420 Reacties
3 jaar geleden
Moeten jullie ook wachten tot je pleisters er vanzelf afvallen? Ik had 1 gr ...
Ik heb geen op pleisters. In het zkh hebben ze alles verwijderd en ik heb helemaal niets meer dan mijn gaasbroekje die het afdekt.
3 jaar geleden
Hier 26 december spoedkeizersnede gehad, door het vele getrek en gesleur (omdat hij snel moest komen) heb ik er een spierscheur bij. Moet verplicht rusten, wat dan weer de rugpijn doet opflakkeren en ik geen houding weet aan te nemen.
Mentaal heb ik het zo moeilijk met het feit dat ik zo weinig zelf kan/mag doen. 😪
3 jaar geleden
Hier ook ongeplande keizersnee..
En begin Nu wel echt te balen dat zij niet op de 'natuurlijke ' manier is gekomen ..
Ook kreeg ik complicatie na een moeilijke keizersnee.. moest na 2 uurtjes (net terug op de kamer) na de eerste controle van de wond.. een spoed operatie.. daar ben ik volledig onder narcose 3 uur lang onder zeil geweest..
Waarna mijn bloeddruk enorm laag bleef en ik heel veel bloed was verloren.. mijn lichaam zich toch goed heeft weten te herstellen.. tot nu toe dan he.
Bij elke inspanning ben ik nog erg moe!!
Dat al met al vind ik heel erg!, aangezien ik de eerste 2 weken bijna niet heb kunnen knuffel en.. alleen borstvoeding.. kon haar niet eens uit bedje halen.. dat vind ik heel erg!
Gelukkig kwam de borstvoeding wel snel op gang!
3 jaar geleden
Ik moest op dag 5 ze er om en om vanaf halen en de volgende dag de andere. ...
Ik ga misschien toch maar eens navragen of ik dit mag.. hoe langer het duurt hoe langer ik op zie tegen het eraf moeten gaan van die pleisters. Ze zitten op sommige plekken ook over mijn schaamhaar😳 au. Vreemd dat het bij iedereen dus weer zo anders is. Maar er zal wel ander materiaal gebruikt worden.
3 jaar geleden
Ik ga misschien toch maar eens navragen of ik dit mag.. hoe langer het duur ...
Ik snap dit heel goed. Ik heb iets langer gewacht dan dag 5 want vond het super eng. Dus denk na een week er af gehaald. Uiteindelijk door het invetten lieten ze al behoorlijk los en de rest heb ik onder de douche er af gehaald.
3 jaar geleden
Reactie op Shelby Mama
Hier 26 december spoedkeizersnede gehad, door het vele getrek en gesleur (o ...
🙁 Beterschap! 🍀
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1974
Hier ook ongeplande keizersnee..
En begin Nu wel echt te balen dat zij nie ...
Jeetje dat is ook geen leuke start. Gaat het nu wel goed met je?
3 jaar geleden
Ik snap dit heel goed. Ik heb iets langer gewacht dan dag 5 want vond het s ...
Heb nu de randjes ingevet met Castor olie. hoop dat ze daardoor inderdaad sneller uit zichzelf loslaten. Heb volgende week telefonische nacontrole en vraag het dan wel na..
3 jaar geleden
Jeetje dat is ook geen leuke start. Gaat het nu wel goed met je?
Dat was zeker heftig! Vooral omdat je echt totaal niks kunt..
Nu 2weken later kan ik even naar beneden..Maar ben dan wel helemaal op.
Zelfstandig douchen en naar de wc lopen lukt nu ook weer.. zulke kleine dingen kon ik dus niet..En ben al blij dat daar al iets verbetering in zit.
Dat moe zijn komt ook omdat ik veel bloed heb verloren.
Had mijn hb op 4.3 zonder extra bloed transfusie hebben ze mij naar huis laten gaan.. omdat het beter is om het lichaam zelf te laten doen.
Nu voel ik me soms wel verdrietig omdat er al zoveel van je verwacht word.. terwijl ik na 10 minuten staan helemaal kapot ben 🤭
Het gaat vooruit.. En ben blij dat ik mn dochter ieder geval borstvoeding kan geven.
Het heeft een hele impact gehad. En het heeft tijd nodig om te herstellen.
Hoe is het bij jou nu?
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1974
Dat was zeker heftig! Vooral omdat je echt totaal niks kunt..
Nu 2weken la ...
Ik word al verdrietig van mijn eigen situatie maar jij hebt het nog veel zwaarder. Sterkte! ♥️
Ik kan alweer een hoop en ben geneigd al weer te veel te doen dus af en toe de rem er op. Vriendlief vindt het ook wel fijn dat ik weer van alles doe en ook die moet ik af en toe vertellen dat ik nog herstellende ben. Mannen. 🙄 De baby rechtop houden na het voeden vind ik nog best een klus. Hij is heel sterk en doet mijn buik gewoon pijn als ik niet uitkijk dus dat doe ik niet meer altijd. Mijn buik en litteken zijn nog gevoelig. Ik verlies ook nog bloed, maar geen vruchtwater/vocht meer. Durf nu een beetje met de baby te lopen.
3 jaar geleden
Ik word al verdrietig van mijn eigen situatie maar jij hebt het nog veel zw ...
Allebei is heftig!
Dankjewel!
Jij ook sterkte!💖🍀
Ja erg he.. zo geneigd meer te doen dat je jezelf echt MOET afremmen.
Hahaha ja mannen inderdaad.. 1 keer iets zelf doen weer..denken ze gelijk dat je alles weer kunt.
Erg vervelend dat je buik en litteken nog zo pijnlijk zijn.. heb jij de hechtingen er al uit?
Ik had nietjes... 19 stuks😳 na 10 dagen eruit gehaald door de verloskundige en na de tijd voelde het inderdaad elke keer iets beter..vooral juist het lopen en bewegen.
Rustig aan doen!!
Niet onderschatten wat je hebt doorgemaakt!🍀💪
En je verliest nog bloed..dat vergt allemaal veel energie van je lichaam.
O..drink jij ook van dat roos vice met ijzer?
Helpt wel heb ik het idee.
3 jaar geleden
7 december een spoedkeizersnede gehad met 35.1 vanwege dreigende zwangerschapsvergiftiging en beginnende hellp. Ik zou die dag om 10.00 een bevallingsgesprek hebben voor de bevalling bij 37 weken omdat we m dan zouden gaan halen. Ik lag al in t ziekenhuis vanwege een hoge bloeddruk. Zat ik daar braaf met mn bevallingsplan en liet de arts de bom vallen. We vonden t een mooie dag voor je om te bevallen. Er is om 15.00 een plekje voor je op de ok. Ik was nog helemaal niet voorbereid op een keizersnee. Eerst heb ik nog wat dingen nagevraagd en hebben ze onze knul nog proberen te draaien(lag in stuit). Toen dat niet gelukt was had ik er vrede mee.
De operatie en ruggenprik vielen me mee op 1 stukje na. Het herstel gaat bij mij heel goed. Ik mocht op dag 3 mn bed voor t eerst uit omdat mn bloeddruk zo hoog bleef. Ik moest toen even wennen omdat ik me snel duizelig voelde door de medicatie maar ik heb nooit pijn oid gehad. Ondertussen zitten we op week 4 en loop ik thuis t huis door en de trappen op en doe ik t huishouden. Aangezien onze knul nog wat kleine probleempjes heeft kom ik de deur nog niet echt uit. Dus hoe het verder met mn conditie is durf ik niet te zeggen. Al met al vond ik het meevallen ookal had ik liever vaginaal bevallen
3 jaar geleden
Reactie op Kim198634
Ik heb misschien een gekke vraag.. maar willen jullie misschien een foto p ...
Hier 25 November een spoedkeizersnede gehad. Dit is m'n snee nu. Heb sinds 3dagen ook mijn eerste ongesteldheid al
3 jaar geleden
Mijn linkerkant van mijn buik is onderin nog gevoelig, rechts totaal niet. K vermoed van t vele uit bed stappen snachts om de kleine te voeden. Hebben er meer daar last van.? T geeft een stekend gevoel..
3 jaar geleden
Reactie op Peetje1974
Allebei is heftig!
Dankjewel!
Jij ook sterkte!💖🍀
Ja erg he.. zo geneig ...
Nietjes? Ik heb oplosbare hechtingen. Deed het verwijderen pijn?
Ik heb dat Floradix tijdens mijn zwangerschap moeten drinken tegen vermoeidheid. Het hielp toen niet veel bij mij want mijn ijzergehalte was goed, ik sliep alleen slecht. Nu ben ik denk ik ook vermoeid door weinig slaap want mijn ijzer is gecheckt in het zkh en was goed. Wel fijn dat het voor jou werkt!! Mijn vader drinkt het ook en die heeft er ook baat bij.
Buik tussen vagina en navel doet nog zeer. Kan het niet eens goed aanraken of fatsoenlijk insmeren. Dat zal nog wel even duren?
3 jaar geleden
Reactie op Margriet89
Hier 25 November een spoedkeizersnede gehad. Dit is m'n snee nu. Heb sinds ...
Mooie snee. Die van mij ziet er niet zo strak uit.
3 jaar geleden
Mijn linkerkant van mijn buik is onderin nog gevoelig, rechts totaal niet. ...
Mijn hele onderkant buik is nog gevoelig. 16 dagen geleden is het nu. Het heeft tijd nodig?
3 jaar geleden
Dag dames, KS zit erop. nu precies een week geleden. De kleintjes zijn op 29 december geboren en op 1 Jan mochten we naar huis. de eerste keer opstaan in het ZH mijn god!!!!! ik heb dat als zeer pijnlijk ervaren en durfde daarna bijna niks meer te drinken omdat ik zo tegenop de pijn zag bij het opstaan.
het gaat beter nu maar mezelf uit bed hijsen dat duurt echt even en als ik een te snelle beweging maak mtfckr wat brand dat!
Slik nog iedere 6u twee paracetamol. Wij hebben ook nog kraamzorg extra gekregen tot deze zaterdag 🙏🙏🙏