19 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben een keuken en marktkraampje op marktplaats kunnen scoren, we hebben 2 winkelkarretjes en een kassa, een thee setje en wat keukengerei. Heeeeeel veeeeel stiften en potloden, stickers, stempels en verf. Kinderwagentje en een krijtbord. Moet zeggen dat hier wel bijna de hele dag de tv aan staat maar ze speelt liever dan dat ze voor het beeld staat. Ondanks de kou gaan we ook veel naar buiten. Stukje lopen/fietsen, naar de kinderboerderij, naar opa en oma of naar de (indoor)speeltuin. Hier lijkt ze zich nooit te vervelen en kan zichzelf goed vermaken want ze kan alles zelf pakken als ze iets wil doen.

één jaar geleden

Heb je al magnetic tiles? Mijn zoontje (28 december 2 geworden) hing ook constant aan me. Op z’n verjaardag kreeg hij magnetische tegels en het is een dikke hit! Ik kan al het andere speelgoed wel weg doen, hahaha! Het is heel veelzijdig en blijft heel lang interessant, mijn nichtje van bijna 8 vindt het ook nog heel leuk.

één jaar geleden

Heb je al magnetic tiles? Mijn zoontje (28 december 2 geworden) hing ook co ...
Deze heb ik nog niet, kzal eens kijken. Thanks voor de tip !

één jaar geleden

Een keukentje,winkeltje, poppen, puzzels,,vormen en kleurenspel, kinetic sand, duplo, teken en knutselspullen. Hier speelt ze overal mee. Alles wat haar grote zussen doen, wil ze ook.

één jaar geleden

Ze kijkt graag naar tv. Maar wil zeker de schermtijd beperken.

één jaar geleden

Reactie op zehrab

Deze heb ik nog niet, kzal eens kijken. Thanks voor de tip !
Je weet het helaas nooit zeker! Maar het is in elk geval open ended en heel veelzijdig speelgoed.

één jaar geleden

Welk merk heb je hiervan?:)

één jaar geleden

Zeker in combinatie met diertjes!

één jaar geleden

Reactie op december2021#

Welk merk heb je hiervan?:)
Ik heb coblo, die magneten zijn mooi stevig. Mijn zoontje kan al mooi in 3D bouwen. Mijn nichtje van ruim 3 heeft Ali magnetic tiles en die kan nog niet in 3D bouwen, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit komt omdat die magneten veel minder sterk zijn.

één jaar geleden

Reactie op Mcjh de Jong

Zeker in combinatie met diertjes!
Hier in combinatie met auto’s ☺️

één jaar geleden

De enige oplossing die ik kan bedenken, naast de tips die al gegeven zijn… ga in de ochtend of middag iets doen! Thuiszitten met een 1 / 2 / 3 jarige etc vind ik zelf ook niet zo makkelijk, al helemaal niet altijd je schermtijd wilt beperken 😃.. hier is het abonnement op de dierentuin een hit .. lekker wandelen , dieren kijken, weetjes over de dieren benoemen en vaak neem ik de boterhammen voor de lunch alvast mee.. heel gezellig (vinden wij 😀)..

één jaar geleden

Bij ons gaat ze trouwens de ochtenden ook naar de peuterspeelzaal

één jaar geleden

Heb je al geprobeerd je speelgoed te wisselen? Ik zet niet alles klaar maar hou een deel in de kast. Na 2-3 weken wissel ik het speelgoed om en dan is het weer als ‘nieuw’. Ik zet 5-6 speelgoed klaar en daarnaast nog een poppenhuis, boekjes en duplo. Door de afwisseling blijft het speelgoed leuk. En less is more! Kinderen moeten er misschien even aan wennen maar teveel speelgoed zorgt voor slechte kwaliteit van spelen. Zet speelgoed in een open kast ipv alles in een bak. Dat kan ook helpen.

één jaar geleden

Bij ons is een houten treinbaan een grote hit! Daar kan ze echt een tijdje mee spelen. Verder laat ik haar ook meehelpen met poetsen. Win-win: zij vermaakt zich met een doekje en handveger en ik kan meteen wat in het huishouden doen.

één jaar geleden

Hij heeft een flisat tafel (ikea) voor zn verjaardag gehad. Je kan er een tafel van maken waar ze aan kunnen spelen of een sensory table van maken. Heb er nu gedroogde spliterwten in gegooid met wat bakjes, lepels en een pan en ik had een zoet kind. Op Pinterest staan er een hoop hacks om deze tafel nog aan te kleden en te pimpen 😊

één jaar geleden

Duplo is hier een hit!

één jaar geleden

bij ons helpt het tegenwoordig heel erg om hem klusjes te geven, zo vindt hij het fantastisch om samen te bakken of koken. We hebben zelf een leertoren zodat hij bij het aanrecht kan. En trots dat hij is als hij zijn eigen koekjes of bananenbrood ziet en mag opeten!

één jaar geleden

Haha die van ons is ook het liefste bezig met klusjes doen. Vaatwasser uitruimen, de was in wasmachine doen en dan hem zelf aan mogen drukken. Helpen met stofzuigen op zijn manier etc. Verder is klei een hit tegenwoordig. Maar mijn zoontje vind alles ook maar voor heel even leuk en wilt dan snel weer wat anders doen.

één jaar geleden

bij ons helpt mn zoontje met alles mee. stofzuigen ramen zemen vaatwasser uitruimen. hij is dan zo trots.