58 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Eet hij helemaal geen brood?
🙂 Dit vroeg ik mij ook af. Je bent Belgisch? Daar is het normaal hé om groente en fruit om te draaien? Hoe groot zijn die potjes yoghurt? 🙂 Volg je een bepaald voedingsschema of het Belgische consultatiebureau? 🙂
ADMIN
3 jaar geleden
Hoi allemaal,
Houd het svp respectvol en on topic. Ik zal de hele off topic discussie verwijderen.
Liefs en fijne avond,
Roos
3 jaar geleden
8.00 flesje 250 cc
10.30 bordje pap 180 cc met 6 scheppen olvarit
13.30 1.5 sneetje brood met boter en jam
15.00 fruit
17.30 groente, kip met rijst/aardappel of pasta. Fruitzakje als toetje met yoghurt
19.30 fles 250cc
Bij elke maaltijd water en bij brood druppel dixap. Ik maak zijn avondeten zelf.
Alles gaat op tenzij hij last heeft van z'n tandjes.
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Dixap is een soort siroop voor kleintjes. Is wel zoet (geen toegevoegde sui ...
Wel heel veel natuurlijke fruitsuikers, ik geef het niet, vind het echt troep 🙈
3 jaar geleden
Hier schema van zoon, bijna 11mnd:
07:00 borstvoeding
07:30 boterham met humus, babypindakaas of 100% appelstroop
08:30 Naar kdv
09:45 Stukjes fruit
10:00 110cc gekolfde melk
Hierna slapen
13:00 lunch, 1 boterham en water uit munchkin beker
14:15 110cc gekolfde melk
Tussendoor weer slapen
16:00 crackertje
16:30 110cc gekolfde melk
Naar huis
18:00 avondeten. Gewoon mee-eten met de pot. Pasta, rijst, aardappelen, vlees/vis en groente. We volgen de Rapley-methode (Solid Starts app op smartphone, hebben ook instagram en fb).
19:30 naar bed, borstvoeding
Rond 23:00-00:00 wordt ie weer even wakker voor borstvoeding en dan slaapt ie door tot de volgende ochtend.
Soms is ie snachts wel vaker wakker, kan gebeuren, dan zit hij niet zo lekker in z’n vel. Dan maar nog vaker de borst aanbieden. Een tevreden mannetje dat heel goed groeit.
Ik denk dat hij het allemaal prima zelf kan regelen. Wij voeren hem niet, maar schotelen het hem alleen voor, want hij voert zichzelf wel en bepaalt zelf wanneer ie genoeg heeft en wat hij nodig heeft.
3 jaar geleden
Reactie op schnacksi
Hier schema van zoon, bijna 11mnd:
07:00 borstvoeding
07:30 boterham met h ...
Kun je nog drie keer kolven zonder kolfrecht? Respect hoor