24 Reacties

één jaar geleden

Ons meisje heeft een wakkertijd van ongeveer 3 tot 3,5 uur, voordat ze begint met gapen en wrijven ligt ze al.

één jaar geleden

Lekker laten varen dat ritme :) het is fijn als het werkt, omdat je dan de illusie hebt een beetje te weten waar je aan toe bent.. maarrr als er geen ritme in zit, dan kan je het ook niet forceren. Hou anders eens bij hoe het gaat een week ofzo. Misschien begin je dan zijn eigen ritme wel een beetje te zien? Volgens mij zitten de meeste kids nu op 2 slaapjes (pin me er niet op vast) maar hier doet ze soms nog een 3e als ze overdag weinig heeft geslapen. In de ochtend is ons meisje echt snel moe. Na 1.5 uur kan ze wel weer terug naar bed. Afhankelijk van dat slaapje red ze 3 uur wel of soms maar 2 uur. Tussen dat slaapje en de nacht kan wel wat langer zitten. Komt anders ook gewoon echt niet uit met de opvang / werk / eten. Maar die 2-3-4 is maar een globale richtlijn. Ze redt het vaker niet dan wel.

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Dat ritme lukt ons ook niet. Onze zoon heeft een wakkertijd van 2 uur. Doet dus nog 3 slaapjes op een dag. Als ik probeer te rekken wordt het echt drama. Vaak gaat hij als hij eenmaal in bed ligt vanzelf in zijn ogen wrijven en geeft hij er (uiteindelijk) aan toe.

één jaar geleden

Hee! Bij ons lukte het eerst ook niet... zat op 2.5 uur... ik dacht; gaat ie vastt niet redden. Totdat ik het gewoon is 2 dagen ging doen( op aanraden van de slaapcoach) en na 3 dagen was hij er aan gewend. En lukte het hem om wakker te blijven.. Het is soms echt wel eens 2.5 of 3.5 uur. Komt niet suuuper precies, maar hij zit nu wel in het ritme... wieweet ook een idee voor jou om het gewoon eens te proberen? ( en dan maar een extra rondje fietsen of iets doen waarbij hij wakker blijft;) )

één jaar geleden

Hier een mannetje van over een week 9 maanden en die slaapt nog steeds 3 slaapjes van 1,5 uur. Ik volg hem. Gaat hij gapen, in ogen wrijven of lastig worden, vindt hij zelf ook dat het bedtijd is. S avonds gaat hij altijd rond 19.15 naar bed.

één jaar geleden

Babys zijn niet in een bepaalde vorm te gieten. Elke baby heeft zijn of haar eigen behoefte. Net als wij volwassenen. Mijn man slaapt een stuk minder dan ik, maar voelt zich vaak meer uitgerust. Mijn baby slaapt soms heel veel en soms heel weinig. Soms is ze 2 uur wakker, gisteravond ineens 3.5 uur. 🤷‍♀️ hier ook geen ritme te bekennen. Soms lastig, maar vaak ook wel fijn. Wij zijn zelf ook geen mensen met mega veel structuur. Ik eet wanneer ik wil en trek heb, ik slaap wanneer ik wil en behoefte heb. Werkt hier het beste!

één jaar geleden

Bij ons ging dat een aantal weken wel zo (vanzelf) maar nu niet meer. Tijden wisselen heel erg en ik kijk naar haar. Ene keer zit er 2 uur tussen en andere keer 3 uur, prima zo. Ik leg haar niet meteen op bed als ze gaapt maar wel zodra ze in haar ogen gaat wrijven of aan haar oor trekt.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Babys zijn niet in een bepaalde vorm te gieten. Elke baby heeft zijn of haa ...
Ah ja hier ook hoor! Wij zijn ook niet van het ritme, alleen omdat baby's nog niet kunnen praten vind ik het soms fijn om een hou vast te hebben. Maar ik snap je helemaal!

één jaar geleden

Dit ritme wordt ook vaak pas aanbevolen voor kinderen vanaf 1 jaar. Dan houden ze het wakker zijn ook langer vol. Kinderen onder het jaar kunnen best een ritme hebben maar dit verschilt nog zoveel. Je zou het misschien een weekje kunnen opschrijven hoe jou kindje het doet en hier dan zelf een schema en ritme uit halen.

één jaar geleden

Ah ja hier ook hoor! Wij zijn ook niet van het ritme, alleen omdat baby's n ...
Snap ik helemaal hoor. Onze houvast is dat ze vaak ongeveer 2 uur wakker kan zijn. Alleen gisteren bij de gastouder was ze ineens weer langer wakker, dus zal weer even zoeken zijn komende periode. Probeer vaak wel echt tot die 2 uur te rekken, ook als ze wel wat sneller moe is. Ik weet inmiddels dat ze anders 10 min slaapt en dan weer wakker is.

één jaar geleden

Komen ze bij jullie in de nacht ook nog? Voor ons geen probleem hoor, vroeg het me gewoon af. Meestal komt hij 1 keer nog. 😊

één jaar geleden

Komen ze bij jullie in de nacht ook nog? Voor ons geen probleem hoor, vroeg ...
Hier niet. Hij krijgt nog maar 3 flessen, om 19.00 uur 210 cc +7 en 3 schepjes licht volkoren granen. Dan slaapt hij van 7.15 tot 7.00 ongeveer. Ook pas sinds 7a 7,5 maand.

één jaar geleden

Ik doe maar wat. Inderdaad: in ogen wrijven = naar bed. Ze houdt het max 3 uur vol. Mijn dochter is nu 9 maanden geweest en slaapt zeker nog 3 keer per dag en 's nachts ook niet slecht (rond 18.30 naar bed, rond 6 wakker met één nachtvoeding). Tenzij je reden hebt om echt te gaan letten op slaapjes en structuur, is dat helemaal niet nodig vind ik zelf.

één jaar geleden

Komen ze bij jullie in de nacht ook nog? Voor ons geen probleem hoor, vroeg ...
Wij geven een droomvoeding rond 23 uur. Dan komt ze meestal maar 1x, anders zeker 2x.

één jaar geleden

Jeetje die van mij heeft zeker energie voor 10 doet nog maar 2 slaapjes als ze 7:00 wakker word gaat ze rond 10 na bed word ze vaak 12 uur wakker en dan om 15 :00 nog een keer naar bed meestal voor 30 min/ 60 min. Soms doet ze het alleen op die 2 uurtjes slaap om 10/11:00 en dan pas weer slapen met bedtijd (ligt dan aan de voorgaande slaapjes hoelaat)..

één jaar geleden

Komen ze bij jullie in de nacht ook nog? Voor ons geen probleem hoor, vroeg ...
Ons zoontje is net 9mnd en krijgt sinds 5mnd geen nachtvoeding meer. Hij slaapt van 1900u tot gemiddeld 0600u. Soms is hij half 6 wakker en soms half 7 a 7 uur. Heel wisselend. In de ochtend rond 0900u doet hij een slaapje van 30 a 45 min. En in de middag een slaapje van 2 uur van 1300 tot 1500 ong.

één jaar geleden

Komen ze bij jullie in de nacht ook nog? Voor ons geen probleem hoor, vroeg ...
Hier nog wel een keer of 3 minimaal (bv) 😅

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Hier nog wel een keer of 3 minimaal (bv) 😅
Ohja dat heb ik ook. De laatste tijd ook steeds vaker dat hij zich meld.

één jaar geleden

Mijn dochtertje doet ook nog 3 dutjes op een dag. In de ochtend is haar wakkertijd 2 uur en na haar eerste dutje meestal zo'n 2,5 uur. 's avonds slaapt ze op dit moment rond 21.00. Heel soms is het tweede dutje zo lang dat ze geen derde dutje doet en tussen 19.30 en 20.00 gaat slapen. Alleen gapen wil overigens niet zeggen dat je kindje moe.

één jaar geleden

Reactie op yenna 🍀

Jeetje die van mij heeft zeker energie voor 10 doet nog maar 2 slaapjes als ...
Hier ook precies zo😂😂