9 Reacties
8 maanden geleden
Nee wij geven geen melk 's ochtends en voor het slapen. Al tijden niet meer.
Gewoon Griekse yoghurt als toetje. En verder gewoon eten. Ik maak me geen zorgen over de groei. Mijn dochter vind gewone Melk niet lekker helaas.. Soms krijg ze wat vifit. Anders thee of sinaasappelsap aangelengd met water
8 maanden geleden
Aangezien de titel van je topic melkfles zegt: wellicht is ze het drinken uit de fles gewoon zat? Drinken uit een fles kost best veel energie. Bij het ontbijt melk uit een beker en een toetje met volle of Griekse yoghurt is prima. Als ze laag in gewicht is zou je ook kunnen kijken naar het hele voedingspatroon (voor zover je dat niet al doet natuurlijk), er zijn best veel kindvriendelijke mogelijkheden om gezonde vetten toe te voegen aan het eten.
8 maanden geleden
Aangezien de titel van je topic melkfles zegt: wellicht is ze het drinken u ...
Hoi, melk aanbieden uit een glas of tasje helpt helaas niet. We eten verder wel heel gezond met gezonde natuurlijke vetten, al kan een koekje er enkele keren per week ook wel af. Maar daarom dat ik haar melkje wel waardevol vind.
8 maanden geleden
Heey! Mijn zoon krijgt al heel lang geen fles meer. Ik bied bij het ontbijt en lunch een beker melk aan, soms bij het avondeten ook (ligt eraan wat we eten). En na het avondeten een bakje yoghurt.
Mijn zoon was een goede avondeter, maar eet echt slecht op het moment. Ook fruit gaat er niet in (alleen knijpfruit). De ene dag eet hij goed, de andere dag ben ik blij als er iets in gaat. Ik heb het los gelaten, bied op normale tijdstippen eten aan en that's it :)
Over het algemeen hoeven ze na hun eerste verjaardag geen fles meer. Minimaal 300ml zuivel op een dag is voldoende.
Als je kind actief speelt en happy is zou ik me niet al te druk maken ♥️ 😘