18 Reacties

één jaar geleden

Zodra onze meid van 8 maanden moppert zing ik liedjes en doe ik blij dan is het meestal wel goed 😅

één jaar geleden

Wij hier ook een mopperkontje tijdens het afdrogen en aankleden we geven haar speentje en gaan gezellig tegen haar praten en hebben altijd een muziekje aanstaan dat werkt ook altijd wel erg goed

één jaar geleden

Geen tips, precies jouw verhaal hier ook! Ik doe het maar snel en geef hem dan direct een slokje (bv)

één jaar geleden

En als je eerst even een slokje borstvoeding geeft en daarna weer rustig verder gaat?

één jaar geleden

Zou het niet te koud zijn, of te veel energie kosten waardoor hij voeding na die tijd nodig heeft? Misschien iets sneller na een voeding proberen, of een warmere kamer? Onze dochter vind het vooral niet leuk als ze moe is en honger heeft.

één jaar geleden

Reactie op lvdee

En als je eerst even een slokje borstvoeding geeft en daarna weer rustig ve ...
Leek me zo'n gedoe aangezien hij dan nog nat is en ook snel koud wordt. Als hij droog is zonder romper lijkt me ook snel koud voor 'm.

één jaar geleden

Reactie op Vlindertje3

Zou het niet te koud zijn, of te veel energie kosten waardoor hij voeding n ...
We doen zijn bad inderdaad vaak wel na het eten en voor zijn bedtijd. Door het badderen wordt hij dan natuurlijk ook moet. En na het bad is sowieso zijn voedingstijd. Praktisch gezien is het vaak lastig om het op een ander moment te doen, zeker op werkdagen.

één jaar geleden

Hier precies zo. Badderen vindt hij prachtig. Maar het aan en uitkleden is krijsen! Aankleden nog erger dan uitkleden. Dus ik hoor ook graag tips. Zingen en verschillende soorten speeltjes geven helpt niks.

één jaar geleden

Herkenbaar! Hier geef ik het tutje en ga allemaal gek doen (waar is je voetje, waar is je handje) en zodra het kan (luier aan is) laat ik haar zitten en doe ik zoveel mogelijk zittend 😁 helpt allebei, voel me wel een clown 🤣

één jaar geleden

Ik gebruik de fohn om mn dochtertje droog te “fohnen” (op een lage stand en veilige afstand) vindt ze fantastisch!! En is ook veel sneller dan met hydrofiel / handdoek die kleine vouwtjes bij nek enz zijn zó droog! Succes :)

één jaar geleden

Reactie op lcsl

Ik gebruik de fohn om mn dochtertje droog te “fohnen” (op een lage stand en ...
Wat een leuk idee! Mijn zoontje is gefascineerd door de wind buiten en moet altijd lachen als ik over zijn lichaam blaas, dus dit zal hij vast fantastisch vinden!

één jaar geleden

Reactie op Mimimiranda

We doen zijn bad inderdaad vaak wel na het eten en voor zijn bedtijd. Door ...
Ze hoeven niet elke dag he! Wij badderen op advies van onze kraamzorg maar eens per week, behalve als hij een spuitluier oid heeft…

één jaar geleden

Reactie op lvdee

Ze hoeven niet elke dag he! Wij badderen op advies van onze kraamzorg maar ...
Wij doen het ook niet elke dag hoor! Vaak een keer doordeweeks en een keer in het weekend. Zo vies worden ze inderdaad niet.

één jaar geleden

Wat wel eens helpt bij onze meid als ze loopt te dreinen is even met twee vingers op haar mondje "indiaan geluidjes" maken. Verbaasd houdt ze dan even op 🤭. Kusjes op haar voetjes en kiekeboe met de handdoek helpt ook vaak.

één jaar geleden

Wij zingen altijd zijn favoriete liedjes, dat werkt meestal wel. ☺️

één jaar geleden

Reactie op Kary88

Wat wel eens helpt bij onze meid als ze loopt te dreinen is even met twee v ...
Dit klinkt wel als iets wat bij ons ook zou kunnen werken!

één jaar geleden

Hier ook al vanaf baby af aan ze vind het vreselijk, hier vind ze zachtjes blazen in haar gezicht heel grappig en nu de zelfstandig kan zitten vind ze dat ook prettiger maja helemaal nu in deze fases vinden ze het vaak gewoon niet leuk

één jaar geleden

Onze zoon vond het ook vreselijk tot dat we leerde bij de babyspa om je kindje niet snel droog te wrijven maar om je kindje in de handdoek/hydrofiel doek te leggen met de armen eruit zodat deze vrij zijn en dan niet te gaan wrijven maar gewoon je handen eromheen en een beetje duwen/kneden als ware. Wat ook belangrijk is; - Houd oogcontact en vertel eventueel wat je gaat doen op een rustige toon. - Raak je kindje altijd met 1 hand aan zodat je in ‘contact’ blijft dat geeft ze een veilig gevoel. Succes!🍀