4 Reacties

één jaar geleden

Haha, hier is het andersom, hij eet het liefst alleen zijn vlees...

één jaar geleden

Hier eet ze het liefst alleen maar rösti aardappel🤷🏼‍♀️😂 zelfs geen vlees op de boterham, alleen maar vega smeerworst of stroop 👍🏻

één jaar geleden

Mijn kindje eet sowieso geen vlees of vis, bonen, linzen, ei en mozarella zijn prima vervangers. Overigens eet die van mij juist zo’n beetje alles behalve groentes 😅

één jaar geleden

Heey ^_^ mijn zoon eet ook niks dat niet verwerkt is in stamppot, pasta, rijst, couscous etc. Al vanaf baby af aan zijnde wil hij niks weten van losse stukken (tomaatjes, komkommers etc.). Maar verder ook echt een goede eter en groenten maaltijden gaan er doorgaans goed in. Hoewel, op het moment niet, zit in een fase van wat slechter eten, maar verwacht dat dit wel weer bij zal trekken met de tijd. Vis is wel wat belangrijker dan vlees (omega 3, goed voor hersenontwikkeling). Maar als ze 1-2 keer in de week vlees eten is het prima qua hoeveelheid en voedingsstoffen (B12). Als je bezorgd bent over eiwitten, dan kun je linzen, kikkererwten, bonen etc. Door je gerechten heen verwerken. Wat hij lekker vindt: spinazie, pasta met rode saus/broccoli saus/tonijn/doperwten, stamppotjes met van alles. 3 dagen op de opvang krijgt hij warm en daar mixen ze van alles door elkaar: rijst, orzo, couscous, aardappelen, pasta's. Een keer in de week eten we pizza (mn zoontje is half Italiaans). Ik zeg, lekker genieten dat hij nu zijn groente zo goed eet (en verder ook goed eet), als ze ouder zijn kan het ineens weer omslaan. 😊😘😘