420 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op desirevdb

Mijn keizersnede is al wat langer geleden dan die van de meesten, dus ik ka ...
Fijn dit te lezen. Dank je wel voor je bericht. Vanaf wanneer ben je gaan masseren? Durf dat nog niet. Smeer sinds 3 dagen mijn litteken in met bio oil.

3 jaar geleden

Reactie op Laura3889

Ik ben ook op 14 december bevallen van een dochtertje vanwege stuit en idd ...
Wow, voedselvergiftiging, heftig! Gelukkig gaat alles nu goed met je.

3 jaar geleden

Fijn dit te lezen. Dank je wel voor je bericht. Vanaf wanneer ben je gaan m ...
Vanaf het smeren. Eerst alleen voorzichtig de ronddraaiende bewegingen. Het vastpakken van de huid na een week of 2 of zo. Gewoon doen wat goed voelt.

3 jaar geleden

Reactie op Shelby Mama

Hier een dag weer thuis na opnieuw een opname van 4 dagen, mijn snee ontsto ...
Jij hebt het ook niet makkelijk. Sterkte!! 🍀

3 jaar geleden

Jij hebt het ook niet makkelijk. Sterkte!! 🍀
Jammergenoeg niet, maar neem aan dat we nu wel beetje alles gehad hebben, dus nu enkel maar verbetering 🤞🏼 Dankjewel 🍀

3 jaar geleden

Herkennen met meiden dat bandje/randje boven de wond? Ben benieuwd of dit nog wegtrekt

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Herkennen met meiden dat bandje/randje boven de wond? Ben benieuwd of dit n ...
Ja, herken ik en trok bij mij weg! :)

3 jaar geleden

Ik heb last van een rand boven mijn navel en niet de snede zelf... Slik nu al 3,5 week pctmol en diclo en mag nog een week verder met slikken.. Het is pijn aan de huid, dus lijkt op zenuwen pijn. Voelt net zo groot en breed als de snede. En gyno denkt dat de pijn door straalt hoger. Ik kan nog steeds niet veel doen en er wordt gezegd, doe rustig aan tis een grote buik operatie. Kan niet eens fatsoenlijk met de kleine zitten na een voeding als hij onrustig wordt door krampjes. Blij dat mijn man nog vrij is met extra geboorte verlof anders had ik geen idee wat ik had moeten doen alleen. De gyno vond het wel apart... Natuurlijk heb ik dat weer. De bevalling was al een hele bevalling. En nu dit!

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik herken het ook... maar ik weet nog niet of het weg trekt

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ja heb ik ook, wordt steeds minder..

3 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Bedoel jij die bolling erboven? Mij is verteld dat dit vocht is en dat dit een jaar kan duren voordat dit weg is getrokken. Hebben jullie ook zo’n doof gevoel precies op die plek?

3 jaar geleden

Reactie op mir76

Ja heb ik ook, wordt steeds minder..
Bij mij lijkt dit ook iets minder gezwollen. Jij bent trouwens volgens je profiel al 44 weken zwanger. 😜

3 jaar geleden

Reactie op hellolittleone-sr

Bedoel jij die bolling erboven? Mij is verteld dat dit vocht is en dat dit ...
Ja, bij mij ook doffe plekken.

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Ik heb last van een rand boven mijn navel en niet de snede zelf... Slik nu ...
Ik heb dit ook en het is nu gezakt en zit onder mijn navel. Soms doet mijn ondergoed, kleding en zelfs het dekbed laten rusten op mijn buik pijn. Kan mijn kind ook niet fatsoenlijk voeden en gebruik mijn voedingskussen hierbij wat gewoon balen is want het liefst houd ik hem in mijn armen.

3 jaar geleden

Reactie op hellolittleone-sr

Bedoel jij die bolling erboven? Mij is verteld dat dit vocht is en dat dit ...
Ja dat dove gevoel heb ik ook..een jaar voor het wegtrekt:( kak

3 jaar geleden

Ik heb dit ook en het is nu gezakt en zit onder mijn navel. Soms doet mijn ...
Heb jij er wat tegen gekregen? Of een uitleg? Het zit bij mij al vanaf begin onder mijn navel. Ik voed ook met voeding kussen. Maar voor langere tijd omhoog houden lukt niet. Plus als hij darm krampjes heeft en precies er tegen aan trappelt is verschrikkelijk. Ben zo blij dat mijn man nog thuis is. Heeft geboorte verlof nog.

3 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Heb jij er wat tegen gekregen? Of een uitleg? Het zit bij mij al vanaf begi ...
Nee, maar ik heb mijn 6 weken controle nog niet gehad. Ga het dan wel vragen. Al is dat wel aan de late kant... Ik slik alleen paracamol tegen de pijn en omhoog houden doet mijn vriend. Mijn vriend is gelukkig ook 6 weken vrij. Geen idee hoe we het anders hadden gedaan want onze familie woont niet dichtbij en corona maakt alles een stuk lastiger. Krijg nog van mijn yogalerares een filmpje over het masseren van het litteken en ga opzoek naar een osteopaat om eventuele verklevingen te laten behandelen. Zij kunnen ook adviseren hoe het litteken en omliggende huid moet behandelen. Ik vrees namelijk dat de gynaecoloog alleen maar gaat zeggen dat de wond tijd nodig heeft om te helen.

3 jaar geleden

Ik ben inmiddels paracetamol af. Hopelijk gaat het met iedereen hier ook de goede kant op. Ik lig nog wel als een aangespoelde bakvis in bed. Draaien en bewegen is nog lastig en ik word dan ook wakker om te moeten draaien vanwege een lam been dat te weinig bloed krijgt. Dit filmpje voor het masseren van het litteken wilde ik met jullie delen. Ik ben hier nog niet aan toe maar sommige van jullie de al wel. Wellicht dat jullie dit ook handig vinden. https://youtu.be/he_YB9e__rQ

3 jaar geleden

Oh jaloers op jullie dat jullie mannen nog thuis zijn!!👌🍀 Mijne was maar 1 week vrij!!😳🥺 Heb dagen dat ik er echt doorheen zit. Ik loop maximaal 3 x naar beneden om eten te halen voor mezelf.. soms ook niet🤭 vooral eerste week alleen. Probeer wanneer zij slaapt ook te slapen. Dus onze wereld is nog steeds heel klein! Dat rechtop houden lees ik de laatste week pas over.. En daarvoor deed ze het prima trouwens! 🥰 Ik vind het ook nog wel zielig.. aangezien ons meisje juist heerlijk slaapt na een voeding en ik haar dan niet rechtop wil zetten. Knap van je 'she ' zonder paracetamol 🍀👌 Mag ik vragen wat de reden was om te stoppen aangezien je nog wel veel last hebt volgens mij als ik je berichtjes zo lees!? Ik ben namelijk ook hiervan de tabletten.. maar om nu te stoppen.. zit nu op 2x daags 2 paracetamol.

3 jaar geleden

Reactie op Peetje1974

Oh jaloers op jullie dat jullie mannen nog thuis zijn!!👌🍀 Mijne was maar ...
Respect hoor dat je het redt zo zonder man!! Even geen paracetamol meer omdat het te veel pijn verdoezelt. Ik wil mijn lijf voelen. Ik heb dus ook pijn bij het plassen maar weet niet of ik dit al sinds de bevalling heb of sinds 2 dagen. Ik laat de baby te veel op mijn buik rusten omdat het pijnsignaal minder heftig binnenkomt. Ik ben gewoon iemand die heel snel denkt dat het weer goed gaat en dat ik van alles kan. Ik houd mijn baby rechtop tot ie geboerd heeft en niet standaard 20 minuten. Zodra die gaat gapen en knikkebollen leg ik hem weg en slaapt ie beter in als dat ik hem 20 minuten overeind houdt. Anders gaat hij voorbij de inslaapvalfase en wordt hij lamlendig. Maar ik heb ook geen spuugbaby dus dan kan dit.