556 Reacties

één jaar geleden

hola, mijn baby drinkt wel aan de borst maar niet echt door. ze drinkt daarna nog bijna altijd een hele fles gekolfde melk ...iemand tips? alles kost zeeen van tijd nu... :(( elke drie uur wel ruim anderhalf uur bezig met alles

één jaar geleden

Reactie op daphnetravels

hola, mijn baby drinkt wel aan de borst maar niet echt door. ze drinkt daar ...
Hoe geef je de fles? Als je therapeutisch voed moet ze meer moeite doen om te drinken, misschien gaat ze dan aan de borst actiever drinken. Ook helpt het om tijdens het voeden wat te wrijven langs de hals/kaaklijn, of onder de voetjes

één jaar geleden

Reactie op daphnetravels

hola, mijn baby drinkt wel aan de borst maar niet echt door. ze drinkt daar ...
Oh Jaa dat is zo zwaar hè! Ik herinner me die ‘drie uren’ van de eerste en is echt heel slopend. Maar dat komt vanzelf Goed! Hoe oud is je kindje nu? Is ze goed wakker als ze aan de borst zit?

één jaar geleden

Reactie op daphnetravels

hola, mijn baby drinkt wel aan de borst maar niet echt door. ze drinkt daar ...
Laat ze veel los? Dan zou het kunnen zijn dat het haar veel moeite kost vacuüm te houden. Een lactatiekundige kan dan even haar tong en lipriem checken. Of wellicht raakt ze vermoeid doordat ze niet optimaal aanhapt en kost de fles haar minder moeite. Zeker nu in die startfase zou ik een lactatiekundige mee laten kijken. Daar kun je zoveel uit halen.

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Hoe geef je de fles? Als je therapeutisch voed moet ze meer moeite doen om ...
dankjewel! wat is therapeutisch voeden?

één jaar geleden

Reactie op Mielmal

Oh Jaa dat is zo zwaar hè! Ik herinner me die ‘drie uren’ van de eerste en ...
ze is nu twee weken en met 37w geboren . ze is wakker als we beginnen maar valt dan vrijwel meteen in slaap...

één jaar geleden

Laat ze veel los? Dan zou het kunnen zijn dat het haar veel moeite kost vac ...
dankjewel! ze laat niet los maarvalt terwijl de tepel nog vacuüm is in slaap. ik denk idd dat ik een deskundige laat meekijken . morgen komt het consultatiebureau langs, die schijnen te kunnen verwijzen naar een (gratis) coach ...

één jaar geleden

Reactie op daphnetravels

dankjewel! wat is therapeutisch voeden?
Je kindje zoveel mogelijk rechtop houden, zelf aan laten happen op de fles en de fles horizontaal. En vooral langzaam laten drinken. Echt moeite laten doen, net als aan de borst Hier staat het wel goed uitgelegd https://verloskundigenridderhof.nl/zwangerschap/borstvoeding-of-kunstvoeding/therapeutisch-voeden/

één jaar geleden

Reactie op olive1606

Ik had bij mijn eerste het tepelhoedje 2 maanden echt nodig het lukte ander ...
Wat fijn dat dat toen na 2 maanden ineens goed ging! Al vind ik twee maanden wel heel lang duren nog voor ik kan stoppen 🙈

één jaar geleden

Reactie op Loak

Wat fijn dat dat toen na 2 maanden ineens goed ging! Al vind ik twee maande ...
Het was voor mij gewoon automatisme om zo’n tepelhoedje bij te hebben 😂 was ook puur omdat ik hem een keer was vergeten was dat ik zonder probeerde! Borstvoeding wordt meestal alleen maar makkelijker hoe langer je het doet!

één jaar geleden

Reactie op Jeannette_11

Je kindje zoveel mogelijk rechtop houden, zelf aan laten happen op de fles ...
oh super, dankjewel!

één jaar geleden

Ik ben al bevallen en had eerst best veel 115/120 ml productie vandaag om 3 uur en om 6 uur had ik bijna niks meer ( ik doe kolven ) en geef het dan via de fles dit omdat ons meisje 37 weekjes is en het haar veel moeite kost om aan de borst te gaan... ook als ik normaal in mijn beide borsten kneep kwam er melk nu helemaal niks... weet iemand hoe dit kan?

één jaar geleden

Reactie op Eliesje

Ik ben al bevallen en had eerst best veel 115/120 ml productie vandaag om 3 ...
Ik zou zsm een lactatiekundige benaderen. Kan zijn dat je productie flink aan het teruglopen is

één jaar geleden

Helaas borstvoeding komt niet goed op gang 😔 mannetje is nu 2 dagen oud en begint geel te zien. Nu besloten om na de voeding ff te kolven in de hoop dat hij gewoon te moe is om alles eruit te krijgen. Kwam maar 2 cc uit. Kraamzorg zei ookal dat is eigenlijk best veel aangezien hij uit beide borsten heeft gedronken. Heb er nu voor gekozen om volgende voeding volledig af te kolven om te kijken of ik misschien te weinig produceer. En even gelijk kunstvoeding laten bij halen zodat hij genoeg kan drinken naast de borstvoeding. Nu ben ik ook 3 dagen voor de bevalling ziek geweest kreeg letterlijk niks binnen dus kan zijn dat het wat meer moeite kost. Hopelijk volgende voeding wel voldoende uit mijn borsten zodat ik gewoon borstvoeding kan geven. Maar het aller belangrijkste is dat de kleine man groot en sterk word al is het met kunstvoeding ik ga dit keer niet weer klungelen!

één jaar geleden

Ik ben maandag bevallen na 3 nachten geen slaap. De kleine kreeg vanaf het begin de borst maar kreeg er zelfs nog geen druppels uit geknepen. De kraam en eerst in het ziekenhuis zeiden ze dat ze ongetwijfeld wel wat druppels binnen kreeg maar voelde mezelf echt klungelen. Sinds gister een nieuwe super fijne kraamzorg die heel fijn helpt bij de borstvoeding. Hierdoor heb ik nu wel wat druppels maar ook gekozen voor bijvoeren met een spuitje omdat ze natuurlijk af valt. Een van m’n tepels zit onder de kloven en ik merk dat ik het vermijd die borst aan te bieden waardoor de productie bij die borst minder is. Pff ik vind het hele opstarten enorm heftig en heb dit erg onderschat!

één jaar geleden

Een tip die ik kreeg van mijn kraamzorg. Doe wat appelstroop in een plastic zakje doe dit ik de diepvries. En zodra je beetje zwelling voelt dit er even op en dat neemt de zwelling weer af. Dit helpt ook ontsteking te voorkomen 😉. Ik heb besloten niet door te gaan met borstvoeding. Mijn gezondheid ging namelijk achteruit. En aan borstvoeding maar een slechte mama heeft niemand iets. Maar ik merk wel dat mijn borsten willen blijven produceren. Ik kolf op het moment niet en bied ook niks aan. Onder het douchen masseer ik mijn borsten lekker soepel en dan na het douchen goed koelen met appelstroop verlicht voor mij de pijn en kom ik eigenlijk de hele dag goed door.

één jaar geleden

Een lactatiekundige die IBCLC gecertificeerd is, kan je vaak goed op weg helpen met allerlei dingen rondom borstvoeding. Zowel met je productie verhogen en verlagen als met afbouwen. Ze checken ook de mondanatomie van je kindje, zodat je weet dat je kleintje goed kan drinken. En veel verzekeringen vergoeden (een groot deel van) de kosten. Dus laat ze zeker meekijken!

één jaar geleden

Ik ben maandag bevallen na 3 nachten geen slaap. De kleine kreeg vanaf het ...
Heb je al een hydrogel pad geprobeerd? Ik had na 24 uur dragen helemaal geen last meer van mijn tepel. Ik heb mijn dochter ook bijgevoed met een spuitje met eerst kunstvoeding en later borstvoeding. Om de productie goed op gang te helpen, moest ik na elke (poging tot) borstvoeding 15 minuten kolven. Wat ik kolfde, gaven we dan met een spuitje. Vorige week produceerde ik maar een paar druppeltjes en nu met 10 minuten kolven zo 70ml met één borst! Geef de hoop niet op!

één jaar geleden

Ik wil zo snel mogelijk afbouwen, want het de hele tijd last. Gisteravond koorts, waarschijnlijk dicht tegen een borstontsteking aan. Heeft iemand goede tips om snel af te kunnen bouwen?

één jaar geleden

Reactie op B91

Ik wil zo snel mogelijk afbouwen, want het de hele tijd last. Gisteravond k ...
Ik weet niet hoelang je borstvoeding hebt gegeven. En hoeveel je pijn hebt. Ik ben gewoon gestopt. Onder de douche de borst goed masseren en na het douchen doe ik ze koelen. Ik moet hierbij wel zeggen ik zit nog in de kraamweek en was nog bezig met opstarten. Ook zit ik aan een antibiotica kuur voor iets anders. Dus wij (kraamzorg en ik) hoopte dat ik geen ontsteking krijg. Tot nu toe gaat het goed. Bij mijn vorige heb ik langer gegeven en ging ík steeds iets minder kolven. Tot ik op een gegeven moment een voeding zeg maar kon overslaan. Wel goed je borsten masseren. Ze moeten soepel blijven! En voor de pijn zou ik koelen adviseren vind ik nu heel fijn. Koelen doe ik met appelstroop in een zakje in de diepvries. Dit blijft namelijk lekker soepel. Ja lekker warrig maar hopelijk heb je er wat aan.