47 Reacties
3 jaar geleden
Ja hoor, 2e cyclus was het raak, zelfde maand als de maand van de 2e vaccinatie
3 jaar geleden
Reactie op Kahless
Ja hoor. Zwanger na vaccinatie. Er is geen enkel evidence wat zegt dat je j ...
Hoe kun je zeggen dat er geen bewijs is dat het je vruchtbaarheid verminderd? Voor zo ver ik weer zitten vaccins nog in de testfase toch? En daarbij weet je ook niet wat het doet op de langere termijn 🤷🏽♀️
Dus wellicht is dat “bewijs” er nog niet?
Ik ben ook niet tegen vaccineren! Maar zou ook eerst mijn gezin compleet willen hebben voor ik het vaccin zou nemen.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Hoe kun je zeggen dat er geen bewijs is dat het je vruchtbaarheid verminder ...
Nou... Omdat het er niet is? Kun je dat eigenlijk heel goed zeggen. Aan de andere kant is er ook geen bewijs dat het de vruchtbaarheid niet vermindert... 🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Nou... Omdat het er niet is? Kun je dat eigenlijk heel goed zeggen. Aan de ...
Daar heb je gelijk in 😅
3 jaar geleden
Hierbij de uitleg waarom er geen relatie is tussen vruchtbaarheid en het vaccin:
Het eiwit dat door het vaccin aangemaakt wordt om je afweersysteem te trainen tegen het coronavirus lijkt helemaal niet op een eiwit dat belangrijk is bij een zwangerschap. Als dat wel zo zou zijn, zou je afweersysteem namelijk ook dat eiwit aanvallen als je besmet raakt met het virus. Dat betekent dat je dan óók onvruchtbaar zou worden van het virus zelf. En dat is ook niet zo.
3 jaar geleden
Lange termijn effecten kunnen er bijna niet zijn want vaccin is na aantal weken uit je lichaam. Ook dat wordt gewoon goed uitgelegd:
Het vaccin leert je lichaam hoe het COVID-19 kan herkennen. Het vaccin zorgt ervoor dat er spike-eiwit wordt aangemaakt. Deze gebruikt je afweersysteem om het virus te herkennen en het onschadelijk te maken. Zo ben je in de toekomst beschermd tegen het coronavirus. Een vaccin verdwijnt binnen vier tot zes weken uit je lichaam.
3 jaar geleden
Ook zitten vaccins niet meer in de testfase, uiteraard zijn ze die gewoon doorgekomen en werkzaam gebleken. De reden waarom de onderzoeken nog blijven lopen, is omdat ze nog niet precies weten hoelang het vaccin blijft werken. Ze willen weten of het nog steeds even goede bescherming biedt over 2 jaar of dat de werking afneemt. Bijv. bij de DTP vaccinatie die je neemt als je naar Azië reist heeft onderzoek uitgewezen dat je na 10 jaar niet meer beschermd bent en weer een nieuwe moet als je dan weer op vakantie gaat. Daarom blijven die onderzoeken lopen.
3 jaar geleden
Reactie op Anne47
Lange termijn effecten kunnen er bijna niet zijn want vaccin is na aantal w ...
Ik worstel ook best met dit alles en wat jij aangeeft heeft betrekking op de traditionele vaccins. Weet je ook hoe het zit met die van phizer en moderna? Phizer geeft namelijk de uitleg dat een stukje foutief dna wordt vervangen/hersteld. En dat het ook voor kan komen dat het betreffende stukje eiwit onbedoeld aan een ander stukje eiwit kan binden. En dan gaat bij mij de gedachte op aan kanker of onvruchtbaarheid. Ik wil eigenlijk een traditioneel vaccin daarom, maar tegelijkertijd worden die steeds vaker aangemerkt als niet voldoende waardoor je niet om phizer en moderna heen kan.
3 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Gevaccineerd in april en mei en ben nu 10 weken zwanger. Voelt goed om geva ...
Van harte gefeliciteerd!! 😀