14 Reacties
één jaar geleden
Hier bevat avond eten ook alleen maar rösti🤷🏼♀️ fruit eet ze gelukkig dan wel maar onze dame krijg multivitamines erbij
één jaar geleden
Reactie op Decembermama21
Hier bevat avond eten ook alleen maar rösti🤷🏼♀️ fruit eet ze gelukkig da ...
Als hij fruit zou eten zou ik al blij zijn en me een stuk minder zorgen maken of hij wel genoeg vitamines binnenkrijgt.. Welke multivitamine geef jij? Ik wist niet of ze dat met deze leeftijd al mogen
één jaar geleden
En knijpfruit misschien? Of avocado op brood smeren en soms geef ik dan zelf maar een maaltijdpotje Olvarit en dan heb ik toch het idee dat ze weer een fatsoenlijke maaltijd heeft gehad. Dit kan wel tot 3 jaar duren is mij gisteren op het bureau gezegd, heel normaal dat ze juist geen groente en fruit willen en wel dol zijn op vlees
één jaar geleden
Reactie op Livdb
Als hij fruit zou eten zou ik al blij zijn en me een stuk minder zorgen mak ...
Deze geef ik
één jaar geleden
Reactie op Janine33
En knijpfruit misschien? Of avocado op brood smeren en soms geef ik dan ze ...
Knijpfruit is hij gek op! Maar wel alleen de kant en klare uit de winkel, niet als ik het zelf maak 🙈 Potje zou ik eens kunnen proberen idd.
Hier eet hij zelfs geen vlees trouwens, alleen ham op een tosti, verder niets.
één jaar geleden
Hier ook een hele pariode gehad! Geen warm eten willen en alles van fruit weigeren. Nu eet hij plots uit het niets terug weer patatjes met groenten (wel geplet) en fruit enkel appel. Hij vraagt continue achter koeken en hebben echt wel duidelijk moeten maken dat hij ook geen koek krijgt als hij geen appel eet. Voet bij stuk houden want ze weten het toch zo goed op deze leeftijd, kleine duveltjes
één jaar geleden
Ahh.. mijn kleintje is een goed eter, maar zó kieskeurig.. 🙄 wil ook niets proeven, dus ik bied hem hier alles aan (goed of slecht) want alles wat hij proeft is een win-win.
Fruit at hij alleen banaan, maar nu ook niet meer. Dus ik geef indd knijpfruitjes. Trekt vanzelf wel weer bij.
Qua warm eet hij heel goed, maar wij eten hier zelf geen gescheiden avg'tjes (vind ik zelf saai eten). Meer pasta's met fijne groente er door of stamppotjes.
Hierdoor eet hij wel alle groentes en bonen. Ik let er wel op dat hij veel groene groente binnen krijgt (spinazie, doperwten, broccoli, sperziebonen etc.)
Op kdv krijgt hij ook warm eten en daar variëren ze ook op dezelfde manier: kleine stukken groente verwerkt in gerechten zoals couscous, risotto, rijst, aardappel stamppot etc.
Je schreef ook dat hij geen vlees eet. Heel eerlijk: vlees is écht overrated. Een keer per week vlees is voor kleintjes voldoende.
Mocht je je zorgen maken over B12: dieren krijgen óók supplementen in hun voeding zodat wij het daarna binnen krijgen. Gooi linzen op kikkererwten door je gerechten heen en je bent er ook qua vlees-voedingsstoffen.
Alles is een fase. Er gaan echt wel weer tijden aanbreken dat ze meer gaan eten, maar rond 2 jaar schijnen ze het meest kieskeurig te zijn. Succes 😘
één jaar geleden
Wij hebben een goede eter maar wij maken gewoon omdat het lekker is wel eens bananen Pannekoeken of met framboosjes mengen. Vind die het bijv ook niet lekker als je aardbeien helemaal prakt en als jam gebruikt ? Qua groente als avond eten broccoli door blender en dat met ei mengen bijv en even bakken of in de oven? Misschien heb je het allemaal al geprobeerd hoor
één jaar geleden
Reactie op Kiimberley21
Wij hebben een goede eter maar wij maken gewoon omdat het lekker is wel een ...
Ik maak wel regelmatig banaan ei pannenkoek en stop daar wat groente bij in, dat gaat er gelukkig nog wel in. Alleen broccoli/ei eet hij niet helaas, het moet echt de kleur en textuur van pannenkoek zijn 😂
één jaar geleden
Onze zoon is ook niet zo’n fan van groenten en fruit. Soms gaat er wel een banaantje in en peer vindt hij wel lekker, maar ook niet iedere dag. Mijn oplossing is een smoothie maken, daar is hij dol op. Soms maak ik een groene smoothie met spinazie, banaan, blauwe bes, pindakaas, havermelk en yoghurt, en gooi er soms zelfs nog wat proteinepoeder doorheen. Smaakt heerlijk en hij heeft meteen veel vitaminen binnen (zelfs spinazie!).
één jaar geleden
Onze dochter precies zo! Moeilijker eter. Eet geen vast fruit en geen groente, eet ook nog niet mee met de pot, maar eet elke avond Olvarit 18+ potje leeg. soms eet ze wel knijp fruit. Crackers volkoren doen wij vaak als tussendoortje of vla/yoghert. Soms een “gezond” koekje waar weinig in zit. We bieden van alles aan maar fruit en groente is lastig.
één jaar geleden
Mijn kind eet ook echt geen groente tenzij het in de soep zit maar wel gepureerd. Knijpfruit gaat er wel in, banaan geprakt door zn pap en de laatste tijd ook wel appel granaatappel mango... ik heb een hele moeilijke eter waardoor hij ook vaak ziek is.
Ik gebruik sinds vandaag multivitamine voor hem en vitamine c