22 Reacties

één jaar geleden

Ik zou eens de spenen van MAM proberen (ik heb ze toen het goedkoopste via Amazone gevonden) Die zijn plat en van een speciaal silicone waardoor ze zachter aanvoelen.

één jaar geleden

Je hebt ook bibs spenen die plat zijn net als die van avent

één jaar geleden

Ik lees graag even mee. Mijn jongste is verknocht aan de speen 's nachts maar vind het verschrikkelijk als ik die vergroeide mondjes zie inderdaad...

één jaar geleden

Wij willen nu gaan beginnen met die platte bijspenen en de speen eruit halen als ze slaapt.. ze heeft hem echt graaag wanneer ze in slaap wilt vallen dus ben benieuwd of dit goed gaat. Vooralsnog pakt ze die platte wel sinds gister dus dat is al top

één jaar geleden

Ik gebruik MAM spenen. Zijn heel plat zoals eerder genoemd.

één jaar geleden

Wij gebruiken voor onze dochter de spenen van Medela. Die zijn plat, erg licht en worden aangeraden door tandartsen. Ik ben zelf logopedist, dus vind het wel belangrijk dat mijn dochtertje een goede speen gebruikt. Alhoewel we natuurlijk het allerliefste willen dat er helemaal geen speen aan te pas komt, maar soms is dat even niet anders.. ik ben zeer tevreden over deze speen!

één jaar geleden

Wij gebruiken de Bibs anatomisch. Die heeft een plattere kant waardoor het minder slecht is voor de kaak!

één jaar geleden

Ik werk zelf in de tandheelkunde, in principe worden alle spenen afgeraden, want alle spenen zorgen voor een zogenoemde open beet. Het is wel zo dat dit op jonge leeftijd heel snel gecorrigeerd wordt. Gewoon zo snel mogelijk stoppen met speen, zeker voor het doorbreken van de blijvende tanden en kiezen, maar dit is pas rond 5/6 jaar. Het liefste natuurlijk gewoon al zo snel als kan stoppen, maar wij hebben het zelf bij onze dochter tot 2 jaar gegeven, zij had het nog erg nodig voor de troost. Afleren ging in 1x en de kaak en stand van de tanden was na een aantal maanden alweer volledig gecorrigeerd en hersteld. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken voor nu.

één jaar geleden

Reactie op B91

Ik werk zelf in de tandheelkunde, in principe worden alle spenen afgeraden, ...
Oh wauw, vind dit een hele geruststelling! Voelde een beetje de “druk” dat we optijd moesten stoppen maar zeker tot 2 jaar lijkt me te doen om dat gestopt te zijn. Thanks!

één jaar geleden

Je hebt ook bibs spenen die plat zijn net als die van avent
Jaaaa die wil ze niet. Ze spuugt alle andere spenen dan de ronde spenen uit

één jaar geleden

Reactie op baby1994

Wij willen nu gaan beginnen met die platte bijspenen en de speen eruit hale ...
Oh wat fijn! Wij kregen van de tandarts de tip om als ze een half uurtje slaapt de ronde speen te verwisselen voor de platte speen. Zo leren ze er in de nacht op sabbelen. Helaas heeft onze dochter meteen door dat het niet haar ronde speen is en wordt meteen wakker

één jaar geleden

Reactie op KimRH

Wij gebruiken de Bibs anatomisch. Die heeft een plattere kant waardoor het ...
Jaa die wil ze hier helaas niet

één jaar geleden

Reactie op B91

Ik werk zelf in de tandheelkunde, in principe worden alle spenen afgeraden, ...
Ik zie nu al haar kaak rond groeien. Onze tandarts en een vriendin van mij die logopedist is zeggen datt er daadwerkelijk verschil is tussen ronde spenen en platte spenen

één jaar geleden

Hier wilde de ze vanaf geboorte de korte spenen niet. We hebben Philips Avent Ultra air. Die is ook wat langer, net als de bibs maar wel iets platter

één jaar geleden

Reactie op LD86

Hier wilde de ze vanaf geboorte de korte spenen niet. We hebben Philips Ave ...
Ook al geprobeerd, was een no go!

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Ook al geprobeerd, was een no go!
Ik denk dat wij gaan proberen volledig te stoppen met de speen. Als ze dan toch iets moet afleren, doe ik het liever in 1x goed😂 anders laten we haar nu wennen aan een andere speen, die ze vervolgens over een jaar ongeveer ook weer af moet leren

één jaar geleden

Om deze reden ben ik er 5 dagen geleden mee gestopt. Ze gebruikte hem echt alleen met slapen en dit wordt nu de 5e nacht zonder speen. Ze gebruikte hem echt alleen maar met slapen en ben bang dat ze eraan gaat hechten. Ik merk op de opvang echt een verschil met kindjes die bibs spenen gebruikte en wie niet. Je ziet een ronde opening bij hun voorste tandjes, zo ontzettend zonde. Wellicht een idee om toch te stoppen met speen? De eerste 2/3 dagen is wat lastig maar daarna wennen ze snel.

één jaar geleden

Reactie op Mientjee

Om deze reden ben ik er 5 dagen geleden mee gestopt. Ze gebruikte hem echt ...
Jaaa ik denk dat ik dit volgende week ga doen! We gaan nu nog een nachtje weg enzo. Denk dat het beter kan als we lekker thuis zijn. Jaaa ik wil sowieso nu van de bibs speen af

één jaar geleden

Reactie op MamaAnoukZ

Jaaa ik denk dat ik dit volgende week ga doen! We gaan nu nog een nachtje w ...
Mijn zus werkt ook op de opvang en die zegt ook dat er echt een heeeel duidelijk verschil is tussen de bibs speen baby’s en de baby’s die platte speentjes gebruiken

één jaar geleden

Reactie op Mientjee

Om deze reden ben ik er 5 dagen geleden mee gestopt. Ze gebruikte hem echt ...
Wij hebben ons dochtertje vanavond zonder al te veel gedoe in slaap gekregen zonder speen😍 de eerste overwinning is binnen. Ze had wel wat hulp nodig om in slaap te vallen, maar dat is natuurlijk helemaal niet erg. Haar haar even tot rust gewiegd en toen nog wakker weggelegd. Ze begon gelijk te huilen, maar heb een beetje tegen haar kontje getikt en toen sliep ze meteen. Ze ligt nu al 2,5 uur te slapen💗