47 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Als je om de lange termijn iets het niet wiil.. Bedenk dan dat de halve wer ...
Ik heb het niet over de lange termijn expliciet voor de vruchtbaarheid. Ik doelde nu op de narcolepsie die kinderen over gehouden hebben op het vaccin van de Mexicaanse griep. Ok dit is slechts een percentage, maar wel ernstig. Net zoals het risico op trombose bij astrazenica heel laag was. Ik heb vanaf het begin voor en tegenargumenten, maar ook korte en lange termijn effecten tegen elkaar afgewogen. Voor mijzelf, mijn geboren kind én ongeboren kind, waarbij ikzelf eigenlijk op de achtergrond stond. Daarnaast krijg ik ook wel een beetje de kriebels als ik de vergelijking met Portugal zie. Wij zijn hier nog op vakantie geweest vorig jaar en daar waren strengere regels dan in Nederland, maar ze hielden zich er ook aan! Wat in Nederland niet gebeurde en nog steeds niet. Ik zie helaas ook veel gevaccineerde die weigeren zich te laten testen bij een verkoudheid, want ja ze zijn gevaccineerd en dat zien ze als vrijbrief (nogmaals niet iedereen). En ongevaccineerde die dit ook niet doen ga ik ook de discussie mee aan. De vaccinatiegraad in Nederland is echt niet laag als je het vergelijkt met andere landen, de verdraagzaamheid is wel laag. Daar gaat het in mijn ogen mis. Ik zit liever ook niet nog steeds in de corona situatie en hoopte weer op "normaal". En ik zie de ellende van de zorg van dichtbij, want ook buiten de ziekenhuizen is het dramatisch. Ik ga niet met een gerust gevoel met verlof en bikkel nu zwanger net zo hard mee. Buiten dat maak ik uit je reactie op dat je er al vanuit gaat dat ik mij niet heb laten vaccineren. Deze heb ik wél en toch heb ik recent corona gehad, waar ik mij ook echt niet goed heb gevoeld.

2 jaar geleden

Ik denk dat het een beetje kortzichtig is om mensen in een hokje van “gevaccineerd” of “ongevaccineerd” te plaatsen. Mijn vriendinnen zijn allemaal gevaccineerd, en gaan naar illegale feesten zonder qr code. Zitten ieder weekend met z’n alle te feesten. Mijn schoonpa is gevaccineerd, maar gaat elke week kaarten met een grote groep mannen bij iemand thuis. Ik daarentegen ben niet gevaccineerd. Ik zie sporadisch 1 vriendin of mijn moeder per keer, bewaar afstand van mensen, draag een mondkapje, kom niet buiten wanneer ik mij niet goed voel, en laat mij testen / doe zelf testen. Vind het dan ook bijzonder om “de schuld” te krijgen, van de onderbezetting in de zorg, waar kabinet Rutte jaren op bezuinigd heeft. Om maar 1 van de maatschappelijke problemen te noemen. Buiten dat, Google eens voor de grap kranten berichten uit 2016/2017/2018 etc. IEDER jaar is in de winter de zorg overbelast door de griep. IEDER jaar worden ziekenhuis opnames in de wacht gezet. En dat is niet alleen door tante coroon nu. Ik snap het feit dat wanneer je gevaccineerd bent, de kans kleiner is dat je in het ziekenhuis terecht komt. Dat is ook in de cijfers te zien. Maar ik acht de kans bij mij persoonlijk klein, dat ik dood ziek zou worden door Corona. Waardoor ik de keus wil kunnen maken om mij niet te vaccineren.

2 jaar geleden

Lees net in een artikel van een arts microbioloog en vaccinimmunoloog dat 100% vaccineren niet gaat helpen omdat het virus blijft muteren zoals nu bijvoorbeeld een nieuwe variant in Zuid-Afrika. Vaccinatie werkt mogelijk niet goed voor nieuwe varianten van het virus. Ook las ik in dat artikel dat Pfizer nu het vaccin test op kinderen waaronder baby’s van 6 maanden. Dit vind ik ook echt shocking! Jammer dat het ‘debat’ zo eenzijdig wordt gevoerd. Je ziet het hier ook terug in de discussie.. Wij zouden ons moet verenigen juist om het samen te doen en daar hoort ook bij luisteren naar de mening van iemand anders, zonder oordelen, wijzen of veroordelen. 🙏🏻

2 jaar geleden

Hi mama's, ik negeer onderstaande discussie even en wil een ervaring delen, ik kreeg corona in mijn zwangerschap (ik was net als jullie voor het eerst zwanger voordat er vaccins waren), ik had geluk dat ik hele milde klachten kreeg (dacht ik!!!), want het virus heeft mij niet geschaad, maar wel mijn placenta en dus mijn kind. Marije is eerder gehaald, daar het falen van mijn placenta. Dit is een risico dat nu gemeld word, nu gezien word in ziekenhuizen en waarvan baby's nu de gevolgen dragen omdat ze prematuur geboren worden, dus geen speculaties of iets. Ook een risico waar je mijn insziens nu bewust voor kiest als je de keuze hebt, ik had die keuze niet

2 jaar geleden

https://amazingerasmusmc.nl/biomedisch/coronavirus-kan-ongemerkt-placenta-van-zwangere-aantasten Ik weet niet of iedereen op dit forum van dit gevaar op de hoogte is, als ik maar een iemand kan informeren die ik het leed dat wij gehad hebben, kan besparen, wil ik dat doen.

2 jaar geleden

Newmommy, ik vind het bijzonder dat je mrna en kanker aan elkaar koppelt, ik heb daar geen deugdelijke bronnen voor gevonden. Heb je dat van canceractive? Want zij verwijzen naar anecdotisch bewijs. Wat geen bewijs is. Net als dat mijn ervaring opzich geen bewijs is, maar die van veel vrouwen en baby's en de academisch onderzochte placenta's wel. Wat je zegt over borstvoeding lijkt mij eerlijk gezegd ook misinformatie.

2 jaar geleden

Hoi allemaal. We hebben besloten om topics over vaccinaties, zowel coronavaccinaties als het Rijksvacinatieprogramma, niet meer toe te staan. Wij merken dat deze topics veel onrust veroorzaken op het forum. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben. Wij hebben onvoldoende kennis en tijd om alle bronnen en beweringen constant te checken. Daarom hebben wij ervoor gekozen om dit niet meer toe te staan. Voor meer informatie en voor al je vragen hierover kan je terecht bij je zorgverlener. We hebben de huidige topics hierover gesloten, je kunt wel alles nalezen. Nieuwe topics over dit onderwerp worden gesloten en verwijderd. Je kan eventueel een oud topic hierover teruglezen; https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/corona-vaccinatie-gehad-en-daarna-zwanger-JPwKkD