40 Reacties

één jaar geleden

Hier ook gister de eerste prikjes gehaald. Heb hem nog nooit zo hard horen huilen.. en mama deed mee. Tip: doe twee washandjes in de vriezer (wel nat). Deze kun je na de prikjes in een doekje over de beentjes wrijven, dat leek bij ons te helpen.

één jaar geleden

Mijn zoontje moet maandag, ben nu al zenuwachtig. 🥲🫢

één jaar geleden

Reactie op monicastigter

Hier ook gister de eerste prikjes gehaald. Heb hem nog nooit zo hard horen ...
Niet doen!! Dit wordt sterk afgeraden door de arts. Wanneer je het beentje koud maakt, wordt de vloeistof minder snel opgenomen in het bloed en zal er juist eerder een harde plek van komen/stijf beentje. Het is juist andersom; hoe warmer, hoe meer het bloed stroomt en zal er minder last zijn. Zorg dat je je kindje weer aankleed voordat ze de prikjes krijgt, dat je alleen het broekje nog aan hoeft te doen (vergeet de sokjes niet). Zo hoef je minder te wurmen met een huilende baby.

één jaar geleden

Reactie op FvN

Preventief is niet goed, kan de werking van de vaccinatie beïnvloeden heb i ...
Dat is raar. Zoon is een week geleden ontslagen uit het ziekenhuis door ontsteking. Ik dacht, laat mij meteen vragen of ik het preventief kan geven (alle familieleden doen dit) voor elke vaccinatie en de artsen raden het zeker aan, ook verpleegkundige. 120 mg. Ik volg hun. Veel succes!

één jaar geleden

Reactie op charissabc

Dat is raar. Zoon is een week geleden ontslagen uit het ziekenhuis door o ...
Doen dan wat je goed lijkt natuurlijk! Stond op de verpakking van de paracetamol, maar dan zal 't idd geen kwaad kunnen als zij dat zeggen 🙂

één jaar geleden

Reactie op Linda13

Ja zeker.. mijn kleine hoeft niet onnodig te lijden. En dat is als ze last ...
Ik heb van gehoord dat die koorts er juist voor zorgt dat ze immuun worden voor die ziektes en dat je daarom geen paracetamol moet geven. Heb het dus aangekenen en goed laten drinken. Ze had er niet veel last van, behalve dus dat suffe wat ongeveer 24uur aan hield. Nu is ze weer helemaal zichzelf!

één jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Ook mijn kleine meid heeft vandaag een duo-vacinatie gehad. Huilen geblazen ...
Alleen als hij echt pijn heeft. Bij verhoging niet. Verhoging en koorts is een teken dat het lichaam aan het werken is om het zelf eruit te krijgen. Zo bouwen ze de weerstand op is mij verteld.

één jaar geleden

Reactie op Lems-lems

Ik heb van gehoord dat die koorts er juist voor zorgt dat ze immuun worden ...
Dus als kindjes geen koorts krijgen (ook zonder pcm) zouden de vaccinaties niet werken?

één jaar geleden

Onze dochter krijgt over 2 weken haar 1e vaccinatie. Die van kinkhoest hoeft ze niet, want ik heb de 22 weken prik gehad. Het CB zei tegen mij dat ik voor de tijd even een zetpilletje bij haar in moet doen.

één jaar geleden

Reactie op Astrid1984

Onze dochter krijgt over 2 weken haar 1e vaccinatie. Die van kinkhoest hoef ...
Zou ik wel doen, hebben wij wel gedaan

één jaar geleden

Reactie op e242

Niet doen!! Dit wordt sterk afgeraden door de arts. Wanneer je het beentje ...
Bij ons werd dit juist geadviseerd. Hij heeft verder nergens last van gehad.

één jaar geleden

Reactie op monicastigter

Bij ons werd dit juist geadviseerd. Hij heeft verder nergens last van gehad ...
Gek dat consultatiebureau’s zulke wisselende adviezen geven. Misschien is er daarom ook zo veel o duidelijkheid

één jaar geleden

Vandaag kreeg ons meisje ze. Wij kregen advies om niet in te bakeren 24uur zodat ze evt de warmte kwijt kunnen.. vond wel logisch maar ben bang dat ze dan niet slaapt vanacht. Gebruik love to dream..

één jaar geleden

Reactie op Baby Van Kraaij

Vandaag kreeg ons meisje ze. Wij kregen advies om niet in te bakeren 24uur ...
Wij hebben onze dochter in overleg gewoon ingebakerd, maar dan met een kledinglaagje minder. We hebben haar om 23 uur nog getempt en ze had verhoging en last van de prikjes. Een zetpilletje gedaan en weer terug in bed. Dit ging prima!☺️

één jaar geleden

Reactie op Demner

Wij hebben onze dochter in overleg gewoon ingebakerd, maar dan met een kled ...
Tis redelijk goed verlopen. Tot 4uur in eigen bedje met armen strak onder de lakens. Van 4 tot 7uur bij mij op de borst. Geen verhoging waargenomen, helaas meer last van de verkoudheid..

één jaar geleden

Onze meid van 5 maanden heeft vandaag voor de 2e keer haar inentingen gehad. De 1e keer was 1 bak ellende, deze keer valt 100% mee. Ze lacht zelfs lekker en is gewoon vrolijk. Voor alle mama's waarbij de eerste keer spuitjes slecht gingen, het kan zomaar meevallen deze keer. Heel veel succes voor wie nog moet

één jaar geleden

Reactie op Marloes712

Onze meid van 5 maanden heeft vandaag voor de 2e keer haar inentingen gehad ...
oh dit geeft mij hoop! vorige keer heeft hij 2 dagen lang uuuuren gehuild. Terwijl ik er van te voren heel luchtig over deed. Tegen de volgende zag ik wel op, die is komende week