15 Reacties

één jaar geleden

Ik lees graag mee, dochtertje van bijna 8 maanden weigert ook en rest gaat allemaal goed. Zoontje heeft er nooit problemen mee gehad.

één jaar geleden

Ik zou zeggen, lekker laten zitten dat brood... er is genoeg wat je wel kan aanbieden. Bijvoorbeeld: cracottes, banaan-pannenkoeken met havermout, havermoutpap. De oudste eet nu nog niet graag brood. Het cb zegt veel goede dingen maar ze zijn soms wel erg halsstarrig wat eten betreft. Ieder kindje is uniek en heeft eigen voorkeuren. Als je gewoon kijkt naar een goede vervanging en wel regelmatig blijft aanbieden gaat het goed. Ik geloof wel zelf heel sterk in "ik bepaal wat er gegeten worden en zij hoeveel". Zolang je gezonde keuzes geeft die passen in een volwaardig voedingspatroon komt het helemaal goed.

één jaar geleden

Weigert hij het als je het voor je kindje houdt of de smaak? Hier werkt beetje boter met fruithapje op brood of banaan op brood heel goed.

één jaar geleden

Hier ook een kleintje die brood niet wilde, ze is nu 8 maanden en broodje gaat er eindelijk in. We hebben kleine stukjes gemaakt en dat door haar fruithapje gemengd en dan gedaan alsof het een hapje fruit was. Langzaam opgebouwd en nu eet ze gewoon brood als we het aangeven in stukjes. Wel met wat fruit erop, alleen boter moet ze niks van weten 😅

één jaar geleden

Reactie op Bobbel

Ik zou zeggen, lekker laten zitten dat brood... er is genoeg wat je wel kan ...
Ik sluit me hier helemaal bij aan! Wij zijn in Nederland best gefixeerd op brood, maar er zijn zoooo veel alternatieven die brood kunnen vervangen. Je kan het natuurlijk af en toe aanbieden, maar probeer je niet blind te staren erop 😊

één jaar geleden

Hier bijna 8 maanden en ook nog steeds geen brood, hij krijgt geen stukken voedsel gegeten. Dan maar wachten..

één jaar geleden

Wij hebben het zelfde probleem alleen begint ze bij ons ook verschikkelijk hard te gillen en huilen en raakt helemaal overstuur. Wij zijn nu overgegaan naar pap en dat gaat erin als koek

één jaar geleden

Die van mij is bijna 8 maanden en wil ook geen brood, max 4 stukjes en dan klaar. Hij wil het alleen als ik het door de fruit meng

één jaar geleden

Wat cb zegt is echt dikke onzin! Sommige bronnen zeggen zelfs dat brood tot t eerste jaar niet eens goed is..

één jaar geleden

Misschien helpt het om eens ander brood te proberen? Ik smeer wel eens haar fruithapje op haar brood, dat gaat er ook altijd goed in. Een andere vorm proberen? (Reepjes bijvoorbeeld) of stukjes neerleggen en het haar zelf laten pakken? Onze dochter kan dit sinds kort heel netjes nu ze de pincetgreep kan met haar vingertjes en vindt dit heel leuk! (Ook 8 mnd)

één jaar geleden

Mijn kleintje (over 5 dagen) 8 maandjes. Wilde ook geen brood met alleen boter. Nu geef ik brood met pindakaas en het werkt perfect 😁

één jaar geleden

Gooi het advies lekker in de prullenbak. Het eerste jaar is melk de hoofdvoeding en de rest is voor fun. Wellicht vind je rapley interessant, veelal alles aanbieden in grote stukken zodat je kindje zelf kan kiezen. Je kindje mag ook fruit, groente, yoghurt etc. Verder geen idee of je het doet maar eet samen jij bent zijn grote voorbeeld.

één jaar geleden

Zelfde hier... geen brood, geen pap... eigenlijk niets wat een harde of vaste structuur heeft 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier ook heel moeizaam (7,5 mdn). Enige wat helpt, is geprakte banaan erop

één jaar geleden

Ons kindje krijgt niet eens brood. Sowieso geen gluten tot 1 jaar. CB kan me wat👍🏻