47 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Anne47
Hierbij de uitleg waarom er geen relatie is tussen vruchtbaarheid en het va ...
Maar er zijn best veel gevallen van vrouwen die menstruatie stoornissen krijgen (bij het lareb over de 10 duizend gemelde klachten) en dat doet wel iets met je vruchtbaarheid op dat moment lijkt mij.
3 jaar geleden
Ik snap die hele angst om onvruchtbaarheid in deze groep niet. We zijn in deze groep allemaal mama van ten minste één kind. Doet dat geboren kind er niet toe om gezond voor te blijven? De angst moet niet liggen bij onvruchtbaarheid om een 2e maar bij jezelf gezond en sterk houden voor het kind dat je op de wereld hebt gezet. Dat kind heeft jouw zorg en liefde hard nodig. Ik ken mensen met serieuze long covid en hersen covid en dat zijn jonge, gezonde mensen. Doe dit jezelf en je kind niet aan als het niet nodig is, is mijn mening.
En als je zwanger raakt van een 2e en je wordt ongevaccineerd ziek dan kan je ongeboren kind daar ook serieus wat aan over houden. Je angst moet naar de zorg en gezondheid voor je ongeboren kind uitgaan en niet naar de angst voor onvruchtbaarheid. Als je zwanger op de IC belandt omdat je niet gevaccineerd bent en je kind houdt hier schade aan over, hoe leg je dat dan later uit? Ben dan liever onvruchtbaar... Dit is mijn mening.
Ik hoef geen reacties van mensen die het niet met mij eens zijn. Ik kom hier op voor het geboren en ongeboren kind en wil mama's tot denken zetten, that's it.
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Maar er zijn best veel gevallen van vrouwen die menstruatie stoornissen kri ...
Dat iets bij laten gemeld is betekend niet dat het komt door de vaccinatie. Artsen krijgen de opdracht bij een nieuw vaccin of middel om alles te melden wat anders dan anders is bij een patiënt..., een paar dagen te laat met je menstruatie? Dat is een melding. Wat heftiger bloeden dan normaal? Ook een melding. Je kan je ook voorstellen dat dit ook heel gevoelig is voor bias. Als er al geruchten omgaan dat een middel vruchtbaarheidsproblemen kan geven, dan gaat men extra er op letten, en dus worden dingen als menstruatiestoornissen ook extra gemeld... Ik durf te gokken dat corona krijgen, of zelfs een banale verkoudheid veel meer mensuatiestoornissen geeft... Bovendien kan je op lareb ook zien dat hoewel er veel meldingen zijn van menstruatiestoornissen, er geen bewijs is voor vruchtbaarheidsproblemen.
3 jaar geleden
Ik snap die hele angst om onvruchtbaarheid in deze groep niet. We zijn in d ...
Als je geen reacties wil hebben van mensen die het niet met jou eens zijn moet je ook niet je mening opdringen. Want mensen die het niet met jou eens zijn komen ook op voor het geboren en ongeboren kind, zij denken namelijk precies omgekeerd zoals jij denkt.
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Maar er zijn best veel gevallen van vrouwen die menstruatie stoornissen kri ...
Heb ik dan nu ook een menstruatie stoornis? Ik ben zwanger geweest.. En nu is mijn menstruatie anders dan er voor... 🙃
Mensen gaan er meer op letten, en noemen het een stoornis. Terwijl het heel normaal is om een enigzins afwijkende menstruatoe cyclus te hebben..
Ene x 32 dan 31 en dan 30 dagen... It happens
3 jaar geleden
Ik snap die hele angst om onvruchtbaarheid in deze groep niet. We zijn in d ...
Goed gesproken.
Als iedereen gevaccineerd is, zijn de maatregelen weg. Je kan nog wel ziek worden, maar minder erg.. De groep die echt erg ziek word en op de ic beland is kleiner. Waardoor je bij je volgende zwangerschap miss wel een gewone bevallig kunt hebben en een normale kraamweek! Als we met zijn allen er voor gaan dan blijft het virus wel, maar zwakt het af als een griepje, waar je goed ziek van kan worden.
De gsvacineerden maken de ongevaccineerde ziek, alleen het verschil is dat de ongevaccineerde echt ziek worden en bij de gevaccineerden mogelijk blijft met een verkoudheid.
Als er 90% gevaccineerd is en er dus 10% niet die 10% bepaald voor Nederland. De groep die dus op de ic ligt (70/30 verhouding..) is dus groot en had mogelijk voorkomen kunnen worden!
Je moet kiezen voor je kindje die je nu hebt, voor hun moet je leven. Als er een 2 of 3e komt is dat leuk, maar de kinderen die er nu zijn hebben jou nodig. Voor hun zou je jezelf moeten beschermen! Wat als papa straks moet uitleggen waar mama is??
No thnx
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Heb ik dan nu ook een menstruatie stoornis? Ik ben zwanger geweest.. En nu ...
Echt niet vervelend bedoeld mijn reactie, maar ik heb dus wel mensen in mijn omgeving die hier last van hebben gehad. Waarbij dan ook de cyclus 2-3 maanden uit is gebleven. Waar jij het over hebt noem ik ook geen verstoring (ik heb zelf ernstig verstoorde cyclus gehad), maar ja als je er normaal er de klok op kunt zetten al jaren. Ja dan is dat voor die persoon al verstoord
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Goed gesproken.
Als iedereen gevaccineerd is, zijn de maatregelen weg. Je ...
Ik ga hem even heel extreem trekken hier hoor, want dit vind ik wel zo’n drogreden. Wat als er net als bij de vorige mrna vaccinatie kanker optreed bij beide ouders die het vaccin namen of bij het kind wat het ongetwijfeld binnenkort krijgt? Welke prachtuitleg geef je dan aan het kind? Ze/we deden het voor anderen? Je neemt het vaccin voor jezelf en iedereen maakt voor zichzelf een risicoafweging. Ik geef bv en het is al aangetoond dat het in de melk komt en bijwerkingen bij het kind kan veroorzaken (worden grotendeels aangemerkt als niet ernstig). Als er over 20 jaar blijkt dat de bijwerkingen op lange termijn ernstig zijn dan kan ik niet met mijzelf leven. Een ander misschien wel, maar ik niet. Ik vergelijk het met een paracetamol. Ook kans op bijwerkingen. Stel mijn kind gaat eraan dood. Zou ik terugkijkend wat anders hebben gedaan? Nee, want ik gaf het omdat mijn kind pijn had en ik het risico weet en te klein acht. Bij het vaccin zou ik terugkijkend een andere beslissing hebben genomen, omdat ik het voor een ander zou hebben gedaan en zelf de gevolgen draag.
En als iedereen gevaccineerd is zijn de maatregelen echt niet spontaan weg. Wij merken om ons heen dat veel gevaccineerden het zien als een vrijbrief en zich praktisch immuun achten en niet meer testen. Ik ben niet gevaccineerd en ik test regelmatig bij de ggd en voor toegang op rustige plekken waar ik alsnog afstand bewaar. Ik zie mijzelf dus absoluut niet als de oorzaak van de maatregelen, want ik houd mij aan de maatregelen om mijzelf en degenen om mij heen te beschermen. Niet met een vaccin, maar door mij goed te houden aan de richtlijnen. Als ik een vaccin neem verandert daar niks aan (hooguit voor mijzelf)
2 jaar geleden
Reactie op Beckers 92
Echt niet vervelend bedoeld mijn reactie, maar ik heb dus wel mensen in mij ...
Tsja dit vind ik een lastig onderwerp. Hier in de decembergroep vind ik het onbetrouwbaar als vrouwen het erover hebben want wij bevinden ons hier allemaal in ons ontzwangeringsjaar en dan doet je cyclus nu eenmaal anders. Op de rest van het forum zitten vrouwen die zwanger willen worden, het zijn of het zijn geweest en die vrouwen hebben een hyperfocus op hun cyclus die ze daarvoor niet hadden dus die gegevens vind ik ook onbetrouwbaar. Daarnaast zijn er een hoop vrouwen die hun cyclus gewoon niet goed begrijpen dus ja... Er is een klein clubje die het heel netjes elke maand in een app bijhoudt maar dan de grote vraag, zijn dat vrouwen die dit vanaf jonge leeftijd doen of vrouwen die zwanger willen worden en gestopt zijn met anticonceptie om zwanger te raken? Want in dat geval moet je cyclus ook op gang komen. Ook is er WEINIG medische wetenschap betreffende het vrouwenlichaam. Er zijn gewoon weinig betrouwbare gegevens omtrent dit onderwerp.
🙂
2 jaar geleden
Reactie op Sandy88
Als je geen reacties wil hebben van mensen die het niet met jou eens zijn m ...
Ik dring niets op. Je kunt het lezen en daarna negeren en je eigen mening aanhouden. Dat recht heb je en ontneem ik ook niet. Jij bent dus exact het soort reageerder waar ik niet op zit te wachten. 🙄
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ik ga hem even heel extreem trekken hier hoor, want dit vind ik wel zo’n dr ...
Wat voor excuus je je kind geeft als je kanker krijgt na je vaccinatie? Is je excuus, wat geen excuus is maar een reden, niet dat je er alles aan hebt gedaan om een gezonde moeder te blijven voor je kind en dat het je helaas niet gegund is? Dat komt beter aan als ik heb mij niet laten vaccineren en daardoor zijn er allemaal mensen overleden, is er een economische crisis ontstaan, is de zorg voor niets verneukt voor mensen die het nodig hadden, en dat allemaal omdat ik dacht ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Ikke, ikke, ikke, want over 20 jaar. Fantastisch dat je denkt dat je 20 jaar hebt. Maar een hoop andere mensen niet. Ikke, ikke, ikke. Maar het zorgpersoneel waar je geen zier om geeft mag jou niet laten stikken? Ikke, ikke, ikke en andere patiënten die mogen maar stikken.
En waarom zouden gevaccineerden zich net zoals ongevaccineerden moeten gedragen wanneer zij niet het probleem in de samenleving vormen?
2 jaar geleden
Wat voor excuus je je kind geeft als je kanker krijgt na je vaccinatie? Is ...
Sorry maar wij komen er niet uit, want jij ziet ongevaccineerden als egoïsten, net als dat ik vaccinatie niet zie als een vrijbrief (en vooral heel erg ikke ikke ikke. Ik wil iedereen knuffelen, ik wil naar een festival, want ik wil geen rekening meer houden met anderen want ik heb mijn steentje al bijgedragen door een prik te nemen waarmee ik het virus net zo hard verspreid alleen er zelf hopelijk niet zo ziek van wordt. ik wil ik wil ik wil). We komen uit deze situatie alleen samen en iedereen op zijn manier en je mag hopen dat iedereen zich gewoon eens gaat houden aan de maatregelen.
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Sorry maar wij komen er niet uit, want jij ziet ongevaccineerden als egoïst ...
Wie zegt dat ALLE gevaccineerden doen alsof ze alles mogen? Ik ben gevaccineerd, maar ik houd mij nog gewoon aan de regels. Ik draag een mondkapje waar moet, ik houd afstand. Ik doe een stap terug als iemand wil passeren. Juist de ongevaccineerde gaan de illigale kant op.. Qr codes vervalvalsen, stiekem naar een achter af kroegje, met de gordijnen dicht. Naar feestjes waarbij geen code nodig is.
En natuurlijk ben jij niet zoon gevaccineerde, maar volgens mij is elke Nederlander zich niet meer aan t houden aan de regels. Iedereen doet maar wat hun het beste uit komt.
Jij doet nu het zelfde als waar je she van beschuldigd.
Iedereen heeft een eigen visie. Alleen ik baal van t feit dat "alweer" de kleinste groep regeert in Nederland en het grote gros, de gemiddelde, zich maar weer moet aanpassen.
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Sorry maar wij komen er niet uit, want jij ziet ongevaccineerden als egoïst ...
Jaa ik wil mijn oude leven terug en ik wil in veiligheid leven en iedereen kunnen knuffelen die ik lief heb. En dit kan als we ons massaal laten vaccineren. In Portugal is 98% gevaccineerd en hebben zij dit leven al terug. Die 2% ongevaccineerden die teren op vooruitgang die gecreëerd is door de gevaccineerden. Portugal gaat weer richting een normale samenleving DANKZIJ de gevaccineerden. Ongevaccineerd belast je de zorg, worden allerlei operaties uitgesteld en ga zo maar door dus ja die mensen vind ik egoïstisch ja.
De operatiedatum van mijn kind eerder dit jaar hing af van de IC bezetting door corona patiënten. Wat was jouw excuus of reden naar mij geweest als hij was komen te overlijden doordat de zorg overbelast was en hij niet op tijd geholpen kon worden? Ikke, ikke, ikke? Het probleem is niet Rutte maar onze egoïstische samenleving dat alles tegenhoudt. Het is niet Rutte die dingen afpakt, je bent het zelf als je je niet laat vaccineren en door jou toedoen er van alles niet kan.
En jij vindt mij egoïstisch omdat ik mensen wil knuffelen? Prima.
2 jaar geleden
Tsja dit vind ik een lastig onderwerp. Hier in de decembergroep vind ik het ...
Ja snap ik en er zijn zeker genoeg vrouwen die het anders of zelfs verkeerd interpreteren. Ik heb het op jonge leeftijd vóór de pil geprobeerd bij te houden, maar daar was geen touw aan vast te knopen. Variërend tussen 2 cyclussen netjes na 4 weken om vervolgens 3 maanden uit te blijven naar 2 weken naar 6 weken. Dus ja ik heb er altijd al last van gehad, maar had een moeder die zei dat is normaal (wat voor haar ook zo was). Toen ik stopte met de pil duurde de eerste keer ook lang, maar werd dit elke keer korter. Waar ik op voorbereid was. Echter daarna was het weer goed mis en kreeg ik ook de diagnose pcos. Dus ja toen ik na de bevalling 3x dezelfde cyclus had gehad (of ja bijna precies dan, maar dat ging maar om een paar dagen) deed ik een dansje en durfde ik het lot nergens mee te tarten. Dus ook géén vaccin, ik snap de angst ervoor dus wel. Ik was dan ook snel zwanger en daar ben ik zeer dankbaar voor, want ik had er ondanks de goede cyclus géén vertrouwen in.
Ook nu had ik twijfels, maar dat is puur omdat de lange termijn effecten niet bekend is en ik continu de bijwerking op kinderen met het vaccin van de Mexicaanse griep in het achterhoofd heb. Nu ben ik blij dat ik één vaccinatie gehad heb voordat ik corona kreeg, want ik wil niet weten hoe ik het doorlopen had zonder. Maar ja het blijft ieders eigen keuze. En je weet nooit vooraf wat wel of niet fout is. Aangezien achteraf praten heel makkelijk is.
Het blijft gewoon een lastig onderwerp
2 jaar geleden
Reactie op Beckers 92
Ja snap ik en er zijn zeker genoeg vrouwen die het anders of zelfs verkeerd ...
Als je om de lange termijn iets het niet wiil.. Bedenk dan dat de halve wereld dit wel gedaan hebben.. Als er echt een dusdanig probleem blijkt op te leveren, dan lossem ze het dan wel weer op. Als Portugal 98% gevaccineerd is en het werkelijk je vruchtbaarheid aan tast.. Dan stroomt Portugal leeg.. Ik geloof dat niet.
2 jaar geleden
Jaa ik wil mijn oude leven terug en ik wil in veiligheid leven en iedereen ...
Je hoeft het niet persoonlijk te maken. Ik had geen excuus nodig gehad. Maatregelen en overvolle ic’s komen niet door een minderheid ongevaccineerden, maar een toch nog grote minderheid die niks geeft om de maatschappelijke problemen en zich niks aantrekt van de maatregelen gevaccineerd of ongevaccineerd. Ik stel enkel dat een vaccin geen verschil maakt als de houding niet verandert. Ik maak mijn keuze om mij en anderen om mij heen gezond te houden alleen de manier waarop verschilt. Ik ken gevaccineerde mensen in mijn familie die op het randje zijn geweest na contact met andere gevaccineerden die het niet nauw namen (gewoon gezonde fitte mensen wel 50+) en ja, ik ben heel blij dat zij het vaccin namen en heb het ze ook aangeraden toen ze vroegen naar mijn mening. Voor mij persoonlijk is de keuze alleen niet zo makkelijk door mijn eigen persoonlijke omstandigheden en dat iedereen net als ikzelf een eigen risicoinschatting maakt, waarbij het vaccin voor mij nu als een groter risico wordt ervaren dan niet vaccineren. Ieder zijn eigen ervaringen en daarmee samenhangende keuze en het verschil is of iedereen ongeacht de keuze wel of niet oog houdt voor anderen en zich houdt aan de maatregelen en niet zich aan een minimum houdt ondanks dat je weet dat je meer kan doen.