21 Reacties
één jaar geleden
Geen tips wel herkenning.. onze dochter heeft van de een op de andere dag enorme driftbuien. Ook gillen schreeuwen slaan. Ze is hier bijna niet uit te krijgen. Duurt ook minstens een uur. Ik mag der niet troosten en niet bij der in de buurt komen. Wij ervaren het ook als echt zwaar.
één jaar geleden
Herkenning! Geen tips helaas. Hier ook sinds 5 dec. toevallig. Denk dat hij in de laatste 3 weken maar 4x een nacht goed heeft doorgeslapen. We nemen hem weer mee naar beneden als het echt tot hysterisch krijsen komt, en laten hem wat spelen/eten. Kan ooit wel 2 of 3 uur duren voordat hij weer naar bed gaat.
'Savonds, 'snachts, hij wordt op de gekste tijden weer wakker.
Het is echt zwaar hè! We hebben hem 2x uit logeren gebracht zodat we zelf een keer goed slapen. En voor de rest tobben we er maar mee aan. Het zal wel weer een keer over gaan!
één jaar geleden
Hier ook gehad sinds 28 november en slaapt nu plots weer door en zonder problemen… enige dat we hebben veranderd door de weken door is een nachtlampje en duidelijk maken/laten horen dat we in de buurt zijn. Dat doen we nu nog, tijdens de helse weken zelf hebben we hem nooit bij ons in bed genomen uit schrik dat hij dit niet meer zou afleren. En ons bed is ons heilig, zonder kindjes in 🙈 Altijd terug naar beneden gehaald waar hij dan wel in slaap viel of naast zijn bed gezeten soms voor uuuren. Maar we zijn er doorgesparteld . Succes!
één jaar geleden
Zou het peuterbedje ook niet deel van het probleem kunnen zijn? Ik heb eens begrepen dat je daar best niet voor 2,5 jaar naar overstapt. Onze zoon lag zelfs comfortabel in zijn ledikant tot 3,5 jaar 😊.
Maar los daarvan hoort het volgens mij ook echt bij deze leeftijd. Ze hebben nu heel goed door dat ze NEE kunnen zeggen.
Dat in combi met verlatingsangst en je bent vertrokken voor een prachtige slaapeloze fase (cynische bedoeld hè)
Onze zoon heeft dat destijds ook gehad. Bij ons hielp toen een nachtlampje en een soort van projector. Na 2 weken was het wel over. Dus hoop dat het bij jullie ook snel voorbij gaat.
één jaar geleden
Onze dochter (12 december 21) wil ook soms niet slapen. Het is niet dagelijks maar zo af en toe sinds 2/3 weken. Zowel middag als avond. Slaapt in ledikant en staat dan rechtop te brullen om mama. Ik troost haar, leg haar dan een beetje streng uit dat ze moet slapen, dat alle kindjes nu slapen en dat ze morgen weer mag spelen (soms nadat ik nog even luier heb gecheckt of slokje water gegeven) en ga dan weg. Ze krijst heel hard maar dat is max 5 minuten. Als het langer duurt ga ik nog 1x terug en zeg dat ze moet slapen (ze gaat dan even nog veel harder krijsen want slapen wil ze niet, maar slaapt dan na een paar minuten alsnog in). Sterkte en succes!
één jaar geleden
Toevallig hier een andere topic over geopend. Onze zoon had hetzelfde. Kreeg toen de reactie van waarschijnlijk verlatingangst. Bij ons is het nu opgelost als hij overdag niet meer slaapt. Ggd gaf ook aan dat vanaf 2 jaar de slaapjes veranderen dus overdag kan zijn dat ze het dutje niet altijd meer nodig hebben. Nu doen wij op het moment dat hij normaal overdag slaapt een rustmoment achter de tv pakken of boek lezen. Merk wel dat na dag of 2 hij eigenlijk weer een middagdutje nodig heeft. Ben hierin nog zelf zoekende aangezien hij bij ons sochtends langer slaapt nu, gisteren om 10 uur wakker gemaakt.
één jaar geleden
Reactie op Anoniem1802
Toevallig hier een andere topic over geopend. Onze zoon had hetzelfde. Kree ...
Hier vannacht was meneer van 0:30 t/m 5:00 uur klaar wakker. Dit is dan wel een uitzondering maar over het algemeen slaapt hij de laatste tijd echt wel slecht. Sowieso ook steeds rond 4:00 uur al wakker. Hij geeft hier ook aan dat hij zijn middag dutjes niet wilt maar toch valt hij altijd wel in slaap en dan moet je hem ook echt wakker maken. Naar mijn idee heeft hij die slaapjes ook nog wel echt nodig. Wanneer beslis je de middagdutjes eraf te laten? Ik vind hem lastig.
één jaar geleden
Reactie op joshygirl
Hier vannacht was meneer van 0:30 t/m 5:00 uur klaar wakker. Dit is dan wel ...
Onze zoon was ook heel vroeg wakker of in de nacht eerst nooit. Merk na 2 dagen wel dat het verschilt. Op sommige dagen merk ik wel dat het humeur er niet beter op word. Zijn zelf ook nog beetje zoekende wanneer hij smiddags wel een dutje nodig heeft. Hij kan er beter tegen dan ik verwachte. Schijnt een tussenfase te zijn heb ik van horen zeggen. Drukke dagen zullen ze smiddags misschien nog wel een dutje nodig hebben. Wij hebben wel een rustmoment ipv het dutjs
één jaar geleden
Reactie op joshygirl
En hoe verlopen zijn nachten nu dan? Van hoe laat tot hoe laat slaapt hij?
Zijn nachten verlopen nu van ongeveer 19.00 tot half 8. Hij is nog 1 keer om 6 uur wakker geweest dat hij eruit wilde. Hebben we hem laten zitten, eerst deden we nog wel eens bij ons in bed maar gaat hij vaak vervelen en wil hij filmpje. Sliep na uur weer in en heb hem toen om 10 uur wakker gemaakt. Dus die dag had hij eigenlijk een dutje nodig. Maar zoals ik al zei zijn we daar nog beetje zoekende in. Nu is hij alweer 2 dagen vrolijk
één jaar geleden
Wij hebben dit een keer gehad met onze dochter. Ook helemaal overstuur, paniekerig en wilde niet getroost worden. Toen bleek het nachtangst te zijn. Misschien goed om sowieso even te lezen 😊 (ik zeg niet dat dit het is, maar wel goed om te weten en in je achterhoofd te houden)
https://www.24baby.nl/peuter/slapen/nachtangst/
één jaar geleden
Herkenbaar! Onze dochter is sinds 2 weken drama met slapen, waar ze altijd en makkelijk sliep is het nu gillen, hoofd tegen bed gooien, krijsen, alles uit bed gooien. Ze komt niet goed zelf in slaap. Wij lopen vaak op en neer, uiteindelijk valt ze soms rond 23:00 bij ons in armen beneden in slaap en stoppen haar dan in bed, dan slaapt ze door.
Soms dan valt ze ook direct in slaap en dan is het opeens rond 22;00 gillen en kan ze niet meer slapen. ze wordt laatste tijd ook snachts vaak wakker en dan wil ze de pap fles. Wij zitten soms met handen in het haar.. middag slaapjes slaat ze nu over. We hopen dat deze periode snel overgaat
één jaar geleden
Reactie op babyBO
Herkenbaar! Onze dochter is sinds 2 weken drama met slapen, waar ze altijd ...
het is een hele zware fase vind ik.. hier is het nog steeds aan de gang na 3 weken 1week bij papa en mama in bed ging goed ook inslapen nu in 1 x niet meer.. ik heb geen tips voor jullie hoop dat t gauw weer lekker slapen is
één jaar geleden
Reactie op kabouter-24
het is een hele zware fase vind ik.. hier is het nog steeds aan de gang na ...
Jaa inderdaad heel zwaar. Nu is ze aan t huilen wakker geworden, zit mijn man erbij, is ze stil, slaapt maar zodra hij weg loopt, huilen/gillen. Dit kan uren doorgaan. Slopend voor ons.
één jaar geleden
Hier heeft het ook ruim 3 weken geduurd. Nu slaapt hij weer goed in zijn eigen bed de hele nacht.
Weinig tips helaas. Ik heb er aan toe gegeven en heb hem bij mij laten slapen die weken. Maar ik heb nu nog het voordeel dat wij de slaapkamer delen. Ik bleef elke avond proberen met hem in zijn eigen bed te leggen, de kamer uit te gaan en na enkele minuten terug te komen als hij hysterisch bleef. Koptelefoon op en film kijken op m’n telefoon en dan sliep hij naast mij meteen.
één jaar geleden
Reactie op babyBO
Jaa inderdaad heel zwaar. Nu is ze aan t huilen wakker geworden, zit mijn m ...
ja toch een soort verlatings angst.. wij hebben haar toch nog in bed genomen maar soms denk ik wel gaan we dit er nog uit krijgen hoe krijg ik haar weer in haar eigen bedje 🙈
één jaar geleden
Hier is de regressie net voorbij. Deze regressie zijn wij beter doorstaan dan de 18 maanden regressie. Onze zoon weigerde ook zijn middag dutjes en krijsen bij het naar bed brengen in de avond.
Wij zijn eerst op zijn kamer gaan zitten en iedere keer een stukje verder. Tot op een geven moment dat wij uit het zicht zaten. Er werd nog geroepen na papa of mama. Dan zeiden we “ik ben er nog” en dan was het goed. Nu kunnen we weer zonder problemen hem naar bed brengen.
Ons zoontje werd ook midden in de nacht wakker. Dan bleven we even zitten en sliep hij weer verder. Denk ook een stuk verlatingsangst wat erbij komt kijken. Zijn pittige regressies.