22 Reacties

één jaar geleden

Fijn deze topic! Hier ook een meisje die rolt van rug naar buik en heeel soms terug. Zitten lukt wel, staan met hulp. Is wel veel aan het kletsen en heeft goede fijne motoriek. Ik werd enorm zenuwachtig van jongere kindjes die al kruipen etc. Maar het cb had ook ooit al gezegd dat ze pas vragen naar draaien bij 9 mnd. Ik denk dat onze kindjes niet laat zijn maar ieder kindje gewoon anders ontwikkeld. De sites online helpen ook totaal niet mee. Als je googled wanneer een kind gaat draaien bijvoorbeeld krijg je de meest uiteenlopende richtlijnen. Via de verloskundige was ik aangemeld bij de site zwangerenportaal, daar kreeg ik ook zulke belachelijke mails over “mijlpalen” per week/maand. Die nooit klopte, ik ging daardoor zo twijfelen terwijl m’n dochter het super goed doet allemaal!

één jaar geleden

Ons zoontje van 8,5 maanden, tijgert/kruipt al wel in de ronden. Maar hij gaat ook niet zitten🤷🏼‍♀️ houd ie denk ik niet van, wij hebben een triptrap stoel, maar daar zit hij wel gewoon rechtop in, niet leunend tegen de leunig. Dus hij kan het wel, maar doet het gewoon niet🤷🏼‍♀️