20 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben van Twistshake de borden met onderstel voor haar, die zuigt zich vast op onze eettafel. Ze zit namelijk niet meer in een kinderstoel, echt aan tafel bij ons in een grote stoel.

8 maanden geleden

Hier doet jij hst al een poosje, we zijn er direct mee gestart: ligt het op de grond, krijg je het niet meer terug. Gaat hij met eten of zn beker gooien, dan laten merken dat je dit niet goed vind en proberen te voorkomen. Gooit hij het eten toch op de grond, ga ik er gewoon vanuit dat hij genoeg heeft & gooi ik het weg. Vanaf nu hebben ze duidelijke grenzen nodig, hoort bij sprong 9. Ze moeten leren dat niet alles dat ze willen of doen goed is. Dus spreek met je partner af wat de grenzen zijn en hou je er aan. Zit hier vaak ook met mn handen in het haar als hij blijft huilen/zeuren dat hij iets wil, maar niet mag. Consequent zijn, zodat ze leren wat sociaal normaal is. wij hebben plastic bordjes/schaaltjes van ikea. Kosten niks en kunnen overal tegen. Sterkte mama!

8 maanden geleden

Hey! Herkenbaar. Ik ging mijn hand telkens aanbieden ipv de grond. Nu is ze daar aan gewend, en geeft ze het aan mij als ze er niks meer mee wil :) Ook als ze iets viezigs in haar mond heeft geeft ze het nu aan mij haha. Uiteindelijk is ze er nu ook meer aan gewend haar beker bijvoorbeeld terug te zetten op tafel. Maar het was heel lang erg interessant en makkelijk om inderdaad alles op de grond te laten vallen/gooien..

8 maanden geleden

Alleen als ze er opnieuw interesse in toont pakken we het op. We proberen onze dochter te leren om in plaats van het op de grond te gooien het eten in een bakje te stoppen als ze niet meer hoeft. Dit nav Solid starts als je Insta hebt zou je haar videos eens kunnen bekijken misschien helpt het jullie.

8 maanden geleden

Wij negeren het volledig, volgens mij had ik dit advies gelezen bij Solids Starts. Want aandacht maakt het alleen maar leuker om te doen. Meestal begint ze met gooien als ze niet meer zo hongerig is. Dan halen we het eten van haar blad af en geven we steeds hapje voor hapje. Verder proberen we te leren dat ze het aan ons mag geven als ze iets niet wil, dat werkt soms wel. Kan ook met een ‘hoef ik niet bakje’. Ik denk dat we als ze iets ouder is wel wat meer kunnen sturen op: ga je gooien, dan eindigen we de maaltijd (na wat waarschuwingen oid). En verder schijnt het ook te helpen om te zeggen wat ze wél moeten doen ipv niet.

8 maanden geleden

Hier ook! Als hij is uitgedronken smijt hij (onverwachts) de beker neer. Je weet alleen nooit wanneer hij is uitgedronken. Bordjes e.d. begin ik niet aan. Het eten leg ik gewoon op dat plateau op zijn kinderstoel.

8 maanden geleden

Als mijn zoontje eten op de grond gooit negeer ik het. Dit gebeurt inmiddels steeds minder vaak. Als hij zijn bord alleen al op wil pakken om op de grond te gooien corrigeer ik direct. Ik zeg dan: het bordje laten staan. Bij de derde keer oppakken, pak ik het bordje 'af' en zeg ik, goed gegeten, straks/morgen krijg je je bordje weer. Werkt echt heel goed hier. Door consequent maar niet super streng te zijn lijkt hij het steeds beter te begrijpen en is het eigenlijk pas 1x fout gegaan (omdat ik zelf afgeleid was) zonder grote strijd

8 maanden geleden

Hier werd het een spelletje, inclusief aankijken, laten vallen en heel hard lachen. We hebben dan steeds haar bordje weg gepakt, nee gezegd en alles van de grond en tafeltje gehaald en op het bordje weer gelegd. Ze kreeg het alleen terug als we de indruk hadden dat ze echt nog trek had. Spelen = weghalen. Vond ze eerste paar keer niet leuk, maar is wel effectief! Inmiddels is ze zo ver dat ze iets op de grond gooit (maar hoeft er niet meer zo bij te lachen, dus nou ja). Dan zeg ik direct nee. Daarna pakt ze de restjes op van haar tafeltje en legt ze ze op haar bordje.

8 maanden geleden

Reactie op Vlindertje3

Hier werd het een spelletje, inclusief aankijken, laten vallen en heel hard ...
Overigens moest vaak 1 van ons beide even naar de keuken lopen om te lachen. Ze had steeds zo'n boeven lachje erbij. Eigenlijk heel grappig 😅

8 maanden geleden

Bordje met zuignappen aan, kan ze zo hard trekken als ze wil. Drinkbeker gooit ze ook graag weg als ze genoeg gedronken heeft, maar de laatste tijd geeft ze hem wel aan mij. Ze gooit enkel met eten als ze voldoende heeft, dan is het een teken om alles op te ruimen.

8 maanden geleden

Hier blijf ik herhalen dat het niet mag. Ik zeg dan nee dat mag niet, leg het duidelijk terug etc. Ze heeft geleerd dat met een vingertje nee gebaren ook bestaat. Als ze dan van plan is iets op de grond te gooien doet ze dat eerst. Ze weet dus dondersgoed dat het niet mag. We dan er dan op tijd bij. Het gaat hier steeds beter en is echt al heel veel minder.

8 maanden geleden

Hier blijf ik herhalen dat het niet mag. Ik zeg dan nee dat mag niet, leg h ...
We zijn* En ze doet het ook alleen nog als ze uit gegeten is dus halen dan ook alles weg.

8 maanden geleden

Mijn zoontje deed dit ook echt altijd. En als ik hem dan uit zijn stoel zette at hij alles van de grond op. Onmogelijk hahaha. Onze kleine stofzuiger..... Ik probeerde vaak te herhalen van dat mag niet. Hij kijkt me dan aan begint te lachen en gooit het alsnog. De kleine boef weet precies waar die mee bezig is. Sinds 1 week eet hij eigelijk echt super goed. Ik geef hem zijn bordje zelf met een plastic lepeltje en vorkje en laat hem dan zelf eten. Dit gaat eigelijk top. Natuurlijk knoeit hij en maakt hij een rotzooi en af en toe voelt er iets maar hij eet nu veel meer dan dat ik hem help. Hij gooit verder als die klaar is ook zijn bestek en bord weg. Ons glas hebben we weggezet want hij gooide er altijd mee en is ook vaker iets kapot gegaan. Sinds kort kan hij zelfstandig uit een open beker drinken en drinkt hij dus ook uit onze glazen en gooit hij er niet meer mee gelukkig.

8 maanden geleden

Reactie op Hi5

Bordje met zuignappen aan, kan ze zo hard trekken als ze wil. Drinkbeker go ...
Die zuignappen heel leuk maar hier werken ze voor geen meter 😂😂 we houden t bord vast of leggen eten stukje voor stukje op tafel

8 maanden geleden

Hier zeggen we als ze wil gaan gooien , nee geef maar aan papa/mama of leg maar op je tafeltje. Meestal doet ze dat. Soms gaat ze uittesten, aankijken en nog een keer. Dan zeg ik mama boos, dat maakt nu nog indruk en dan stopt ze. Denk niet dat ik nog lang indruk ga maken daarmee🙈

8 maanden geleden

Ja leuk hè die uittest fase haha. Ik doe dit, dan doe jij dat en als ik het nog een keer doe, doe je dan weer hetzelfde. Consequent zijn is het enige dat helpt. Wij proberen onze dochter te leren het aan ons te geven als ze klaar is ipv op de grond. Beetje streng praten en kijken, hand aanbieden, hopelijk helpt het dan op een gegeven moment. Moet zeggen dat we vaak eten los op haar tafeltje leggen, ze begint er namelijk gelijk mee meestal en dan ligt ook al al het eten op de grond 😅

8 maanden geleden

N.a.v. al deze berichten de twistshake borden gekocht. Hij had t meteen eraf getrokken helaas..

8 maanden geleden

Reactie op Stacey S

N.a.v. al deze berichten de twistshake borden gekocht. Hij had t meteen era ...
Heb bordjes met zuignappen van Amazon. Deze krijgt ze niet los tot nu toe

8 maanden geleden

Reactie op Stacey S

N.a.v. al deze berichten de twistshake borden gekocht. Hij had t meteen era ...
Maar ik ben het gooien zo zat dat ik de placemat van de twistshake met seconde lijm aan het blad van de stoel heb vastgelijmd 🤣🤣

8 maanden geleden

Reactie op Stacey S

Maar ik ben het gooien zo zat dat ik de placemat van de twistshake met seco ...
🤣🤣🤣