58 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even mee.

3 jaar geleden

Hmm herkenbaar. Hier nu ook precies hetzelfde. Wij blijven het wel gewoon aanbieden want hij is heel wispelturig in zijn humeur en denk dat dat allemaal in verbinding staat met een sprong en nieuwe tandjes die doorkomen. Kan zo volgende week "normaal" gaan met de flessen..

3 jaar geleden

Meisje 10maanden hier krijgt smorgens 3 schepjes en savonds 3. Denk niet dat t perse weinig is hoor. Als ze maar genoeg drinken verder

3 jaar geleden

Hier opeens ook veel minder de fles willen. Zoon is bijna 11 maanden. 2 weken flink verkouden geweest en zijn tanden komen goed door. Dus of t daar mee te maken heeft.... Hij eet en drinkt verder heel goed. Wij proberen soms met wat afleiding meer flesvoeding naar binnen te krijgen, maar hij is heel duidelijk als het echt genoeg is. Dan zal t wel goed zijn.

3 jaar geleden

Wij houden 150 ml aan per keer ivm maagcapaciteit. Hierdoor krijgt hij vaker een fles maar het gaat wel allemaal op.

3 jaar geleden

Onze dochter deed dat ook sinds ze 10 maanden was. Ik heb met de 11 maanden vaccinatie nagevraagd bij het cb of dat erg was. Volgens hen mag de fles gewoon al vervallen. Je kunt dan bijvoorbeeld als tussendoortje yoghurt aanbieden en wat vaker water laten drinken, zodat ze toch voldoende vocht en zuivel binnen krijgen.

3 jaar geleden

Onze dochter deed dat ook sinds ze 10 maanden was. Ik heb met de 11 maanden ...
Welke fles mag je dan vervangen? Want nu krijgen mijn zoon maar twee flessen, ochtend en avond. Of was het bedoeld voor de middagfles..

3 jaar geleden

Zit hij niet gewoon vol? Hij eet super goed vast voedsel.

3 jaar geleden

Zit hij niet gewoon vol? Hij eet super goed vast voedsel.
Ja ik denk dat hij inderdaad vol zit maar 1,5week geleden at hij hetzelfde vaste voedsel en dronk hij wél nog 2 grote flesjes uit (1 ‘s morgens en 1 ‘s avonds). Vandaar dat ik het zo vreemd vond.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde dochtertje 10 maanden drinkt al paar dagen ook niet , zij heeft haar eerste tandje , + denk tot de volgende op komst is , Eetschema 08.30 flesje 160 09.30 ontbijt 10.30 12.30 Slapen 13 u tussendoortje 15 u groente 16 17.30 slapen 18u fruit/ yogurtje Soms wissel ik af geef ik middag fruitpapje en avond avondeten 20 u flesje 160 Slapen tot smorgens zij slaapt heel goed , nooit wakker .. zij eet graag maar wilt niet drinken ze drinkt maar 50cc al paar dagen maar geef haar toch in de avond in haar slaap een flesje drinkt ze dan helemaal op van 120 cc 4 schepen. Pff dus ben niet de enige die dit probleem heeft 🤣

3 jaar geleden

Reactie op vdbd92

Ja ik denk dat hij inderdaad vol zit maar 1,5week geleden at hij hetzelfde ...
Ja idd kan me wel voorstellen. Misschien is er wat anders, tandjes die doorkomen? Oorontsteking oid. Dat maakt het zuigen minder fijn wat echt een reden kan zijn. Merk dat hier dat als ze last heeft van haar oortje, of tandjes dat ze dan haar fles niet wilt. Geef het dan in een bekertje. Ook dan drinkt ze niet alles op maar wel meer dan uit de fles

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde.. eerst weigerde ze de ochtendfles maar nu ze die zelf kan drinken in zo’n tuitbeker is het weer goed. Avond fles komt er de laatste dagen óf uit of er überhaupt niet in.. heb het CB even gemaild want ze drinkt wel water maar niet zoveel als een volledige fles bijvoorbeeld..

3 jaar geleden

Wat een gek schema.. 🙈 🙈 Jij eet deze dingen toch self ook niet qua schema? 🙈 Maar hier laat ze momenteel alle flessen staan.. Heb cb maar een berichtje gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wat een gek schema.. 🙈 🙈 Jij eet deze dingen toch self ook niet qua schem ...
Drinkt ze ook dan totaal niet? Want men dochtertje juist hetzelfde wilt gwn geen fles duwt weg 🤦‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Sinemm__

Drinkt ze ook dan totaal niet? Want men dochtertje juist hetzelfde wilt gwn ...
Yup 's ochtends drinkt ze 120. (krijgt 210 aangeboden) daarna is het drama.. Krijzen zodra ze de fles ziet.. Spartelen duwen boos..

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Yup 's ochtends drinkt ze 120. (krijgt 210 aangeboden) daarna is het drama. ...
Hier juist het zelfde eten slapen alles gaat prima , Maar flesje’s 🤦‍♀️ zij heeft haar eerste tandje .. gekregen ben aan het twijfelen of de 2 de doorkomt .. heb gisteren avond in haar slaap gegeve heeft ze 160 gedronken , nu deze morgen heeft ze maar 50 cc gedronken .. is toch allemaal een ramp🤣

3 jaar geleden

Eet hij helemaal geen brood?

3 jaar geleden

Waarom krijgt hij zoveel eten! Logisch dat hij nooit alles op krijgt. Op deze leeftijd hoeven ze maar 300cc melk binnen te krijgen… Maak je niet druk, de babymaag heeft de grootte van een sinaasappel en zoveel op elkaar, snap dat die vol zit en geen melk meer hoeft.

3 jaar geleden

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar eet je zelf ook yoghurt als avondeten? Het handigste (vind ik) is om een ritme aan te houden wat je zelf ook hebt. Zo doen wij het (alles is +-) 7:00 flesje 180+6+papgranen (mijn kind is een vreetzak, alles gaat op) 9:30 fruit + water drinken 12:30 boterham 13:00 fles 150+5 (of direct na de boterham) 17:00/17:30 groente 18:30 fles 180+6 +papgranen En terwijl hij dan zijn fruit eet, eet ik ook fruit. Wanneer hij een boterham krijgt, eet ik zelf ook mijn lunch. En avondeten proberen we ook tegelijk te doen :-)

3 jaar geleden

Misschien is het goed om wat eet en drink schema's op internet te bekijken. En dan kan je vergelijken met wat jij nu aan bied. En idd de tip om het schema aan te passen op jouw schema. Heeft hij echt de koek nodig bij het fruit want twee stuks is al prima.