420 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Kim198634

Wow die van jou is keurig zeg! Was et je eerste ks?
Ja eerste kz (wel spoed) na inleiding die ineens volkomen fout ging, 2de kindje. Ik moet zeggen dat ik de snee ook niet groot vindt ofzo🙈

3 jaar geleden

Hier op 28nov een keizersnede gehad, stond een week later gepland maar mevrouw kwam eerder. Herstel ging prima en buiten de naweeën vond ik het erg meevallen. Nu gisteren bij de gynaecoloog geweest zou eigenlijk vrijdag controle hebben maar heb al 2 weken heel erge buikpijn en bloed met stolsels. Dacht dat het menstruatie was maar was er zondag gewoon ziek van. Blijkt dat er nog stukjes placenta zijn achtergebleven die nu met abortus medicijnen worden “uitgedreven”. Denk je dus alles gehad te hebben helaas.

3 jaar geleden

Mijn hele onderkant buik is nog gevoelig. 16 dagen geleden is het nu. Het h ...
Pijnlijk of voelt gek bij aanraking? Prikkeldraad achtig gevoel? Dat zijn namelijk de zenuwen die nog moeten herstellen. Bij mijn eerste keizersnede ook gehad en nu weer. Was bij de eerste wel helemaal hersteld. Vooral letten op kleding die je draagt, niet te snel spijkerbroeken over broeken met randen die langs gebied tussen litteken en navel schuren. Oh en wel aan blijven raken! Eventueel onder de douche en ik wreef er s avonds en s ochtends ook even overheen. Je wordt er dan wat minder gevoelig voor.

3 jaar geleden

Reactie op LMvB

Hier op 28nov een keizersnede gehad, stond een week later gepland maar mevr ...
Jeetje. Gelukkig kan het met medicijnen en geen operatie. Alhoewel, dit ook niet prettig zal zijn. Sterkte!!

3 jaar geleden

Reactie op MRe

Pijnlijk of voelt gek bij aanraking? Prikkeldraad achtig gevoel? Dat zijn n ...
Zenuwpijn ja. Bedankt voor je tips. Smeer mijn buik, hoe pijnlijk het ook is, wel in na elke douchebeurt. Het litteken raak ik nog niet aan. Qua kleding alleen nog maar een netbroekje en zwangerschapsjurkje over de buik. Iets anders durf ik nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op Margriet89

Ja eerste kz (wel spoed) na inleiding die ineens volkomen fout ging, 2de ki ...
Mijn 2e keizersnede 27 november. Ziet er rustig uit maar heb wel het idee dat het langer doet dan de 1e.

3 jaar geleden

Reactie op Farah84

Dag dames, KS zit erop. nu precies een week geleden. De kleintjes zijn op 2 ...
Dat gaat echt heel snel over hoor. Ik heb ook gegild van de pijn (erger dan tijdens de weeën die ik ook heb gehad) maar na 2 weken is dat over en kan je pijnvrij opstaan uit bed en weer redelijk normaal hoesten. (Dat hoesten vond ik veruit de grootste hel)

3 jaar geleden

Iemand enig idee of je meteen weer naar de fysio kan na een keizersnede? Ik dacht dat mijn bekkenklachten na de bevalling weg waren maar ik werd voor de gek gehouden door paracetamol en het feit dat ik rust hield denk ik😬 Fucking last van mijn stuitje

3 jaar geleden

Ik heb een spoedkeizersnede gehad na wel de 10cm bereikt te hebben maar helaas niet vaginaal kunnen bevallen omdat onze zoon in de verkeerde houding lag (sterrenkijker) en niet genoeg het geboortekanaal in zakte. Ik heb de eerste 2 weken veel moeite gehad met het feit dat het vaginaal niet gelukt is. Maar de gezondheid van onze zoon is het allerbelangrijkste natuurlijk

3 jaar geleden

Reactie op Farah84

Dag dames, KS zit erop. nu precies een week geleden. De kleintjes zijn op 2 ...
Ja dit had ik ook hoor. Na 2 weken gaat alles al eens stuk beter en ben ik van 3x daags naar 2x daags paracetamol gegaan. Me kleine is nu 4 weken en vandaag een goed stuk gewandeld en een boodschapjes gedaan. Luister naar je lichaam en rust veel uit je lichaam moet nu ook gewoon herstellen van de operatie.

3 jaar geleden

Iemand enig idee of je meteen weer naar de fysio kan na een keizersnede? Ik ...
Waarom niet? Mijn fysio zei wacht de eerste zes weken af hoe het herstel gaat maar als je eerder veel last hebt dan trek je eerder aan de bel! Ik zou zeker niet te lang wachten als je veel last hebt

3 jaar geleden

Jeetje. Gelukkig kan het met medicijnen en geen operatie. Alhoewel, dit oo ...
Dankjewel! Als dit niet werkt alsnog een operatie helaas

3 jaar geleden

Iemand enig idee of je meteen weer naar de fysio kan na een keizersnede? Ik ...
Ik zou even overleggen met de fysio. Die kan beter bepalen of behandeling wel/niet mogelijk is.

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Dat gaat echt heel snel over hoor. Ik heb ook gegild van de pijn (erger dan ...
Zo echt he.. Ik heb me de eerste week een keer verslikt, deed het bijna in mijn broek van de pijn.. Alsof je hele buik opengescheurd wordt 😳 En een keer vergeten dat keihard niezen niet zo slim is, hahaha! Sodejuuuuuu 😳 Kleine is 15 dagen en vandaag voor het eerst gewandeld.. Wond trekt nu wel weer, maar iedere dag gaat het met grote sprongen vooruit!

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Zo echt he.. Ik heb me de eerste week een keer verslikt, deed het bijna in ...
Ja omg dat was echt de ergste pijn ooit. Inderdaad alsof iemand je hele buik openscheurt. Nondeju. Ik maar schreeuwen in dat bed

3 jaar geleden

Ik zou even overleggen met de fysio. Die kan beter bepalen of behandeling w ...
Yes ga vandaag even bellen. Dacht als iemand hier al aan de slag is dan geeft me dat een extra zetje. Maar die heb ik niet meer nodig, de pijn is echt niet grappig. Gelukkig heb ik m niet de hele dag door.

3 jaar geleden

Nietjes? Ik heb oplosbare hechtingen. Deed het verwijderen pijn? Ik heb d ...
Het verwijderen was gevoelig maar niet pijnlijk.. Totdat ze bij de 5 kwamen die geïrriteerd waren.. pff.. eentje bleef vast zitten zelfs. En hebben ze met een pincet eruit moeten trekken. Het waren er in totaal 19!😳 Daarna wel een opluchting.. alles lijkt makkelijker..hoesten, lopen.etc. Ja mijn ijzer is super laag.. dus moest wat doen. Heb ijzer tabletten en dus dat roos vice . Dat vermoeiende blijft nog wel.. jeetje wat kan een mens zich vermoeid voel en.. Vind het nog erger dan tijdens de zwangerschap. Denk Dat Dat gevoelige inderdaad nog wel even duurt helaas.. Ze hebben behoorlijk wat gedaan.. En er zijn ook onderhuidse hechtingen. Hoe voel je je vandaag?

3 jaar geleden

Reactie op Peetje1974

Het verwijderen was gevoelig maar niet pijnlijk.. Totdat ze bij de 5 kwame ...
Blij dat alle nietjes eruit zijn en dat je nu wat meer gemak ervaart. Mag ook wel. De vermoeidheid is bij mij anders. Tijdens de zwangerschap kon ik niet in slaap komen en nu ben ik comateus op de momenten dat het kan. 😂 Ik baal eventjes. Gaat wel weer over. We moeten zo voor de eerste keer naar het CB en hebben de baby daarvoor moeten wekken. Had dit niet gehoeven dan had hij waarschijnlijk de 5 uur gehaald. 🥱🥴☺️ Ik slik nog paracetamol, jij?

3 jaar geleden

Ik heb ook een keizersnede gehad, 14-12. Écht nergens last van gehad, en meteen op de been. Ik zal niet zeggen dat ik niets voelde van de wond, maar heb er echt geen pijn van ervaren. Geneest meteen erg goed. Ik had graag “gewoon” willen bevallen, maar dat kon niet doordat mijn dochter haar armpje boven haar hoofdje had.... en hield. Tijdens de gehele zwangerschap sowieso nergens last van gehad, dus misschien is mij ook wel een hoop pijn en ellende bespaard gebleven door deze keizersnede. Bovendien moest het kindje er gewoon uit.. en dat is gelukt! 😉 Ook met keizersnede een bijzondere geboorte 🥰

3 jaar geleden

Ik was 31-12 uitgerekend, maar vandaag keizersnede met 41 weken. Ze ligt stuit en ik had onvoldoende ontsluiting om haar vaginaal te laten geboren worden. Dus nu lig ik te wachten om opgehaald te worden en eindelijk mn dochter te ontmoeten! Vond het wel fijn vooraf jull8e ervaringen al te kunnen lezen!