19 Reacties

10 maanden geleden

Ik heb een dochter van september 2018, mijn zoontje dan uit december 2021 en ik ben nu zwanger van de 3e 😊

10 maanden geleden

Wij zijn in september ouders geworden van onze 2e!🥰

10 maanden geleden

ik heb een dochter van 8 maanden. was na 9 maanden weer zwanger🙈

10 maanden geleden

ik ben 25 januari bevallen van mijn 2e zoontje 😊 heel leuk, maar toch ook een pittige aanpassingsfase 🙈

10 maanden geleden

Op 28-01-2024 ben ik bevallen van onze dochter Lizzy. De grote zus Bibi van 18-12-2021 wil vooral veel knuffelen en kusjes geven aan de kleine meid. Ook helpt ze maar wat graag met luiers verschonen (vieze weggooien) en andere kleine taken 😊 Wel is het weer even een nieuw ritme vinden met z'n allen

10 maanden geleden

Totaal herkenbaar! Wij denken er ook aan maar vinden het ook spannend. We zitten in de 24 maanden slaap regressie fase en dat is best pittig. Hoe suf het ook klinkt: je levert nog een stukje van je eigen leven (tijdelijk) in. Ja, met alle liefde ook. Maar vind dat ook spannend hoe dat gaat zijn. Maar de wil is er hier ook ☺️ Tips? Geen idee, ervoor gaan en dan zie je wel weer haha

10 maanden geleden

Eerste dochter van dec 21 en tweede dochter van aug 23, pittig maar wel leuk! Al kan grote zus ook wel jaloers zijn 😅 Maar het gaat steeds beter!

10 maanden geleden

De 2e is onderweg maar laat op zich wachten 😅 nu 41+1 😇

10 maanden geleden

In september is ons 2e kindje geboren. Ik vond het heel spannend. Zou ik mijn oudste dochter nog genoeg aandacht kunnen geven? Of zal ik de baby genoeg aandacht geven? Trek ik het zelf wel? Maar man, wat ben ik blij met mijn 2 meisjes. Ze zijn zo gek op elkaar! Het is voor de oudste elke dag een feest om de jongste wakker te maken of zelfs een schone luier te geven, ze word bedolven onder de kusjes. De jongste lacht continu spontaan als de oudste voorbij komt en geniet ervan om door haar veelste drukke energieke en luidruchtig zus wakker gemaakt te worden. Ik denk bijna te drurven zeggen dat ik het nu makkelijker vind dan de baby tijd met mijn oudste dochter. Ze hebben nu al zo veel aan elkaar en vermaken elkaar nu al! Alleen als de oudste moe word vind ze het lastig om mij te delen met haar zusje. Waar ik heel bang was dat ze jaloers zou worden is ze vooral een mega trotse zus! Tip, betrek de oudste overal bij, laat hem vooral niet buitengesloten voelen. Of koop een pop dat jij de baby verschoond/wast/voed/vermaakt en dat hij zich mag/kan ontfermen over de pop. Geef hem kleine taakjes, een spuugdoekje pakken, een speentje geven, speelgoed uitzoeken En blijf vooral de momentjes dat de baby slaapt tijd met hem door te brengen. In de eerste weken wat de oudste wel wat van slag. om de 3 uur een flesje en dat duurde soms erg lang en dan had ik niet de aandacht voor haar. wat ik dan deed was de eerste voeding geven als ze nog in bed lag de 2e tv voor haar aan fruit maken en drinken de 3e in haar middagslaapje of ook even de tv aan met een koekje en wat drinken en de rest was vaak in haar nachtslaap. De voedingen zijn nu korter en verder uit elkaar dus de tv weer minder aan. maar ik vond dat een livesafer. Beide meiden hadden dan een rustig momentje. Vooral toen ik nog bv gaf gaf dat mij meer rust om de voeding te laten slagen. Het is super mooi en ja soms pittig maar helemaal waard!

10 maanden geleden

In november ouders geworden van ons tweede zoontje! 💙 Vond het in het begin wel lastig de aandacht te verdelen, maar Teun de oudste vind het leuk om te helpen dus liet hem bijvoorveeld met luier verschonen de luiers/doekjes aangeven met de fles mag hij even roeren. Hem erbij betrekken, maar nu Mees er wat langer is went het ook voor hem en gaat die ook gewoon weer lekker zelf spelen.

10 maanden geleden

Ik heb een zoontje van juli 2020, dochtertje + van december 2021 en ben 22-01-2024 bevallen van onze tweede (j/m) tweeling 😊. Ik merk dat mijn dochtertje het wel moeilijk heeft met het verdelen van de aandacht, maar vindt het super leuk wanneer ze bijvoorbeeld een flesje mag geven of een luier uit de mand mag pakken. Het is soms wel pittig, maar het tot nu toe super goed!

10 maanden geleden

Onze tweede is afgelopen november geboren. De tip. Laat het op z’n beloop en forceer niks. Onze oudste heeft soms wel interesse in zijn zusje en soms niet. Helemaal oké. Ik laat hemzelf het tempo bepalen, en of hij de interactie wil. Mijn ervaring is heel positief. Onze oudste is heel lief voor zijn zusje, maar kan ook goed zelf spelen. Natuurlijk is hij soms jaloers, maar dat zijn vaak momenten als ik de hele dag alleen ben met de kinderen. Maar ook dat vind ik meevallen. Ik probeer hem zoveel mogelijk te betrekken, omdat hij ook graag wilt helpen. Daarnaast zorg ik ervoor dat ik ook genoeg 1 op 1 tijd heb met de oudste.

10 maanden geleden

Hoi, bij ons is de tweede man in november geboren en grote broer was gelijk op een roze wolk. Natuurlijk wel wennen en met elkaar een nieuw ritme vinden maar oh.. wat ben ik blij met m’n 2 mannen en wat zijn ze lief voor elkaar🥰 Vooral alles op z’n verloop laten en niks forceren. Wel proberen om interesse op te wekken maar als dat even niet lukt dan moet je ook niet teleurgesteld zijn. Alles komt uiteindelijk goed!

10 maanden geleden

Onze tweede is in augustus 23 geboren! Inderdaad zoals gezegd niks forceren. Onze dochter moest echt even de kat uit de boom kijken, maar kwam vanzelf steeds meer erbij en is nu helemaal gek op haar broer.

10 maanden geleden

Onze zoon is van 5 december 2021 en we verwachten een 2e zoontje eind juni. Vind het wel spannend hoe dat straks gaat zijn. Maar zoals ik hier lees komt het goed 😅😂

10 maanden geleden

Wij hebben net 6 weken onze 4e 🥰

10 maanden geleden

Onze 2e is nu 13 weken en t gaat super goed tussen onze mannen. Ze zijn blij als ze elkaar zien en onze oudste van december 2021 vind het helemaal geweldig! Ook had ik afgelopen week een positieve test in mn handen nadat ik moest testen voordat ik m’n spiraal wilde laten zetten😅 dus zoals het er nu uitziet krijgen wij in oktober/november onze 3e kindje al!

10 maanden geleden

Reactie op Essiej90

Onze zoon is van 5 december 2021 en we verwachten een 2e zoontje eind juni. ...
Wow bijna gelijk. 7-12-21 en halverwege mei nummer 2

10 maanden geleden

Reactie op Aaa2021

Wow bijna gelijk. 7-12-21 en halverwege mei nummer 2
Wat grappig zeg.