beterschap. 🍀

3 jaar geleden

Dag 11 na de KS. Hebben jullie ook zo'n gevoelige blauwe buik gehad? Het stuk onder mij navel is nog echt pijnlijk om aan te raken. Best lastig met het vasthouden van de baby. Mijn armspieren worden serieus getraind. ☺️ Voor de rest gaat alles de goede kant op. Kan weer redelijk overeind komen uit bed. 🎉 🙂

3 jaar geleden

Dag 11 na de KS. Hebben jullie ook zo'n gevoelige blauwe buik gehad? Het st ...
Ik zit op dag 10 na de KS 🙂 Alleen eerste dagen gevoelige buik gehad (binnen in mijn buik), maar was niet blauw.. Nog steeds veel lastig van mijn wond.. Heb nog niets eens gewandeld buiten 😞 Douchen doet ook pijn.. Zeker als het water erop komt..

3 jaar geleden

Blauw is het niet geweest. Wel gevoelig, ik leg daar ook zeker de baby niet op. Het jeukt nog steeds wel (morgen 14 dagen na de ks)

3 jaar geleden

Ik ben nu drie weken verder en t stuk tussen navel en snee is erg gevoelig. Liever niet dat mn man er aan zit en als kleine man bij me ligt en teveel trappelt voelt het ook super vervelend. Het stuk direct boven de incisie is dan weer gevoelloos, heel bijzonder 🙈, maar zal nog wel even zo blijven heb ik gelezen.

3 jaar geleden

Ik ben vandaag 8 dagen geleden bevallen via een keizersnede (mijn tweede). Eerste 2 dagen in het ziekenhuis moeten blijven en daarna lekker naar huis. In het ziekenhuis ging het al erg vlot. Tuurlijk deed het pijn en trok de wond, maar ik probeerde zelf naar het toilet te gaan en te douchen. Dit ging gelukkig allemaal goed! Ook thuis verloopt het herstel soepel. De kraamhulp was verbaasd hoeveel ik al deed. Ik ben ondertussen al een paar keer wezen wandelen en zelfs al wezen fietsen met mijn peuter. Ik luister wel naar mijn lichaam, dus wanneer ik voel dat het trekt, neem ik even gaan terug. Savonds soms een paracetamolletje voor het slapen gaan, maar verder verloopt het erg goed!

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Ik zit op dag 10 na de KS 🙂 Alleen eerste dagen gevoelige buik gehad (binn ...
Ik ben ook nog niet naar buiten geweest. Een directe douchestraal op mijn wond trek ik ook nog niet. Toch gaat het alweer iets beter met me dan gisteren.

3 jaar geleden

Blauw is het niet geweest. Wel gevoelig, ik leg daar ook zeker de baby niet ...
Is wel lastig je kind niet op je buik te leggen? Of heb ik gewoon slappe armspieren. ☺️