10 Reacties
2 jaar geleden
Wat eet hij nu dan wel op een dag? En avondeten? Of dat ook moeilijk denk je dat hij honger heeft als je niks geeft als tussendoortje?
Echt tips heb ik niet klinkt alsof je al van alles heb geprobeerd...
2 jaar geleden
Ik lees mee mijn dochter eet op zich goed maar avondeten is echt een strijdvolle evenementen met zo ongeveer alles op gegrond
2 jaar geleden
Reactie op Een Klijne Nijntje
Ik lees mee mijn dochter eet op zich goed maar avondeten is echt een strij ...
Op de grond ,😅
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Wat eet hij nu dan wel op een dag? En avondeten? Of dat ook moeilijk denk j ...
2x per dag een papfles aangedikt met extra pap (vb goodnight), warme maaltijd met groenten, aardappelen en vlees (Met stukjes dus dat is niet echt het probleem), fruitpap, een yoghurt en heel af en toe nog een kleine groentepap 'avonds. Dus veel tussendoortjes krijgt hij niet echt. Hij eet vrijwel alles maar dan van de lepel.
Als we iets aanbieden neemt hij het vast en gooit het weg of hij draait zijn hoofd weg en wordt boos. Ik wil hier geen strijd van maken maar hij gaat het toch moeten leren denk ik dan
2 jaar geleden
Reactie op Munchie
2x per dag een papfles aangedikt met extra pap (vb goodnight), warme maalti ...
Snap ik zou ook zeker niet een strijd ervan maken zolang hij geen honger heeft en de rest goed blijft gaan! Eigenlijk wil die dus niks met zijn handen eten? Vind hij het misschien niet fijn als z'n handen vies worden? Je kan het blijven aanbieden maar je kan het niet dwingen 🤷♀️
2 jaar geleden
Denk dat het bij de leeftijd hoort. Die van mij eet wel met zijn handen, maar halverwege wisselt het eten van hand en gaat die hand demonstratief naar de zijkant in de lucht en laat hij het eten vallen. Voeren is dan vaak nog een optie en soms wil hij drinken en gaat het na het drinken weer goed. Hij vindt juist een lepel vasthouden om mee te eten verschrikkelijk. Gewoon een lepel in de hand is dolle pret, maar als hij weet dat het de bedoeling is dat hij een lepel vast moet houden om eraf te eten…tranen met tuiten echt oscarwaardig. Enkel een gevulde lepel neerleggen geeft hetzelfde resultaat 🙈 Er komt vast wel een moment dat hij zich bedenkt. Heb er geen trek in om er een strijd van te maken. Hij eet goed en wil dat niet verpesten enkel zodat hij een lepel vasthoudt.
2 jaar geleden
Misschien gek idee maar heeft hij wel honger op het moment dat je het finger food aanbied? Misschien kan je iets in de timing van de maaltijden doen? En wat bij ons helpt bij moeizame maaltijden, is van plek wisselen van stoel of haar laten eten op schoot. Ik vind de account @solidstarts erg nuttig op dit gebied.
2 jaar geleden
Reactie op Justsuus
En als je het brood op een vorkje prikt?
Dat werkt hier. En soms dan weer met de handjes. 😊