63 Reacties

één jaar geleden

Hier ook nog niet ongesteld. Nu anderhalve maand geleden gestopt met borstvoeding. Wel steeds het gevoel dat het elk moment kan gebeuren qua krampjes, maar nog steeds niks. Ik heb trouwens wel gehoord dat het met borstvoeding kan uitblijven… wellicht dat jij het daarom nog niet bent?🤔

één jaar geleden

Haha ja hier ook bijna 7 maanden en nog niet ongesteld. 2 maanden bv gegeven live en daarna fulltime kolven. Ik kolf of voed ook al 2 maanden niet in de nachten... Vraag me ook af hoe dat kan

één jaar geleden

Hier ook niet. Ben ongeveer 2 maanden geleden gestopt met borstvoeding. Huisarts zei dat het makkelijk kan dat het 9 maanden uit blijft!

één jaar geleden

Hi, hier ook al 6 maanden niet. Bij mijn eerste 10 maanden bv gegeven en toen ik stopte na 2 a 3 weken ongesteld. En daarna weer zwanger (niet verwacht dat het zo snel kon gaan). Dus ik zou zeggen geniet ervan en mocht het nou maanden uitblijven nadat je met bv gestopt bent zou ik wel even langs een huisarts gaan.

één jaar geleden

Oké! Thanks allemaal. 🙌🏻

VRIEND

één jaar geleden

Na de geboorte van onze eerste, bleef bij mij de menstruatie een jaar en vier maanden uit. Ik gaf toen nog wel borstvoeding, twee voedingen per dag geloof ik. Toen de menstruatie weer op gang was, was het ook meteen heel regelmatig. Het kan soms lang duren.

één jaar geleden

Hier sinds maand 5 weer ongesteld. Bij m’n eerste pas na 10 maanden. Beide borstvoeding.

één jaar geleden

Hier ook nog niet. Geef al lanf geen BV en ga morgen naar zkh voor een echo. Dan kijken ze (denk ik) naar de eitjes ed

één jaar geleden

Volop borstvoeding en al bijna 9 maanden geen menstruatie (zoontje te vroeg geboren maar uitgerekend in Dec vandaar deze groep). Ik vind het heeeerlijk 😂

één jaar geleden

Hier ook nog niet. En geef al vanaf het begin kunstvoeding! Bijna 7 maanden verder nu…

één jaar geleden

Als je bv geeft is dat heel normaal! Tijdens het geven van bv wordt er door je hypofyse het hormoon prolactine aangemaakt. Bij een hoog prolactine gehalte krijg je geen eisprong dus wordt je ook niet ongesteld. Zodra je stopt met bv zakt je prolactine en komt je menstruatie waarschijnlijk zelf op gang. Lekker van genieten zou ik zeggen! Na mijn bevalling zijn mijn menstruaties echt super heftig...zo niet grappig 😫

één jaar geleden

Ik heb mijn eerste menstruatie gehad! Eindelijk! Viel reuze mee!

één jaar geleden

Aankomende vrijdag ook 7 maanden geleden een hier ook nog niks . Maak ook nog wel even wegblijven haha!

één jaar geleden

Bij mn eerste duurde het zo'n anderhalf jaar 😅 (met volop borstvoeding) nu weer zo'n 7 maanden onderweg.. hoop dat 't weer zo lang duurt haha 🤞

één jaar geleden

Ik ook nog niet, bevallen begin Dec. Maar wel al een wens voor een tweede kindje.... Dus tja dan zit je er wel een beetje op te wachten 😅

één jaar geleden

Is het ook normaal dat menstruatie wegblijft bij fulltime kolven overdag? Tussen 23.00 - 08.00 voed of kolf ik niet. Omdat ik niet direct aanleg zou je zeggen dat het hormonaal toch wat anders is misschien?

één jaar geleden

Reactie op HdHD

Is het ook normaal dat menstruatie wegblijft bij fulltime kolven overdag? T ...
Ik kolf ook fulltime, nu nog 4 keer op de dag en inderdaad ook van 23:00-8:00 uur niet. Heb nog steeds geen menstruatie gehad. Heb mijn verloskundige gebeld i.v.m. nieuwe kinderwens en zij gaf aan dat voor de ene vrouw 1 keer voeden op een dag nog steeds ervoor zorgt dat de menstruatie uitblijft en voor de andere vrouw met 8 keer op een dag voeden de menstruatie al na een aantal weken weer op gang is gekomen. Geen touw aan vast te knopen dus 🥲

één jaar geleden

Ik heb de bv afgebouwd, en geef nu kv. Ik werd echt pas ongesteld toen ik helemaal stopte. Zelfs bij 2 keer voeden per dag werd ik niet ongesteld.

één jaar geleden

Reactie op HdHD

Is het ook normaal dat menstruatie wegblijft bij fulltime kolven overdag? T ...
Ja is heel normaal! Prolactine zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt en dat hormoon heb je ook met kolven!

één jaar geleden

Reactie op LisaLucyxx

Ik heb de bv afgebouwd, en geef nu kv. Ik werd echt pas ongesteld toen ik h ...
Hoe lang heeft het geduurd tot de menstruatie terugkwam na het stoppen ?