8 Reacties

3 jaar geleden

Mijn meid stopt alles in d'r mond 馃ぃ eten gaat dus ook best goed Zelf drinken lukte ons niet omdat ze wel de speen in d'r mond deed maar niet snapte dat ze het flesje omhoog moest houden. Maar op het kdv hebben ze het geleerd door haar de fles te geven terwijl ze op de grond ligt. Dit vind ze nu helemaal fantastisch! Ze ligt op haar rug met de fles te spelen en als ze (de eerste paar keer per ongeluk) de speen in haar mond krijgt komt er melk uit. Ze wordt er helemaal blij van, zo leuk om te zien dat ze het zelf kan! Misschien dat dat voor jullie om werkt, op de grond of in de box laten spelen met een volle fles in de buurt (kleine speen is dan wel fijn zodat het niet morst, wij hebben nog difrax maat 1) en lekker z'n gang laten gaan

3 jaar geleden

M'n zoontje gaf ik met 6 maanden stukjes brood en fruit om zelf te eten. De helft ligt natuurlijk op de grond en ik gaf hem ook zelf. Nu eet hij zelf, ik mag hem absoluut niet voeren. Hij eet heel goed zelf, omdat ik er denk ik best vroeg mee begonnen ben. Fles hield ie met 6 maandjes ook zelf vast. Ieder kind groei en doet alles op eigen tempo, blijven oefenen maar verwacht ook niet teveel. De ene doet het sneller dan de ander.

3 jaar geleden

Komt vanzelf echt hoor! Blijf proberen 馃槆 Mijn dochter doet het ook als ik een stukje geef dan doet ze dr mond open. Ik zeg vaak: ga maar zelf in je mondje stoppen en dan lukt het wel. Maar dat moesten we ook oefenen.

3 jaar geleden

Ik krijg haar juist niet gevoerd.mevrouw wil alles zelf doen, wat we meestal ook laten. Maarja haar vitamines en soms ook wel een potje ofzo krijgt ze op een lepel en dat wil ze ook zelf, terwijl dat niet lukt. Ze heeft een goede pincetgreep, haar fijne motoriek is beter dan de grove, want verder tijgert ze alleen terwijl het halve forum hier al zit/kruipt/optrekt/stapt. Dus komt denk ik, lekker blijven oefenen:)

3 jaar geleden

Die van mij is zoals die van jou, Nieuwe Mama. Ik test gewoon af en toe eraan toe is. Bij een soepstengel of paprikareepje valt het kwartje overigens wel. Vaag kind! 馃榿

2 jaar geleden

Hoihoi. Mijn kindje is onderhand 11 maanden maar doet het nog steeds niet. Leg vaak stukjes brood of fruit voor zijn neus neer, maar gaat er alleen maar met spelen, frut knijpen met zijn vingers of gooit er mee. Hij heeft overigens nog nooit iets in zijn mond gestopt, ook geen speelgoed ofzo. Het is ook geen spenenkind, alleen bij het slapen. Ik maak me er soms best zorgen over. Ik heb geen idee wat ik kan doen om zoiets te stimuleren? Dus tips graaaag.. 馃ぉ

2 jaar geleden

Hier begint het te komen. Want speelgoed gaat wel in de mond Soepstengel of maispof ook. Maar brood eerst niet. Het duurt even maar gun het tijd

2 jaar geleden

Reactie op emmy90's

Hoihoi. Mijn kindje is onderhand 11 maanden maar doet het nog steeds niet ...
Ik denk hardop, weet niet of het gaat werken. Bijvoorbeeld eerst een framboos je laten zien en dan laten proeven. Dan een framboosje op blad klaar leggen en evt hand/arm begeleiden naar de mond? Ieder kind heeft zijn eigen ontwikkeling. Mijn dochter kan als de beste eten maar kruipt niet, kan niet zelfstandig tot zit of staan komen...