21 Reacties
één jaar geleden
wij hebben ons zoontje aangeleerd om alleen nog Tut te hebben met slapen. als die wakker word blijven zijn knuffels en tut in bed. ik dacht van de week ik probeer ook een middag slaapje zonder tut, dus had de speen kapot geknipt maar dit deed hem helemaal niks, hield gewoon die tut in dus daar moeten we nog aan beginnen haha
één jaar geleden
We hebben het hier wel kunnen afleren overdag en in de auto, gewoon door te zeggen dat het speentje alleen voor in bed is. Dat was een aantal keren wat zeuren, maar dat ging verder goed. Ook alternatief aangeboden zoals een knuffel van mama of papa als hij verdrietig is, een (speelgoed)knuffel als troost en samen liedjes zingen. Maar in bed afleren lukt nog echt niet, een groot drama. Ik las ergens dat je het ze vanaf ongeveer 2,5 jaar wat beter kan uitleggen.
één jaar geleden
Wij hebben de speen gisteren begraven in de tuin. Heel spektakel en begrijpelijk dat de speen de grond in gaat en dat er een mooie boom voor terug komt. Daarna is hij gaan slapen (middagdut) en daarna bij wakker worden kreeg hij een beer als beloning voor het afgeven van de speen. Wat een feest! Vannacht was een hel. Lekker bij mama geslapen in het grote bed. Jammer dan. Even doorbikkelen, over 3 dagen is hij hem vast vergeten. Het huilen is wel wat intens nu omdat de speen ook als “geluidsstop” functioneerde 😂
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft hem al een paar maanden alleen nog maar in bed. Dat gaat prima en overdag taalt hij er niet naar. Maar nu willen wij hem echt helemaal van de speen af hebben maar over een paar weken zal hij ook verhuizen naar een andere kamer omdat zijn zusje eind april geboren wordt. Nu twijfel ik enorm of ik nu de speen al ga afbouwen, pas wanneer hij gewend is aan zijn nieuwe kamer zodat hij daar in het begin nog wat houvast aan heeft of pas na de geboorte van zusje. Dat laatste liever niet want als hij zijn speen kwijt is huilt hij tot hij hem weer heeft en dan is de baby misschien ook weer wakker.. Plus een newborn en dan de struggle om een speen af te bouwen zie ik ook niet zitten..
Twijfel, twijfel, twijfel...
één jaar geleden
Reactie op Ukkie21
Mijn zoontje heeft hem al een paar maanden alleen nog maar in bed. Dat gaat ...
snap het heel goed! wij verwachten een kleintje voor juli en willen inderdaad voor die tijd van de speen af. Slapen in een open bedje &zonder slaapzak staat ook al ergens op de planning, maar lastig om te bepalen wanneer we dat nu echt gaan doen
één jaar geleden
Nou, wij zijn er gisteren voor gegaan. Speen meegenomen naar Babypark en daar een knuffel laten uitzoeken. Bij de kassa zelf laten betalen met de speen en gezegd dat die nu voor andere kindjes is.
Wonder boven wonder is ze 's middags meteen in slaap gevallen met die knuffel. 's Avonds ook en vandaag ook. Wij hadden dit zo niet verwacht met onze temperamentvolle dochter. er zijn 50 manieren. Even goed kijken wat bij je kind past. mijn dochter had 'm alleen met slapen in. Overdag niet.
Veel succes!
10 maanden geleden
Reactie op A1992_
Nou, wij zijn er gisteren voor gegaan. Speen meegenomen naar Babypark en da ...
Dit vind ik echt een onwijs goede manier! Beter dan spenen doorknippen of verstoppen en "niet meer kunnen vinden".. Dat vind ik dan toch zielig, dan heb ik het idee dat ze het niet snappen🥺 ondanks dat dat misschien wel goed werkt.
Het is dat mijn zoontje al met 2 knuffels slaapt🙈 Anders had ik dit sowieso zo gedaan!! En wat fijn dat het zo goed is gegaan!
10 maanden geleden
Reactie op Ukkie21
Dit vind ik echt een onwijs goede manier! Beter dan spenen doorknippen of v ...
Jaaa we zijn dus echt flabbergasted. Ik heb ook heel lang nagedacht wat nou de beste manier was. Wij wilden ook eerst doorknippen. Maar zo is ie ook echt uit het zicht. We zijn ook echt naar een grote stad gegaan, zodat er ook echt een afstand is (niet dat zij dat doorheeft maar goed haha misschien zelfs voor ons 🤣). Zij had ook nog een speendoekje en een andere knuffel. Beiden wilde ze die dag niet meer en alleen het nieuwe konijn.
10 maanden geleden
Anna gooit haar speentje weg, iets van 3 weken lang gelezen. een datum gepland om weg te gooien, en ging bij ons prima. kindje was toen 1,5jr
10 maanden geleden
toen onze kleine man hem 1x een de hele tijd weg gooide terwijl hij moest slapen gelijk Coldturkey afgepakt zowel overdag en nacht
10 maanden geleden
wij hebben het afgebouwd. eerst alleen nog in de auto, bed en bij huiltjes. en toen alleen in bed en uiteindelijk helemaal zonder. ze heeft toen 2 avonden van ongeveer 20 minuten gehuild en daarna heeft ze er nooit meer over gehad of om gevraagd.
10 maanden geleden
Met 1 jaar en 10 maanden de speen afgepakt. Al voordat hij 1 was kreeg hij hem alleen met slapen. Toen op vakantie speen losgemaakt van z’n doekje en alleen het doekje gegeven. 2 weken onrustig/niet slapen. Maar liever toen dat straks als de baby er is. Het is doorzetten en niet toegeven. Anders begin je weer van vooraf aan
10 maanden geleden
Afgelopen donderdag zijn wij gestart! De speentjes, samen met zijn stoere Gruffalo knuffel, in een envelop en in de brievenbus gedaan. Die waren nu voor andere baby's. Bij thuiskomst had de Gruffalo een cadeautje in onze brievenbus gedaan, een mooie Dikkie dik knuffel! Die gaat nu ipv de speentjes mee naar bed. Dit ging verrassend goed! De eerste nacht wat langer gehuild maar goed geslapen, ook de middag dutjes gaan toch verrassend goed, ook op de opvang! Het is ons echt 100% meegevallen!🙏🏻
10 maanden geleden
Hier was het echt drama. 2 nachten amper geslapen. Veel huilen en krijsen, middagdutje sloeg ze over. Op gegeven moment ging ze overgeven van het krijsen en heeft ze haar fop weer gekregen. Voelde echt als falen, maar dit was het niet waard. We proberen het wel als ze het beter snapt.