420 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben nu drie weken verder en t stuk tussen navel en snee is erg gevoelig. ...
Oké dus dit blijft nog wel even aanhouden. Het wordt gelukkig elke dag wel een stukje beter.

3 jaar geleden

Reactie op Baloutje

Ik ben vandaag 8 dagen geleden bevallen via een keizersnede (mijn tweede). ...
Ik doe ook al een hoop zelf, alleen fietsen daar moet ik echt niet aan denken. Wat fijn dat jij dat al kan!! Ik ga over 2 dagen wel een wandeling maken.

3 jaar geleden

Oké dus dit blijft nog wel even aanhouden. Het wordt gelukkig elke dag wel ...
Ik ben bijna 5 weken geleden inmiddels en dat pijnlijke gevoel tussen navel en litteken wordt echt minder hoor. Ik heb er geen pijn meer aan iig. Wel doof gevoel maar denk dat dat blijft omdat de zenuwen natuurlijk zijn doorgesneden. Wat ik wel heb en lelijk vind is een soort hard "flapje" boven mn litteken. Herkennen meer meiden dit?

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik ben bijna 5 weken geleden inmiddels en dat pijnlijke gevoel tussen navel ...
Ik zit nu op bijna 3 weken na de keizersnede en heb ook een soort van ‘band’ boven het litteken. Lijkt wel vocht/vet oid. In het ziekenhuis gaven ze aan dat dit normaal is en het nog kan wegtrekken, maar ook zou kunnen blijven.. ik hoop dat t nog wegtrekt want lijkt nu net een vetrolletje op een gekke plek. En daarnaast drukt het ook op de wond waardoor die ook gaat irriteren.

3 jaar geleden

Ik zit nu bijna op 6 weken na de keizersnede. Lig inmiddels weer op de bank, waarschijnlijk iets teveel gedaan. Herstel gaat moeizaam maar lopen gaat verder goed. Bukken en tillen doe ik nog steeds niet. Alleen de baby til ik en af en toe in de draagzak.

3 jaar geleden

4 weken geleden bevallen voor 2de keer via keizersnede en doe alles alweer. Ik zelfs al auto. Kraamzorg en verloskundige stonden versteld wat ik allemaal al kon tijdens kraamweek. Heb nergens meer last van alsof ik de keizersnede niet heb gehad. Alleen e kilo's gaan er net als bij de eerste langzaam vanaf😅

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik ben bijna 5 weken geleden inmiddels en dat pijnlijke gevoel tussen navel ...
Smeer jij je litteken in en vanaf wanneer ben je dat gaan doen en waarmee? Enne even een intiem vraagje. Als je niet wilt antwoorden dan is dat prima hoor. Heb jij je vagina al geschoren en vanaf wanneer? Heb dit met zeep oid gedaan?

3 jaar geleden

Hier op 22 december bevallen via geplande keizersnede. 2 dagen in het ziekenhuis geweest, waarbij de 2de dag al zelfstandig aan de wandel, douchen etc. Na 4 dagen na de keizersnede geen pijn meer, vergat zelfs de pijnstilling te nemen.. na 7 dagen af en toe wat gevoelig bij t litteken (trekkend, jeukend, irritant gevoel) waarschijnlijk door genezingsproces. Inmiddels zijn we 12 dagen verder en is het alleen nog gevoelig als ik te lang in 1 houding heb gelegen of wanneer ik te lang/te veel heb gelopen. Huishouden draait hier inmiddels weer gewoon op stofzuigen na(mag niet van mn vriend hahaha) en het tillen van volle wasmanden naar boven.. aanraking van de huid etc kan nog wel gevoelig zijn, maar echt pijn is sinds dag 3 niet meer geweest .. 😊 volgens mij heb ik het van dat mega getroffen met t herstel🥰

3 jaar geleden

Reactie op KarinaM

Hier op 22 december bevallen via geplande keizersnede. 2 dagen in het zieke ...
Klinkt inderdaad hetzelfde als hier. Ik heb zelfs alweer zin om te gaan sporten en hardlopen. Ik doe ook echt alles weer. Zelfs tillen, bukken etc. Heb er ook totaal geen pijn meer aan. Vind t alleen lelijk haha

3 jaar geleden

Smeer jij je litteken in en vanaf wanneer ben je dat gaan doen en waarmee? ...
Ik smeer het nog nergens mee in maar wil vanaf deze week gaan starten met littekencreme. Geen idee of t werkt maar proberen kan geen kwaad toch? Ik heb mijn vagina al 2x geschoren zelfs. Kan echt niet tegen haar daar. Eerste keer tot het litteken en laatste keer gewoon eroverheen. Gewoon met een mesje en scheergel. Ging prima al ben ik nog wel wat zenuwachtig als ik t doe.

3 jaar geleden

Ik moet morgen om 6u binnen voor een keizersnede. Zo spannend! Hoop dat ik een beetje kan slapen 😄.. Is mijn 2de keizersnede, hoop even goed te herstellen als bij de eerste. Afwachten..

3 jaar geleden

Reactie op NaomiG

Ik moet morgen om 6u binnen voor een keizersnede. Zo spannend! Hoop dat ik ...
Heel veel succes! 💗 En alvast veel geluk met je kleine!

3 jaar geleden

Ik heb misschien een gekke vraag.. maar willen jullie misschien een foto posten van de wond? Kan ik een beetje vergelijken. Ik heb 27 november een ks gehad en ik heb nou echt geen idee of het er normaal uit ziet of niet.. aangezien ik ook telefonisch na controle heb weet ik et al helemaal niet 🤷‍♀️ en vloeien jullie nog? Ik nog wel maar echt minimaal maar dit is al een aantal weken zo.

3 jaar geleden

Is wel lastig je kind niet op je buik te leggen? Of heb ik gewoon slappe ar ...
Ze ligt dan op mijn 'bovenbuik' bij mijn onderbuik hoeft dan geen gewicht te liggen. Buik aan buik ter hoogte van mijn maag zeg maar. En maak wel gebruik van kussens onder mijn armen want ik ben ook geen spierbonk;) Inmiddels kan ik er allemaal wel echt wat minder voorzichtig mee zijn trouwens. Ik wandel verder alweer lekker zo'n half uur per dag, maar langer zou ik ook nog wel kunnen volgens mij. Enige waarop mijn lichaam me echt terug fluit is teveel traplopen.

3 jaar geleden

Moeten jullie ook wachten tot je pleisters er vanzelf afvallen? Ik had 1 grote pleister, die is in het ziekenhuis al verwijderd. En daaronder zitten allemaal kleine pleisters waar ik niet aan mag komen. Maar die zitten echt mega goed vast, zie het eigenlijk niet gebeuren dat die eruit zichzelf zomaar af gaan vallen...

3 jaar geleden

Reactie op NaomiG

Ik moet morgen om 6u binnen voor een keizersnede. Zo spannend! Hoop dat ik ...
Heel veel succes!🍀

3 jaar geleden

Moeten jullie ook wachten tot je pleisters er vanzelf afvallen? Ik had 1 gr ...
Ik moest op dag 5 ze er om en om vanaf halen en de volgende dag de andere. Ze zaten idd erg goed vast, dus tip van kraamzorg opgevolgd: vet de randjes in met body olie of iets anders vets. Ik heb dit met vitamine E creme gedaan. Enige dat je moet doen is zorgen dat het niet op de wond zelf komt. Als de randjes dan ingevet zijn laten ze iets los en kan je ze steeds iets verder er af pulken zonder dat je het gevoel hebt je halve huid eraf te trekken 😜.

3 jaar geleden

Moeten jullie ook wachten tot je pleisters er vanzelf afvallen? Ik had 1 gr ...
Ik had alleen die grote pleister die er na een dag in het ziekenhuis af is gehaald

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik had alleen die grote pleister die er na een dag in het ziekenhuis af is ...
Ik had ook alleen de grote pleister.. Is er na een dag afgehaald en daarna had ik nog 1 dag een los gaasje..

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik smeer het nog nergens mee in maar wil vanaf deze week gaan starten met l ...
Ik heb tot de bevalling alles kunnen scheren en nu al 2 weken niet. Ik vind het echt verschrikkelijk. Misschien toch maar voorzichtig scheren. Vind het nog eng. 😟