19 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Ik heb dit gehad en het gaat nu net steeds beter. Ik heb na mijn bevalling 6 nachten niet geslapen. Stortte toen volledig in. Heb ook slaapmedicatie gekregen van de huisarts. Mijn vriend heeft toen meerdere nachten met die kleine op de bank geslapen zodat ik meerdere nachten met medicatie heb kunnen slapen. Helaas werd hij toen opgenomen in het ziekenhuis. Hierdoor kon ik we met medicatie een paar nachten goed doorslapen.
Ik heb 2 weken best zware slaappillen gebruikt. Ik werd ook erg bang dat ik nooit meer zonder kon slapen en dat het niet meer zou werken op een gegeven moment. Als je de bijsluiter leest word je niet vrolijk.
Na die 2 weken heb ik lichtere medicatie gekregen van de huisarts. Die heb ik toen bijna een week gebruikt. Na een week ben ik af en toe een nacht het niet gaan gebruiken. De eerste nacht zonder sliep ik weer helemaal niet. Toen weer een nacht met en erna weer een nacht zonder. Op een gegeven moment lukte het toch om in slaap te vallen zonder de medicatie.
De kleine is morgen 5 weken en het lukt nog steeds niet altijd even goed, maar ik heb nu 5 nachten achter elkaar geen medicatie genomen. Toevallig net besloten met m’n vriend vannacht weer een te nemen, om weer even bij te tanken.
Niet slapen is echt zwaar en niet in slaap kunnen vallen ook. Ik snap je angst van de medicatie. Had / heb precies hetzelfde. Maar geef er even aan toe. Het gaat goed komen. Hou goed contact met je huisarts met wat kan.
Sterkte! ✨
2 jaar geleden
Ik slaap wel maar slechter. Elke keer kijk ik naar hem op de babyphone of alles nog goed gaat🤣
2 jaar geleden
Mijn man heeft tijdens een therapie geleerd om je dag van achter naar voren te reflecteren. Gewoon in je hoofd nagaan wat je hebt gedaan. Je begint dan bij het laatste en eindigt bij wakker worden. (Misschien heb je er niks aan maar bij ons helpt het tegen piekeren, je denkt aan dingen die al gebeurd zijn)
2 jaar geleden
Toen ik dit 8 maanden geleden typte, kon ik helaas geen soortgelijke vinden, daarom wil ik de mensen die nu wellicht in mijn toenmalige situatie zitten en ook in volle paniek zitten laten weten hoe het nu is.
Ik heb inderdaad lange tijd slaapproblemen gehad, 7 maanden op slaapmedicatie geslapen. Eerst op een benzo (geen idee meer welke) en later overgestapt op quetiapine. Ik heb in een diep dal gezeten, maar ben er nu echt wel weer bovenop durf ik te zeggen. Als jij dit leest, en het voelt uitzichtloos, dat is het niet. Het komt goed. Alhoewel ik snap dat dat achteraf lekker makkelijk praten is.
Maar ik ben zelf echt pas net van de medicatie af.
Na het niet slapen zakte ik steeds verder weg, enorme paniekaanvallen etc.
Ik ben geholpen bij antes.
Ik durfde de lorazepam (benzo) niet veel te slikken, maar achteraf had ik dat wel moeten doen. Die medicatie afbouwen is niet heel moeilijk.. al doet iedereen online alsof je praktisch een verslaafde bent en de werking steeeeds minder is en je steeds meer nodig hebt.
Nou dat valt best mee.
Ik ben gaan slapen met quetuapine en na therapie en meer vertrouwen middels emdr kon ik het langzaam weer met meer vertrouwen inzien. Ik was namelijk echt bang dat ik het niet meer kon.
En ik was er binnen 1,5 week vanaf uiteindelijk. En nu een paar weken later lijkt het alsof het nooit gebeurd is.
Als je in deze situatie zit, weet dat je hulp kunt krijgen en je mag me altijd even een berichtje sturen via instagram (debeekmannetjes).
Ik ging eerst naar de huisarts en werd toen doorverwezen naar Antes Rotterdam (speciale poli voor vrouwen met psychische problemen rondom zwangerschap en na bevalling)
2 jaar geleden
Reactie op Mabv
Toen ik dit 8 maanden geleden typte, kon ik helaas geen soortgelijke vinden ...
Wat goed van jou dat je dit deelt 😘
Hulp vragen is soms zo moeilijk, maar ook zó fijn!
2 jaar geleden
Wat voor mij helpt is je concentreren op je eigen ademhaling. Toen ik dat voor t eerst deed kreeg ik t er benauwd van maar na een paar seconden denk ik er niet meer over na en van ik vanzelf in slaap.
2 jaar geleden
Reactie op Mabv
Toen ik dit 8 maanden geleden typte, kon ik helaas geen soortgelijke vinden ...
Hey hoi. Ik zit/zat in hetzelfde schuitje als jij. Wat een hel. Direct na de bevalling werd ik slapeloos. Een maandje volgehouden met om de nacht een temazepam maar dat hielp op een gegeven moment ook niet meer. Toen via de crisisdienst uiteindelijk aan de olanzapine gezet (vergelijkbaar met quetiapine) ik ging geleidelijk aan weer slapen. Maar omdat het best wel zware medicatie is wilden we dit ook zsm weer afbouwen. En ja hoor, nu zit ik weer in een slapeloze periode en lijkt het alsof ik er niet uit kom. Mijn arts stelt nu voor om Quetiapine te gebruiken. Ik twijfel heel erg omdat ik bang ben dat dit ook zo lastig afbouwen is, hoe heb jij dit ervaren? En hoeveel mg slikte je?
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb inmiddels echt een angst ontwikkeld voor t slapen :(
2 jaar geleden
Hi dames, ik herken het helaas ook. Bij mij ook direct na de bevalling begonnen en sindsdien komt het met vlagen terug. Soms gaat het een paar weken goed. Onlangs Temazepam gekregen van de huisarts maar probeer zo min mogelijk medicatie te gebruiken, alleen als het echt nodig is. Het is slopend en ik herken de angst voor het niet slapen… het is echt een hardnekkig probleem. Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen maar daar liep ik vast. Afgelopen week gestart met therapie bij een psycholoog/haptotherapeut en dat lijkt voor het eerst echt tot de kern te komen. Rot dat dit jullie ook meemaken maar toch ook fijn om niet alleen te zijn. Sterkte!
10 maanden geleden
Hi Mabv, ik ben benieuwd of je nog online bent. Ik heb helaas hetzelfde probleem en heb ook quetiapine. Ik heb het een paar weken terug afgebouwd maar ik denk helaas te snel. Hoeveel mg slikte jij en hoe ging het afbouwen?
10 maanden geleden
Reactie op Mieschje
Hey hoi. Ik zit/zat in hetzelfde schuitje als jij. Wat een hel. Direct na d ...
Hoi , hoe is het bij jou verder gegaan? Heb je nog quetiapine gebruikt?
10 maanden geleden
Reactie op Mabv
Hoi! Je mag me wel even berichtje sturen via debeekmannetjes op insta
Hoi! Ik heb geen instagram helaas. Als ik je een persoonlijk berichtje kan sturen, stuur ik je mijn nummer.
10 maanden geleden
Reactie op Mabv
Denk dat mieschjehier niet meer kijkt, maar zij is er vanaf gekomen met div ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Misschien kan ik je vanaf daar een berichtje sturen.