5 Reacties

7 maanden geleden

Hier nog een! M’n zoontje staat stevig op zijn benen, maar durft niet zelfstandig te staan of te lopen aan onze hand. Hij durft simpelweg niet. Ik denk dat het een kwestie van afwachten is.

7 maanden geleden

Aahh wat een schatje 🥰 ik herken het niet maar ik zou haar (wat vaker) aanmoedigen en belonen. Op deze leeftijd snapt ze meer dan je denkt en dat zal haar zelfvertrouwen geven😊 als ze eenmaal door heeft dat ze zelf kan gaan zitten dan gaat het allemaal vanzelf

7 maanden geleden

komt goed hoor :-). mijn oudste wqs geen angtshaas en toen weer een periode wel en nu wordt het weer langzaamaan minder (ze is bijna 4 jaar). echt alles is een fase. komt echt goed.

7 maanden geleden

Komt goed! Hier ook een meisje dat het heel lang eng vond om te gaan kruipen. Nu ze het eenmaal kan wordt ze steeds dapperder met vanalles! Het kruipen hebben we niks in geforceerd maar wel altijd af proberen te leiden als ze er van in paniek raakte. Hier helpt dan heel hard en enthousiast een liedje inzetten of applaus geven bijvoorbeeld.

7 maanden geleden

Ons zoontje van 13 maanden had hier ook last van. Wat helpt is tijdens het spelen als je op je knieën achter haar te gaan zitten en haar aan dr heupjes zachtjes op haar billen en op jouw benen te laten “vallen”. Dan is de afstand van staand naar zitten veel korter. Als je dit een paar keer hebt gedaan en je ziet dat ze dit wel goed vind dan ga je door naar op de grond zitten met ondersteuning van jouw hand bij dr billen of een kussen eronder Na 2 weken spelenderwijs oefenen deed hij het uit zichzelf. Eerste paar keer nog wel huilen als hij het alleen had gedaan maar nu niet meer! Was een tip van de fysio