3 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Slaapt zij overdag wel in haar eigen bed? Wat bij ons heeft geholpen is overdag met een flesje in zijn eigen bedje leggen met zijn knuffeltje. En nu doen we dit in de avond ook.

één jaar geleden

Ik volg even. Mijn zoon van 10 maanden slaapt ook niet in zijn eigen bed maar bij mij samen in bed, wat ik heel gezellig vind maar nu ik in verwachting ben heb ik geen idee hoe ik dat straks moet gaan doen. ik hoef hem gelukkig niet meer in slaap te wiegen (moest tot 8 maanden wel). Wat bij mij heeft geholpen om van het wiegen af te komen, is mijn zoon naast me neerleggen en hem dan liggend heen en weer te bewegen bij zijn billetje. Ook heb ik hem een knuffel gegeven waar hij nu altijd mee slaapt. Wellicht kun je hier iets mee.

10 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal. Sinds een week proberen we zijn bedje weer als 'leuk' te laten ervaren. We gaan ruim voor bedtijd al naar het kamertje en doen het slaapritueel (verschonen, pyjama aan, slaapzakje aantrekken, tanden poetsen). Daarna zetten we hem al in zijn bedje. We spelen dan even xylofoon (vindt hij fijn en wordt hij gek genoeg rustig van) en ik lees nog een boekje voor. Hij blijft in zijn bedje tijdens deze actviteiten. Daarna zet ik wat slaapmuziek op. Vaak gaat hij nog niet vanzelf liggen maar dit laten we gebeuren. Ik blijf zelf naast zijn bedje tot hij zelfstandig in slaap valt. Gisteren duurde dit alles een uur. Dus er kruipt veel tijd in maar we zien na 1 week al dat hij zijn bedje minder erg vindt als voordien en ook langere blokjes slaapt, zowel s nachts als overdag. S nachts belandt hij nog bij ons in bed maar we stellen altijd een grens op, we zijn begonnen met 'we proberen hem in zijn bedje te laten tot middernacht'. Die grens schuift altijd een beetje op. Zo is hij vannacht er enkel de laatste uurtjes bij komen liggen!