20 Reacties

8 maanden geleden

Ik volg. Hier een kereltje die tot +/- 9 maanden heerlijk doorsliep in zijn eigen bedje. Hij begint in zijn eigen bedje maar vanaf wisselende tijden (steeds vroeger) is het net zo lang huilen tot hij in het grote bed mag. Had ook gehoopt op een fase maar hier duurd het al 3maanden. Wij zitten er ook aan te denken om een vloerbed aan te schaffen.

8 maanden geleden

Ik volg even. Hier hetzelfde. Ik heb het zelfs al opgegeven om ledikant te proberen. Als ik hem er diep slapend in leg dan wordt hij uiteindelijk toch weer een keer wakker, het zij voor een voeding, het zij omdat hij tegen de spijlen aanrolt, en dan is hij alsnog overstuur en krijg hem niet diep genoeg in slaap om vervolgens de rest van de nacht nog in zijn eigen ledikant te laten doen

8 maanden geleden

Reactie op Sheilas91

Ik volg. Hier een kereltje die tot +/- 9 maanden heerlijk doorsliep in zijn ...
Nou hier dus net zo! Ze sliep altijd top maar het is nu al een hele tijd drama. Ze ligt nu bijna standaard weer bij ons omdat ik het elke avond uiteindelijk maar opgeef. Zo vermoeiend 😢

8 maanden geleden

Reactie op FeLa1219

Nou hier dus net zo! Ze sliep altijd top maar het is nu al een hele tijd dr ...
Wij zijn ook heel makkelijk, zodra hij begint te huilen pak ik hem over en blijf er even naast liggen dan slaapt hij binnen een paar minuten weer en over het algemeen de hele nacht door. Proberen hem in zijn eigen bed weer in slaap te krijgen lukt gewoon niet en resulteerd in een histerisch huilende baby die niet meer wil slapen. Dacht elke keer er komt wel weer een moment dat hij ineens weer in zijn eigen bedje slaapt, maar begin er aan te twijfelen. Daarom zitten wij ook aan een vloerbed te denken.

8 maanden geleden

Hier wou mijn zoontje nooit in het ledikant slapen, altijd overstuur en drama dus zijn hier al snel mee gestopt. We hebben toen tot 11 maanden samen geslapen omdat iedereen zo de meeste rust had. Toen overgegaan op een vloerbed en tot nu toe bevalt dit super goed! Ik heb een vloerbed van 90x200 gekocht, hij heeft zo genoeg ruimte (bewegelijke slaper). We moeten er in het begin met naar bed leggen even naast liggen maar zodra hij slaapt kunnen we weg en slaapt hij door. Hij lijkt ook meer rust te hebben op zijn eigen kamer. Ik kan het je zeker aanbevelen!

8 maanden geleden

Hier wou mijn zoontje nooit in het ledikant slapen, altijd overstuur en dra ...
Hoe zit het met eruit klimmen/vallen?

8 maanden geleden

Hoe zit het met eruit klimmen/vallen?
Wij hebben daarom juist gekozen voor een vloerbed met hekjes. Er zit alleen een kleine opening maar daar leggen we vaak een langwerpig kussen neer om te voorkomen dat hij eruit rolt. Ook ligt zijn ledikant matras ernaast (mocht hij gaan klimmen maar doet hij eigenlijk nooit. Als hij wakker wordt blijft hij zitten en roept of huilt 🤪

8 maanden geleden

Wij hebben daarom juist gekozen voor een vloerbed met hekjes. Er zit alleen ...
We hebben deze trouwens! De Bopita Robin 90x200

8 maanden geleden

Wij hebben daarom juist gekozen voor een vloerbed met hekjes. Er zit alleen ...
Hahaha! Ja bij ons gaat hij juist staan aan het ledikant, vind een vloerbed daarom best eng nog. 😳

8 maanden geleden

Het is sowieso een fase ;-)

8 maanden geleden

Het zal uiteraard ook een fase zijn, dat geloof ik zeker! Wij hebben gisteravond om te proberen haar matras even op de grond gelegd met een boxmatras etc er omheen om te kijken hoe dat zou gaan. Het probleem is natuurlijk niet magisch verholpen omdat het ook te maken heeft met verlatingsangst maar het gaat wel beter! Ik vind het zelf ook wel fijn want je kunt er nu ook echt even bij gaan zitten/liggen om haar toch wat meer het geborgen gevoel te geven dan wanneer ze tussen een stel spijlen ligt. Wij gaan dit gewoon nog een aantal dagen zo proberen.

8 maanden geleden

Ik krijg vandaag een vloerbed. Mijn dochter vindt het ledikant vreselijk sinds hij naar beneden moest omdat ze ging staan. Drama. Ik probeer het niet meer. Ze slaapt bij ons maar wel nu dus dit bed aangeschaft om langzaam naar haar eigen kamer te gaan

8 maanden geleden

Weet iemand wat voor matras geschikt zou zijn? Ik denk dan aan dat een matras op de vloer wellicht sneller koud wordt, maar je wilt ook ventilatie ivm vocht / schimmelvorming, en niet tever 'indeuken' als je er zelf even bij gaat liggen, ... Maar misschien probeer ik ook met teveel rekening te houden haha

8 maanden geleden

Reactie op Anke_vv

Weet iemand wat voor matras geschikt zou zijn? Ik denk dan aan dat een matr ...
Ik geloof dat het sowieso voor de permanente oplossing niet aangeraden is om een matras rechtstreeks op de vloer te leggen, idd ivm schimmel etc. Je zou er dan sws altijd een lattenbodem onder moeten leggen

8 maanden geleden

Reactie op FeLa1219

Ik geloof dat het sowieso voor de permanente oplossing niet aangeraden is o ...
Ja ga er sowieso een lattenbodem onder doen maar voor ik een heel frame koop wilde ik eerst maar eens met een los matras kijken hoe haar daar op reageert

8 maanden geleden

Reactie op Anke_vv

Ja ga er sowieso een lattenbodem onder doen maar voor ik een heel frame koo ...
Jaa snap ik! Wij hebben nu om te proberen het matrasje van het ledikantje op de vloer gelegd met een boxmatras er naast, mocht ze er wel uitrollen.

8 maanden geleden

Voor de dames met een kindje in een vloerbed enkele vraagjes: Valt jullie kindje er dan altijd met jullie bij in slaap? Of hoe zit het dan met zelfstandig slapen? En voelen ze het niet als je dan opeens weg bent? Mijn zoontje heeft nog nooit de klok rondgeslapen. Wel al van vb 23u tot 6u als hij in ons bed ligt tussen ons. Maar het gaat steeds minder goed en wij krijgen spierpijn van zo een kleine oppervlakte, hehe.

8 maanden geleden

Ik heb een maand geleden een vloerbed gekocht en ben er super blij mee! Ik heb het ikea omkeerbaar bed, en daar een vloerbed van gemaakt (kun je googlen, dan zie je voorbeelden). Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn zoontje nog in slaap voed en hij 's nachts wel bij ons slaapt, omdat ik dit zelf fijner vind. Maar ik kreeg hem in het ledikant niet meer weggelegd, hij werd altijd wakker. Nu zit ik er overdag en 's avonds bij totdat hij in slaap valt en slaapt hij heerlijk :)

8 maanden geleden

We hebben deze trouwens! De Bopita Robin 90x200
Wij hebben 1 die hier op lijkt, heel erg blij mee! wij hebben wel den grote van 140x 200 zodat we er naast kunnen liggen. Hebben een bumperkussen bij de opening onder het hoeslaken gelegd

8 maanden geleden

Vriendin van mij zette het ledikantje op de zij en het matrasje van het ledikantje dus op dan de onderste laag, de zijkant. Daarmee heeft ze het getest toen haar kindje 8 maanden was ofzo. Zo kun je het wellicht proberen.