7 Reacties
één jaar geleden
Kauw paracetamol misschien?
Je hebt infrarood thermometer daarbij moet je op het hoofd richten.
één jaar geleden
Meten doe ik hier niet meer, drama! En eigenlijk vind ik het ook onnodig. Je voelt wel of je kind koorts heeft en je merkt het aan het gedrag.
Als we dan naar de huisarts gaan dan meten ze het daar maar lekker!
Dus advies over meten: niet meer doen?
En een zetpil doen we hier met z’n 2en want dat is ook een gevecht. Wat hij hier wel heel erg lekker vindt is het nurofen drankje…dus misschien is dat een idee? Heeft een sinaasappel smaak.
één jaar geleden
Reactie op Marjolein Ter Hoeve
Kauw paracetamol misschien?
Je hebt infrarood thermometer daarbij moet je o ...
Die hebben we op m'n werk gehad, verschrikkelijk ding. Zat er meerdere graden naast..
Verder geen tips TS 😔
Misschien voorlopig even niet meer de temperatuur meten en rectaal dan helemaal maar laten. En als het echt hoge nood is om de temp te weten dan toch de oor.
Verder geen ervaring met vloeibare paracetamol, maar misschien lepeltjes geven ipv laten drinken? Geen idee hoeveel het is, maar wellicht dat langzaam lepelen makkelijker gaat dan laten drinken :)
sterkte 😘
één jaar geleden
Kauw paracetamol krijgt mijn zoontje ook. Temperatuur meten doe ik hier alleen nog maar in uitzonderlijke situaties. Ik vroeg me bijvoorbeeld vandaag echt af of het niet ruim boven de 40 was (gelukkig niet) en dan check ik wel even rectaal. Oorthermometer overwogen, maar hier altijd koorts met oorontsteking, dus een oorthermometer is dan wellicht nog onprettiger?! Ik meet gewoon bijna nooit dus.
één jaar geleden
Kauw paracetamol van roter oplossen op een lepeltje met een druppel water. En temperatuur meten doe ik via de mond en dan een graad erbij.
één jaar geleden
heel gek maar wij maken er hier altijd een soort spelletje van. Ik zing een liedje over t paracetamolletje in zn holletje we verstoppen hem daar letterlijk 😂 op deze manier laat hij het wel toe. temp meten doe ik amper tenzij dat ik me zorgen zou maken over hoe hoog de koorts is.
één jaar geleden
temp meten doe ik met een Oorthermometer. Deze word niet altijd als betrouwbaar beschreven, als in hoeveel graden tel je erbij op ect.
Maar als ze gezond zijn en je dan even elke dag meet weet je de basis/normale temp van je kindje bij mij gaf die elke dag ongeveer hetzelfde aan.. zo weet ik van beide kindjes wat hun normale temp is en weet ik wanneer ze dus verhoging koorst hebben.
plus tempen wanneer ze niet ziek zijn is een leuk spelletje, eerst even bij mij dan bij haar zusje dan bij haar zelf.. en als ze ziek zijn doen we t zelfde rideltje en vind ze het eigenlijk alleen maar een leuk spelletje