10 Reacties

5 maanden geleden

Die van ons inmiddels helemaal niet meer (ik wilde in een soort automatisme haar leeftijd erbij zetten maar dit is de geboorteclub, dus leeftijd spreekt voor zich haha). Ze heeft echt maanden die overgangsfase gehad van niet meer willen slapen, maar het nog wel nodig hebben. Dus maandenlang elke middag wel naar bed brengen, 7 van de 10x feest in bed hebben en dan 's avonds zo doodop zijn dat ze tussen 18:00 en 18:30 in bed lag en als een blok in slaap viel tot 's ochtends 6:30. Als ze 's middags wel had geslapen, lag ze 's avonds gerust wakker in bed tot 22:00. Langzaamaan verschoof dat naar 10 van de 10x feesten in bed en elke avond wakker blijven tot 20:30 uur, ook als ze 's middags niet had geslapen. Dat was het teken dat ze niet meer 's middags naar boven gebracht hoefde te worden. Sinds een paar dagen is ze nu dus hele dagen wakker en beneden en slaapt ze heerlijk om 19:00-19:30 ongeveer tot 6:30-7:00. Wat ik wil zeggen: het is een fase! Het kan een heeeeele lange fase zijn, maar het gaat over. Komt goed!

5 maanden geleden

Hier geen middagdutje meer. Die 'overgangsfase' hadden wij al rond z'n 2e verjaardag 😅 En ondertussen net geen half jaartje dat wij hem niet meer standaard naar bed brengen in de middag.

5 maanden geleden

Hier al geen middagslaapje meer vanaf 2 jaar. Als ik haar een dutje liet doen sliep ze savonds niet meer.

5 maanden geleden

Hier een korte periode dat ie niet meer wilde, maar daar is ie op teruggekomen🤣 Hij slaapt nog vaak zo'n 3 uur overdag👍

5 maanden geleden

Nope, hier sinds enkele weken niet meer. Inderdaad wel een overgang want soms heeft hij het nog wel nodig maar dan slaapt hij voor 21:30 niet dus even volhouden nu en proberen op tijd erin. Lukt ook niet altijd want ik heb echt een stuiterbal die niet wil slapen voor 19:30.

5 maanden geleden

Hier nog wel een middagdutje. Maar max 1-1,5u. Vandaag toevallig op het kdv voor het eerst geweigerd te slapen 😅 kan toeval zijn of het einde is in zicht… 😬

5 maanden geleden

Hier thuis nog wel vrijwel altijd. Dan moeten we haar ook echt wakker maken omdat het anders savonds pas heel laat lukt om te slapen. vaak slaapt ze zo'n 2 a 2,5 uur tussen de middag. Bij kdv (2dagen pweek) een hele tijd al niet meer, zeker een maand of 4. Laatste week is ze wel vroeger wakker dus ben wel aan het twijfelen of we het middagdutje nog wat moeten inkorten..kijk het nog even aan.

5 maanden geleden

Hier nog middagdutje. Zoon (23 dec '21) gaat erin van ca 1315 a 1330 tot max 1500. Savonds erin rond 1915 a 1920. Slaapt savonds ca binnen een half uur of een uur. Wacht nog met middagdut eraf halen. Wil dan eerst inkorten naar bijv 1430 eruit.

5 maanden geleden

Hier nog een dut van 2 uur en gewoon nog om 19u/19.15u naar bed en klokje rond. Zoontje is heel ondernemend en druk, staat zeg maar altijd AAN. Dus heeft z’n slaap nog goed nodig. Incidenteel slaan we wel eens over, maar liever niet.

4 maanden geleden

Onze zoon slaapt ook nog tussen de middag. Vaak nog wel 2/2,5 uur. Maak hem wel uiterlijk om half 4 wakker want anders slaapt hij super laat in de avond. Heel af en toe slaapt ie niet maar ligt ie gewoon rustig in bed te rusten. Als hij niet slaapt merk ik wel dat hij met het avond eten chagrijnig is ..