30 Reacties

één jaar geleden

Wat herkenbaar allemaal zeg! Hier kan ik de kleine gelukkig wel wegleggen zodra ze slaapt en de laatste dagen probeer ik iets nieuws (voor ons): moe wegleggen, maar wel wakker, op de zij, mijn hand onder haar kontje, andere hand op haar armpje (geborgen gevoel) of op hoofdje om te aaien en dan met de hand onder het kontje beetje heen en weer wiegen… Dat heeft nu 1x overdag en paar keer snachts gewerkt. Snachts vooral fijn zo omdat ik haar dan gewoon naast me neer leg en niet uit bed hoef om te wiegen. Beetje heen en weer schudden in bed en ze slaapt weer. Ook ik heb tijjjjjdenlang me onzeker en gefrustreerd gevoeld omdat je denkt dat je de enige bent. Maar dat is dus (overduidelijk) niet zo! Wij hebben bewust gekozen voor niet laten huilen en juist geborgenheid bieden en dat loont zich nu in andere situaties. Plus; we hebben een heeeeeel relaxed kind, huilt eigenlijk nooit! Alleen als er iets is en dat is moooi, want zo communiceert ze perfect met ons. Neemt niet weg dat ook ik uiteraard wel vermoeid ben (geweest). Maar ik heb de knop paar weken geleden omgezet en gedacht: ik ken er genoeg waarvan de baby niet meer bij mama in slaap wil vallen, of lekker tegen mama aanliggen en ohhh wat kan ik genieten als ze als en Apie tegen me aan hangt. Gelukkig is wegleggen hier nooit een probleem geweest, ik kan me voorstellen dat dat vermoeiend is. Wel heb ik maandenlang met een draagzak gelopen en haar ook vaak op me laten slapen terwijl ik wat werk op de laptop deed. Ik dacht toen ook: dit wordt nooit meer anders, maar inmiddels gaat het stukken beter en slaapt ze dus in eigen bedje enzo. Verbetering komt! Bij de 1 sneller dan de ander! Oh en ik zag ergens op de buik slapen: zelfde hier! Keiharde buikslaper toen ze nog wat kleiner was( inmiddels zijslaper) en eenmaal op haar buik sliep ze keihard! Maar geen idee of dat bij jou aan de orde is! Je doet het keigoed! Wij allemaal! En we hebben straks waarschijnlijk de meest hechte banden met onze baby’s, omdat we de geborgenheid niet hebben opgegeven, hoe zwaar het soms ook voelt!! ❤️

één jaar geleden

Hier ook een kindje van 7,5 maand die ‘s avonds alleen wiegend in de armen in slaap valt. Overdag slaapt hij 2x in de kinder/wandelwagen heel erg fijn. Ik doe een dekentje over hem heen (zonder dekentje lukt het slapen niet), speentje in, rondje door huis lopen of over het kleed heen en weer dat hij wat gehobbel voelt, binnen 5 minuten in slaap en dan zet ik de Rockit aan (tip!). Uiteraard met mooi weer rondje om het blok buiten over een klinkerweggetje werkt nog gemakkelijker. Voor mij is het zo een stuk behapbaarder en daarbij kan ik hem dus ook lekker laten slapen als we op visite zijn bijvoorbeeld omdat hij niet alleen z’n bedje gewend is. Succes!

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde en geen tips. Wat ik wel heb gedaan is het mezelf zo comfortabel mogelijk gemaakt (als ik dan toch 3x per dag in een donkere kamer moet zitten, dan maar op m’n gemakje). Lekkere zachte schommelstoel, goeie oordoppen, blikje san Pelegrino en een abonnement op zo’n beetje iedere streamingdienst. Intens frustrerend is het soms maar het is wat het is. Je zult er nooit spijt van krijgen. Ik geloof ook oprecht dat een baby het zo ineens wél doet als ‘ie eraan toe is. En… er komt een moment en dan doen ze nog maar één dutje per dag.

één jaar geleden

Ik vroeg me af of het bij jou de situatie inmiddels anders is? Mijn meisje wordt ook wel wat zwaar nu en ze valt de laatste tijd ook niet bepaald snel in slaap 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Soraya09

Ik vroeg me af of het bij jou de situatie inmiddels anders is? Mijn meisje ...
Heel herkenbaar ben ook nogsteeds aan het wiegen met ons meisje van 9 maanden pff

één jaar geleden

Wij wiegen ook nog. Of voeden in slaap. Hadden het zelfde probleem met haar 10 kilo. In bedje leggen betekende direct keihard huilen en grote paniek. Vanuit die paniek kan je natuurlijk nooit lekker in slaap vallen. Dus sinds kort hebben we een vloerbed voor haar en een matras er naast. Dan kunnen we er naast liggen terwijl ze probeert te slapen. Kunnen we haar aaien etc. zonder een hernia op te lopen van gebukt in een ledikant staan. Valt ze zelfs regelmatig zelf in slaap nadat ze nog een tijdje over ons heen kruipt en ligt te keten in het vloerbed! We hadden dit veel eerder moeten doen. Kamer is baby proof. Het klinkt allemaal heel eng een vloerbed maar dat is het echt niet. Nooit meer tranen met het neerleggen!

één jaar geleden

Hier ook nog steeds wiegen.. wordt best zwaar😣 maar anders doet hij t gewoon niet

één jaar geleden

Reactie op A&F

Wij wiegen ook nog. Of voeden in slaap. Hadden het zelfde probleem met haar ...
Hier heb ik ook naar gekeken! Alleen ik twijfel want ik wil wel een hekje zodat ze er niet uitrolt maar ze staat nu al overal tegen aan. Ik zie al voor me hoe ze over dat hekje kukelt.. nu kan ik er ook een matje/matrasje naast leggen, zodat ze ‘zacht’ valt maar ze laatst viel ze al best ongelukkig met d’r nek van een matras dat op de grond lag. Hoe hebben jullie dit?

één jaar geleden

Reactie op Soraya09

Hier heb ik ook naar gekeken! Alleen ik twijfel want ik wil wel een hekje z ...
Dat wilde ik ook inderdaad. Vond mijn man niet nodig hihi maar lijkt me zo sneu als het mis gaat. Ik heb er 3 tegels naast van zo’n foam/speel/puzzelmat. Ze kan al lang staan en loopt al stukjes. Kruipt met gemak in en uit het bed. Maar grappig genoeg blijft ze in het donker altijd keurig in bedje als ze wakker wordt. Maar stel ze rolt er toch uit dan liggen die tegels er. Met spelen al wel gebeurd en dan had ze een mooie zachte landing 😊. Op instagram heb je happycosleeper. Zij heeft recent ook een vloerbed voor haar kind gemaakt en deelt allemaal tips. Zoals een matje naast bed, het ‘gat’ dichten tussen de muur en bed, opties voor dingen onder het matras naast een lattenbodem etc.

één jaar geleden

Reactie op Soraya09

Ik vroeg me af of het bij jou de situatie inmiddels anders is? Mijn meisje ...
Sorry late reactie, ik zie dit bericht nu pas! Bij mij is de situatie inmiddels veel beter geworden. In slaap wiegen is gelukkig niet meer nodig (al deed ik het natuurlijk met liefde alleen werd dit erg zwaar). Ik slaap eigenlijk sinds mijn zoon 2 maanden is al veilig samen met hem omdat dit voor iedereen voor meer rust zorgt. Ik kan hem dus nu naast mij neerleggen, geef hem een voeding en hij valt zelf in slaap. Soms moet ik nog wel even zijn billen heen en weer bewegen (soort wiegen) maar hij ligt dan dus gewoon naast me. We gaan binnenkort over naar een vloerbed omdat ik dit veiliger vind. Misschien kun je hier ook wat mee, ik weet hoe zwaar het is 🙌🏽❤️